37 טייסים במחאה נגד הרפורמה המשפטית: לא נתייצב לאימוני מילואים השבוע

נכון לעכשיו, הטייסים במילואים לא יתייצבו לאימונים רק ביום רביעי הקרוב • כמו כן, יגיעו לפעילות מבצעית אם וכאשר תתרחש כזו • הרמטכ"ל לשעבר, חבר הכנסת גדי אייזנקוט, ענה למחאה וביקש מהטייסים לא לבטל את הגעתם: "מחויבת ההבחנה בין מאבק אזרחי צודק לבין החובה להבטיח את קיום המדינה"

מטוס F-16 מטייסת "העטלף" , צילום: יששכר רואס

המחאה מחריפה: 37 טייסים בטייסת קרב הודיעו הבוקר (ראשון) כי הם מסרבים להתייצב לאימוני מילואים בשבוע הקרוב כמחאה נגד הרפורמה המשפטית של הממשלה. 

בנוסף, הטייסים במילואים הודיעו כי יתייצבו לפעילות ממבצעית אם וכאשר תהיה כזו.

"מודאג מהקולות"

בסוף השבוע פורסם ב"ישראל היום" כי ביום שישי, בשעות אחר הצהריים, הפיץ מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר איגרת חריגה למשרתי המילואים בחיל.

"נשמעים קולות כלפי אנשי המילואים שלנו", כתב אלוף בר. "אומר בפה מלא - אתם מגיני הארץ. אנשים יקרים, ערכיים, אחראיים, הקרבתם ומקריבים מזמנכם, ממשפחתכם, עד כדי חייכם. לא אתן יד לציור דמותכם באופן לא הוגן".

מדובר באיגרת חריגה מאוד של מפקד חיל האוויר, שנשלחה לאחר שבשבוע שעבר הוא נפגש עם עשרות אנשי צוות אוויר בשירות מילואים פעיל, אלה אשר מביעים את מחאתם כנגד הרפורמה המשפטית של הממשלה, וסופגים קריאות גנאי קשות ברשתות החברתיות.

מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר, צילום: יוסי זליגר

אין זה סוד כי על רקע הגל של אנשי מילואים ביחידות השונות שמודיעים כי בכוונתם להפסיק את שירות המילואים שלהם לנוכח הרפורמה המשפטית, מפקד חיל האוויר הוא אחד הקצינים המוטרדים ביותר בשולחן המטה הכללי של צה"ל.

המילואימניקים של חיל האוויר הם חלק בלתי נפרד מהחיל, ובעצם מזרועה הארוכה של מדינת ישראל. כדי לשמור על כשירות מבצעית, אנשי צוות האוויר במילואים מגיעים מדי שבוע לטייסות ומשתתפים בכל הפעילות המבצעית של החיל. הם תוקפים בסוריה ובעזה, והם חלק מהותי מהתוכניות המבצעיות לתקיפה באיראן.

אלוף בר הדגיש גם זאת במכתבו כשכתב: "החיל שלנו - בית גידולנו ומקור גאוותנו - הוא מרכיב אסטרטגי בעוצמתו של צה"ל ושל החוסן הלאומי של מדינת ישראל. לא אחדש לכם אם אומר שאתם, אנשי המילואים, מהווים חלק בלתי נפרד מכוחו של חיל האוויר".

הרמטכ"ל לשעבר, ח"כ גדי איזנקוט ענה למשרתי המילואים בטייסת 69 וביקש מהם להשאיר את צה"ל מחוץ למאבק: "אני מבין את כאבכם הגדול, אבל בלי צה"ל אין קיום למדינת ישראל. אנו מוכרחים לשמור עליו מחוץ למאבק החשוב והצודק.

"צה"ל הוא הגוף היחידי שייעודו להבטיח את קיום מדינת ישראל. בלי צה"ל אין קיום למדינת ישראל. אנו מוכרחים לשמור עליו מחוץ למאבק החשוב והצודק.

"היום כאזרח וכחבר כנסת, המתנגד למהלכי ההפיכה המשפטית, אני קורא לכם להימנע מאי הגעה למילואים. אני מבין את כאבכם הגדול ומוקיר את מאות האלפים הנאבקים על פניה ועתידה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית ברוח מגילת העצמאות.

"מחויבת ההבחנה בין מאבק אזרחי צודק לבין החובה להגן על אזרחי ישראל ולהבטיח את קיום המדינה". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר