שני צעירים מהפזורה הבדואית שבנגב הציתו רכבים באשקלון ושדדו חנות בבאר שבע, כשהם חמושים ברובה מסוג קרלו. סלאח אבו מבארק בן ה-19 וחברו, סלימאן אל כמלאת בן ה-23, הגיעו לפני כחודש וחצי לאשקלון. הם רכשו בקבוק דלק בתחנה והגיעו בשעת לילה מאוחרת לרחוב שפירא בדרום העיר.

אחד מהם זרק את הבקבוק לעבר שלושה כלי רכב והצית אותם בעוד שחברו מתצפת. לאחר מכן נמלטו השניים דרומה לכיוון באר שבע, הגיעו לפיצוצייה ברחוב ז'בוטינסקי בעיר ובאיומי רובה שדדו את המקום. "אל תדבר, תביא, תן לו הכל", איים אחד מהם על העובד, שנתן להם סכום של 5,000 שקל שהיו בקופה.

החשודים בשוד באשקלון ובהצתה בב"ש מתדלקים את רכבם (צילום: משטרת ישראל)
החשודים בשוד באשקלון ובהצתה בב"ש מתדלקים את רכבם | צילום: משטרת ישראל

השניים נמלטו כשאחד מהם יורה צרור מחלון המכונית - בטלפון של אבו מבארק, מצאו החוקרים את תיעוד הירי. לאחר מכן הציתו את הרכב כדי להעלים ראיות. מצלמות אבטחה תיעדו את מסלול נסיעתם וכן מערכת ניטור כלי הרכב "עין הנץ". השוטרים עצרו את השניים לאחר שהגיעו תלונות לתחנת באר שבע על השוד וההצתה.

הם הכחישו את מעשיהם ומסרו אליבי שהופרך על ידי החוקרים. פרקליטות מחוז דרום הגישה נגדם כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, בגין שוד בנסיבות מחמירות, עבירות של נשק, זיוף לוחית הרישוי של המכונית שבה נסעו והסתייעות ברכב לשם ביצוע פשע.