דובר התאחדות הכדורגל על סערת זהבי: הנבחרת מפסידה שחקן בשיאו
(צילום: משי בן עמי)
"בוא נגיד שעדיף לזהבי שלא נחשוף את מה שקרה מאחורי הקלעים בתקופה האחרונה, זה לא יעשה לו טוב", אמר גורם בנבחרת על חלוץ מכבי ת"א, שהודיע אתמול כי הוא לא חוזר לנבחרת ישראל. "הייתה פה התנהלות לא מכבדת, בזמן שבניון הודיע מהיום הראשון שיש מדיניות ורק תחתיה זהבי יחזור. אם ייחשף מה שקרה מאחורי הקלעים, תהיה פה תיבת פנדורה לא נעימה".
במסגרת הצעת הפשרה של ערן זהבי ליוסי בניון לחזור לנבחרת ישראל, קפטן הצהובים הציע כי הוא ילון בחדר יחד עם אוסקר גלוך (מלבד לילה לפני המשחק), כדי לחנוך אותו בנבחרת הבוגרת.
2 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
חש לא רצוי. זהבי
(צילום: עוז מועלם)
אחרי שיחות בין יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ ליוסי בניון, והגעתו של זוארץ לביתו של זהבי בסביון על מנת לשכנע אותו, התקיים מפגש הפעם בין זהבי לבניון, אולם גם הוא הסתיים ללא תוצאות. בהתאחדות לחצו על בניון לסיים את הסאגה שנמשכה תקופה ארוכה, כשבין היתר מי שניסה להחיות את הסיכוי לשובו של זהבי היה סוכנו רונן קצב. כבר בצהריי יום ראשון שלח בניון הודעה לקצב, בה הוא הודיע לו כי הוחלט סופית כי לאור ההתפתחויות שלא לזמן אותו.
בהתאחדות הוחלט שלא להוציא את ההודעה לתקשורת, אלא המתינו כאסטרטגיה יזומה שזהבי יהיה זה שיודיע כי הוא לא יגיע לנבחרת, ורק אז הוציאו הודעה משותפת של בניון ואלון חזן. מעבר לסאגת החדר, זהבי חש כי הוא לא בדיוק רצוי על ידי הצוות המקצועי, ואמר בשיחות פרטיות כי לא באמת רוצים שהוא ישוב לנבחרת. חזן ובניון מצידם התבטאו בכל פעם ואמרו כי הדלת פתוחה וזהבי יזומן בהתאם לעמידה במדיניות.
2 צפייה בגלריה
בניון וחזן
בניון וחזן
בניון וחזן. "לא באמת רצו את זהבי בנבחרת"
(צילום: עוז מועלם)
"הם לא באמת רצו אותו בנבחרת", הבהירו בסביבתו של זהבי, כשאחיו אבי אמר: "לבניון קשה לקבל את הסיטואציה שהנבחרת תעפיל כשערן בפנים, אז הוא מעדיף את טובתו האישית מאשר את טובת הנבחרת. ככה לא מתנהל מנהל מקצועי בנבחרת ישראל. שיא השערים נשבר כשהוא ישן לבד כשאלון חזן היה עוזר מאמן".
בהתאחדות היו משוכנעים כי זהבי ישכנע את אחיו להסיר את הציוץ בו כינה את בניון וחזן "שני סמרטוטים", אולם זה לא קרה. "מה שבטוח שזהבי כבר לא יחזור לנבחרת, מבחינתנו הפעם זה סוף פסוק", הבהירו בהתאחדות.