תיבת הפנדורה שפתח קפטן מכבי ת"א, ערן זהבי אחרי ההפסד אתמול (שבת) להפועל ירושלים, היא חלק מהתובנות ששמר לעצמו בתקופה האחרונה. הצהובים יודעים שההפסד הרחיק אותם עוד יותר ממאבק האליפות כאשר הפער בפסגה עלול לגדול לשמונה נקודות כבר מחר בערב.
"כלום לא דופק במכבי ת"א, הכל לא עובד", אמר אתמול זהבי, שלא מסתיר את האכזבה שלו מהתנהלות המועדון, מחוסר השינוי אחרי הכישלונות בשנים האחרונות, ובעיקר מכך שאין כל התקדמות. ולכן ההפסד הוביל להתפוצצות מצידו עם מסר ברור לבעלים מיץ' גולדהאר וביקורת כלפי הקהל: "אף אחד לא עושה את העבודה, שחקנים, צוות וקהל. צריך לשנות במכבי ת"א את הכל. זו לא הפעם הראשונה ששומעים בוז מהקהל שלנו בבלומפילד, כואב לי כשזה קורה. יש שחקנים שעברו הרבה טלטלות העונה, צריך לכבד ולא להשאיר אותנו ככה על המגרש. מקבלים שער בבלומפילד ומתחיל מכבש לחצים, לא עומדים בלחץ".
2 צפייה בגלריה
אייטור קראנקה
אייטור קראנקה
ישלם את המחיר? אייטור קראנקה
(צילום: עוז מועלם)
זהבי שמחזיק בחוזה לעונה נוספת במכבי ת"א, מקבל לאחרונה הצעות רבות מקבוצות בחו"ל, בין היתר מארה"ב. במועדון סירבו לשחרר אותו אולם ההתרחקות מהמאבק על האליפות, והביקורת הפומבית אחרי המשחק אמש בבלומפילד, עשויות עוד לשנות את ההחלטה שלו, כשגם להתנהגות הקהל יש חלק באכזבה הגדולה של זהבי.
"זהבי צודק במאה אחוז", אמר אחד משחקני הקבוצה. "שום דבר לא עובד פה מהרגע הראשון. הוא רואה מקרוב את מה שקורה במועדון והמום מההתנהלות. צריך לקחת פה דחפור ולבנות הכל מחדש, מלמעלה ועד למטה, מכבי חיפה נותנת לנו את האליפות ואנחנו בכל פעם כושלים".
מי שתמך באמירה של זהבי היה דווקא המאמן קראנקה: "אם יש מישהו שיש לו את הידע, את הקול לגבי מה שקורה, שיכול להגיד משהו, ערן הוא האחד".

קראנקה על המוקד

מי שעשוי לשלם את המחיר על היכולת של הקבוצה, בעיקר לאור התפקוד שלו במשחקים האחרונים, הוא המאמן אייטור קראנקה - שצפוי לעזוב בקיץ. "זו לא הפעם הראשונה שניהול המשחק שלו מביך. כל אוהד בבלומפילד הבין מראש שהכניסה של גלזר ופרץ במקום שני שחקנים התקפיים זו צרה ובתוך שלוש דקות הוא הפסיד את המשחק", אמר אחד השחקנים. "הוא היה קפוא ולא הגיב בעשרים הדקות האחרונות, חילופים שהוא בעצמו לא מבין, אין שום התקדמות, איפה הוא ואיפה איביץ'?".
2 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
לא הצליח לשמור בבטן. ערן זהבי
(צילום: עוז מועלם)
"אני לא יכול להסביר מה קרה לנו במחצית השניה, מעדיף קודם לנתח את המשחק", הודה קראנקה. "החילופים שנעשו הם האחריות והטעיות שלי, כל ההחלטות הן שלי והטעות שלי. שיחקנו גם במחצית הראשונה רק רבע שעה טוב, לא היינו מאורגנים בקישור, פתאום נעלמנו".
המאמן המשיך: "חשבתי במחצית השניה לשים שני שחקנים שיודעים לשחק בעמדה הזו עם דור פרץ ודן גלזר. אני לא מסתכל על הטבלה, אלא על הקבוצה, לנסות לשפר כמה שיותר מהר ולנצח במשחק הבא. אני יודע מה הבעיה המרכזית פה, אני אנסה לתקן את זה, לא אגיד מה זה".

האוהדים נגד ברק יצחקי

מי שספג שריקות בוז וקללות מצד אלפי אוהדי מכבי ת"א הוא המנהל המקצועי ברק יצחקי. אחרי שנציג הבעלים ג'ק אנגלידיס עוד ניסה בשבוע שעבר להגן עליו, האוהדים סימנו את יצחקי כאשם המרכזי בכשלון של העונה. "תתפטר, תעזוב אותנו", צעקו עשרות אוהדי מכבי לעבר יצחקי ליד רכבו. בשלב הזה מקבל יצחקי גיבוי מהבעלים, אולם ייתכן כי עוד עונה כושלת תגרום לערעור במעמדו.
יצחקי הנחית בין היתר את הרומני אילייה, שמתברר כשחקן פושר בלבד בשלב הזה של הקריירה שלו, אחרי שהגיע בהשאלה מניס ושוב עלה כמחליף ולא הצליח לשנות שום דבר מהפיגור של מכבי ת"א.
אחרי ההפסד, כששחקני מכבי ירדו לאיזור חדרי ההלבשה, זהבי עוד ביקש מהם לשוב להודות לקהל בכל זאת, אולם כמחאה על התנהלות הקהל כלפיהם, חלקם החליט להישאר בחדר ההלבשה ולא להגיע למפגש עוין מול הקהל. "לא יכול להיות שבכל פעם שאנחנו במקום לא טוב, שורקים בוז ומקללים אותנו", סיפר אחד השחקנים. "אם זהבי מאוכזב מהתנהלות הקהל, זה אומר הכל, במקום לעודד ולהרים אותנו, מורידים אותנו".