ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מתנגד לרפורמה

המיליארדר היהודי במאמר: "ישראל מתקרבת לאסון"

מייקל בלומברג, מיליארד-יהודי אמריקאי מבעלי העיתון הכלכלי הנחשב "בלומברג" מפרסם מאמר בניו יורק טיימס בו הוא מזהיר כי ישראל "מפלרטטת עם אסון" בגלל הרפורמה המשפטית. "הנזק הכלכלי עלול לגרום לעלות שמשלמת בריטניה על הברקזיט שלה להיראות כמו בובקעס"

המיליארדר היהודי במאמר: "ישראל מתקרבת לאסון"
ראש עיריית ניו יורק לשעבר, מייקל בלומברג צילום: Hadas Parush/Flash90

מייקל לומברג המייסד של בלומברג, העיתון הכלכלי הנחשב, שכיהן כראש עיריית ניו יורק בין השנים 2002 ל-2013, תוקף את הרפורמה המשפטית במאמר בעיתון 'ניו יורק טיימס'.

"במשך יותר מ-20 שנות חיים ציבוריים, תמכתי בישראל ובאנשיה הן בדיבור והן במעשים, כולל על ידי בניית מתקנים רפואיים בה, הקמת מרכז מנהיגות, תמיכה ומימון במטרות טובות אחרות. מעולם לא התערבתי בפוליטיקה הפנימית שלה או ביקרתי את יוזמות הממשלה שלה. אבל אהבתי לישראל, הכבוד שלי לאנשיה והדאגה שלי לעתידה מביאים אותי כעת להתבטא נגד הניסיון של הממשלה הנוכחית לבטל למעשה את מערכת המשפט העצמאית של האומה" כותב בלומברג.

עוד כתב: "זהו מהלך שמזכיר את המשפט הידוע לשמצה של ריצ'רד ניקסון "כשהנשיא עושה את זה, זה אומר שזה לא בלתי חוקי". ממשלתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מחזרת אחרי אסון בניסיון לקחת את אותו כוח, ומסכנת את הבריתות של ישראל ברחבי העולם, את ביטחונה באזור, את כלכלתה בבית ואת עצם הדמוקרטיה עליה נבנתה המדינה".

עוד כתב: "אף ראש ממשלה לא עשה יותר כדי להפוך את כלכלתו למעצמה עולמית. אלא אם כן ישנה מסלול, מר נתניהו מסתכן לזרוק את כל ההתקדמות הזו - ואת מורשתו שהרוויח קשה. הנזק הכלכלי עלול לגרום לעלות שמשלמת בריטניה עבור הברקזיט להיראות כמו בובקעס". הוא ציין כי הוא מקווה שנתניהו ישנה את דעתו: "תקוותי היא שמר נתניהו ישכנע את הקואליציה שלו בצורך להיענות לפנייתו של הנשיא יצחק הרצוג לסגת ולהאט את הקצב".

הוא הזכיר את אהבתו לישראל: "בשנת 2014, כאשר מינהל התעופה הפדרלי אסר על חברות תעופה אמריקאיות לטוס לישראל לאחר נפילת רקטה של ​​חמאס ליד נמל התעופה בן-גוריון, עליתי על טיסת אל על, מעולם לא חששתי מכל סכנה. ישראל נוקטת בצעדים יוצאי דופן כדי להבטיח את ביטחונם של נוסעי חברת התעופה, והיא טענה נכונה כי איסור טיסות מהווה כניעה לחמאס שתסגור למעשה את כלכלת המדינה, בהתחשב בנסיעות אוויריות היא הדרך המעשית היחידה להיכנס ולצאת עבור כמעט כל הנוסעים. רציתי לעמוד לצד ישראל נגד חמאס, על ידי הדגשת בטיחות הנסיעה לישראל ודחיפה בממשל אובמה להפוך את ההחלטה - מה שעשה".

 

 

ניו יורק טיימס מייקל בלומברג ראש עיריית ניו יורק הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד