מכבי חיפה התפוצצה אתמול (שני) עם 1:4 על הפועל חיפה, שהאריך את הרצף שלה ל-14 משחקי ליגה ביתיים ללא הפסד, והזכירה לכולם איזו אלופה דורסנית היא הייתה בשתי העונות הקודמות. ברק בכר פתח במערך התקפי מאוד שכלל את עומר אצילי, דיא סבע, צ'ארון שרי, פרנטזי פיירו ודולב חזיזה - וכבר אחרי חמש דקות הוא הוביל 0:2 בזכות צמד בזק של אצילי, שטרם המשחק לא כבש בשמונה משחקים רצופים וזכה לביקורת נוקבת מכל עבר.
לראשונה מאז חזר לארץ אחרי פרשת "הכדורגלנים והקטינות", אצילי נקלע למשבר מקצועי ממושך ואף איבד את מקומו בהרכב למשחקים ספורים. הבצורת הזאת הסתיימה אתמול עם שני השערים המהירים, שאחריהם הוסיף בישול לשרי וחתם את התוצאה עם עוד שער, הפעם בוולה אדיר. בזכות השלושער הוא שיפר את מאזנו ל-15 שערים בליגה ובכך השתווה לערן זהבי בראש טבלת מלך השערים. זהו השלושער השלישי שלו במדים הירוקים, כשרק זאהי ארמלי עשה זאת יותר פעמים ממנו (6).
3 צפייה בגלריה
עומר אצילי חוגג
עומר אצילי חוגג
שבר בצורת. אצילי חוגג
(צילום: גיל נחושתן)
3 צפייה בגלריה
עומר אצילי חוגג
עומר אצילי חוגג
"לנו היה ברור מי זה עומר אצילי"
(צילום: גיל נחושתן)
בחיפה בטוחים שהכוכב שלהם לא יעצור ויוביל את הקבוצה לאליפות שלישית ברציפות: "עומר התפוצץ אתמול וחזר בגדול", אמר גורם במועדון. "הוא הוכיח פעם נוספת מי השחקן הכי טוב בישראל. לנו היה ברור מי זה עומר אצילי והביקורות היו לא ברורות, לכל שחקן יש תקופות טובות יותר ופחות, עומר ומכבי חיפה עם הפנים קדימה".
גם דיא סבע שהצטיין עם שני בישולים זכה למחמאות רבות. זאת הייתה הפעם הראשונה שהוא ואצילי עלו יחדיו בהרכב, והיא הציתה את הדמיון. "דיא שובר שוויון. ידענו מה הוא שווה בינואר, נלחמנו להביא אותו ואין ספק שהוא יתרום רבות למכבי חיפה", שיבח הגורם.
3 צפייה בגלריה
דיא סבע
דיא סבע
"ידענו מה הוא שווה בינואר". סבע
(צילום: גיל נחושתן)
בכר צפוי להמשיך עם אותו הרכב התקפי גם במחזור הנעילה של העונה הסדירה בבלומפילד מול הפועל ת"א (ראשון, 20:30). מכבי חיפה כבר הבטיחה את המקום הראשון בסיום העונה הסדירה ותארח במשחק הראשון של הפלייאוף העליון את סגניתה הפועל ב"ש.

יואב כץ: "אני מאוד מאוכזב מהעונה הזו"

בצד המפסיד, בעלי הפועל חיפה יואב כץ צפה במשחק מביתו שבוושינגטון וכמובן היה מאוכזב מאוד. "חמש דקות ראשונות קטסטרופליות של הקבוצה, בעיקר של משחק ההגנה שלנו, סיימו את המשחק. חלק מהשחקנים פשוט היו בהלם בפתיחה. אחר כך ניסינו להיכנס למשחק אבל הפערים היו גדולים מאוד", סיכם כץ את התמודדות.
"אני מאוד מאוכזב מהעונה הזו, המשיך כץ". "למרות שרוני (לוי) הגיע לקבוצה אחרי פתיחת עונה חלשה ובסוף היינו קרובים לפלייאוף העליון. עכשיו אין הרבה זמן, חייבים לשחק היטב בפליאוף התחתון כדי לא להסתבך כי אנחנו רק שמונה נקודות נקודות מהקו האדום. עונה מאוד מאכזבת שמגיעה אחרי הרבה החתמות, אבל ננסה לתקן".
המאמן רוני לוי צפוי להמשיך עונה נוספת בכרמל - הוא זוכה לאהדה מכץ ויבצע חריש עמוק בסגל, כששחקנים וותיקים רבים ומרבית הזרים צפויים לעזוב בקיץ.