מנצ'סטר יונייטד הגיעה למשחק מול ליברפול אתמול (ראשון) במעמד של הקבוצה החמה בפרמייר-ליג, עם 12 משחקים רצופים ללא הפסד, וכשבוע לאחר הנפת גביע הליגה, שסימן את תחילתה של שושלת חדשה באולד טרפורד בהנהגת אריק טאן האח.
זה נגמר בהתפרקות 7:0 ליריבה המרה ביותר (התבוסה הגדולה ביותר בהיסטוריה של המפגשים בין הקבוצות), וב"מירור" חשפו הערב כי אתמול בחדר ההלבשה באצטדיון אנפילד, טן האח דרש משחקניו לשבת בשקט מוחלט ולהקשיב לצהלות השמחה של שחקני ואוהדי ליברפול. המאמן ההולנדי גם אמר להם אחר כך שעליהם לזכור את הרגע הזה בתור גורם למוטיבציה לא לספוג השפלה דומה בעתיד.
2 צפייה בגלריה
שחקני מנצ'סטר יונייטד
שחקני מנצ'סטר יונייטד
איך מתאוששים מדבר כזה? מקטומניי ו-וראן מאוכזבים
(צילום: AFP)
2 צפייה בגלריה
שחקני יונייטד מאוכזבים
שחקני יונייטד מאוכזבים
"היה להם מזל שהם חזרו למנצ'סטר באוטובוס של הקבוצה ולא עם האוהדים". שחקני יונייטד מאוכזבים
(צילום: EPA)
באימון הבוקר של הקבוצה טן האח התייצב מול שחקניו אחרי התבוסה הכי גדולה של המועדון זה כמעט 100 שנה (בדצמבר 1931 היא חטפה מוולבס בתוצאה זהה), וכמובן זעם. ב"מירור" נכתב כי גורם במועדון אמר: "טן האח רתח מכעס מן הסתם ואמר להם שהיה להם מזל שהם חזרו למנצ'סטר באוטובוס של הקבוצה ולא עם האוהדים".
"הוא הזהיר אותם שאם משהו כזה יקרב פעם נוספת, אם לא יקבלו עוד הזדמנות והם ישחקו עם קבוצת המילואים של המועדון", סיפר הגורם, שגם אישר שבכוונת טן האח להורות לשחקנים לקיים יותר מפגשים עם פסיכולוג הספורט שהמועדון מינה לפני מספר חודשים.
בתקשורת האנגלית ירדו כמובן על יונייטד אחרי ההופעה המביכה, כשמי שמקבל הרבה אש הוא הקפטן (כשהארי מגווייר לא על המגרש) והכוכב ברונו פרננדש: "המחצית השנייה הייתה בושה. ברונו פרננדש היה מביך. שאר השחקנים פשוט לא הופיעו למשחק. אסור שזה יקרה שוב בעתיד", אמר גארי נוויל, סמל עבר של יונייטד.
רוי קין, עוד סמל עבר מתוסכל, אמר: "הם לא הבינו את הסכנות של המשחק הזה. שחקני מנצ'סטר נאכלו חיים. זאת תוצאה שהאוהדים ירצו לשכוח מהר, אבל היא עלולה להזיק להם בהמשך העונה. אפשר לומר שזה גם שם סוף לחלומות לזכות באליפות".
"השחקנים צריכים להתבייש בעצמם", המשיך קין. "להתבייש ביכולת שהם הראו. הייתי מתחבא בבית אם הייתי מפסיד בתוצאה הזאת. תודה לאל שלא הייתי חלק מזה. ראיתי שחקנים צוחקים בעלייה למחצית השנייה, כשהם עלו אליה בפיגור 1:0".
כפי שקין אמר, מעבר לאכזבה הקשה מהתוצאה, התבוסה אתמול חיסלה את שאיפות האליפות של יונייטד שהתעוררו אצלה בתקופה האחרונה, כשכעת היא רחוקה 14 נקודות מארסנל, לה משחק יותר. בחמישי (22:00) תפגוש את יונייטד את בטיס למשחק הראשון במסגרת שמינית גמר הליגה האירופית, ותקווה להשאיר את החוויה הקשה מאחוריה.