לאחר רבע גמר סוער, נערכה היום (ראשון) הגרלת חצי גמר גביע המדינה לעונת 2022/23. מכבי ת"א תתמודד מול בית"ר ירושלים, בעוד מכבי נתניה תפגוש את מ.ס. אשדוד, שמחפשת גמר ראשון בתולדותיה.
על הנייר, המועמדת מספר 1 לזכייה בגביע היא מכבי ת"א, הממוקמת שלישית בליגת העל. עם זאת, הצהובים, שזכו 24 פעמים בעבר בגביע המדינה, נמצאים בתקופה רעה מאוד בליגה, כאשר אתמול רשמו הפסד ביתי להפועל ירושלים, שגרר שריקות בוז מצד הקהל הצהוב וביקורת מהכוכב ערן זהבי. ברבע הגמר הדיחה הקבוצה של קראנקה את מכבי פתח תקווה מהלאומית בתום 1:6 בשני המשחקים.
1 צפייה בגלריה
ערן זהבי אוראל דגני
ערן זהבי אוראל דגני
קרב מסקרן בחצי הגמר. ערן זהבי אוראל דגני
(צילום: עוז מועלם )
מי שככל נראה נמצאת בכושר הכי טוב מבין ארבע הקבוצות היא מכבי נתניה, שעד שבת האחרונה הייתה ברצף נפלא של חמישה ניצחונות בליגה, כאשר בנוסף הדיחה הקבוצה של רן קוז'וק ברבע הגמר את מכבי חיפה בזכות ניצחון חוץ בסמי עופר בתום הארכה (3:4 בסיכום שני המשחקים). נתניה זכתה פעם אחת בתולדותיה בגביע המדינה - בעונת 1977/78.
בית"ר ירושלים היא הקבוצה השנייה ברשימה מבין הארבע במניין הזכיות (אחרי מכבי ת"א) עם 7 כאלה. הקבוצה מהבירה נמצאת בתקופה לא טובה, כאשר בשני המחזורים האחרונים בליגה היא הוציאה נקודה אחת משש, בעוד בגומלין ברבע הגמר מול עפולה היא נראתה נורא ואיום בדרך להפסד ביתי 2:1, אך למזלה הניצחון 0:4 מהמשחק הראשון מנע מבוכה גדולה.
הקבוצה היחידה מבין הארבע שלא זכתה עדיין בגביע המדינה היא מ.ס. אשדוד. החבורה מעיר הנמל השיגה בתקופה האחרונה שבע נקודות מתשע בליגת העל, שכללו ניצחונות על מכבי חיפה והפועל ת"א. ברבע הגמר הצליחה הקבוצה של רן בן שמעון להילחץ ממותחן גדול בדרך ל-2:4 במשחק השני ו-3:5 בסיכום שני המשחקים מול הפועל פתח תקוה מהלאומית.