"עוד מיטות ללא כוח אדם - תקדים מסוכן"

ברמב"ם מזהירים כי למרות שקיבלו 36 מיטות חדשות, מספר התקנים נשאר כבעבר • הם מנצלים את ההזדמנות להקמת מערך נוירולוגי גדול • בצל המחסור באנשים - הדבר ישפיע על המחלקות האחרות

עוד מיטות אישפוז, צילום: הרצי שפירא

מיטות אשפוז, אך ללא תקנים: בבית החולים רמב"ם מזהירים מתקדים מסוכן שאותו מנסה משרד האוצר לכפות, של תוספת מיטות אשפוז אך ללא תקנים נלווים של צוותי רפואה וסיעוד ומקצועות הבריאות כדי לטפל בחולים.

ברמב"ם קיבלו לאחרונה תוספת של 36 מיטות אשפוז. בכך חצה בית החולים הגדול בצפון את 1,000 מיטות האשפוז ועתה יש בו 1,019 מיטות. למרות שתוספת המיטות התאפשרה ללא תוספת כוח אדם, ברמב"ם החליטו לנצל את התוספת ולהקים מערך נוירולוגי הגדול מסוגו בישראל שמונה 55 מיטות ובו גם טיפול מוגבר לנפגעי שבץ מוחי.

ביה"ח רמב"ם בחיפה, צילום: מישל דוט קום

"מדובר בתוספת משמעותית של כ־3.5% ממיטות האשפוז בבית החולים, המטפל בלמעלה מ־2 מיליון מתושבי הצפון", אומרים השבוע ברמב"ם, אך מבהירים כי תוספת המיטות ניתנה ללא תקינה נלווית, חרף התנגדותה של הנהלת ביה"ח למתווה זה.

חלוקה מחודשת

"בשל חשיבות הגדלת יכולת האשפוז והטיפול קיבלנו החלטה להסיט חלק מכוח האדם לטובת תוספת המיטות שהתקבלה", אומר פרופ' מיקי הלברטל, מנכ"ל רמב"ם.

"בשנים האחרונות עבר התחום הנוירולוגי שינוי מהיסוד, בין היתר עם כניסת טיפולים שונים בשבץ מוחי", הוא מסביר בהתייחסו להחלטה לנתב את תוספת המיטות לטובת הקמת מערך טיפולי חדש. "בתום המהלך, המערך הנוירולוגי החדש יכלול 54 מיטות".

מנכ"ל רמב"ם פרופ' הלברטל, צילום: מישל דוט קום

"טענו שמתן מיטות ללא תקנים הוא תקדים מאוד מסוכן", מספר פרופ' הלברטל. "התלבטנו אם לקבל את תוספת המיטות ועד הדקה ה-91 נמנענו לקבל את ההחלטה. לתוספת המיטות יש השפעות ארוכות טווח ותועלת רבה לבריאות התושבים".

בשורה בטיפול בשבץ

לפני ימים אחדים נחנכה במרכז הרפואי יחידת טיפול נוירולוגי מוגבר, שבה תשע מיטות אשפוז, הצפויה לטפל בעיקר בחולי שבץ מוחי קשים.

המהלך הוא חלק מהקמת "מערך נוירולוגי" ברמב"ם, שיכלול גם את המחלקה הנוירולוגית בת 23 המיטות שכבר פועלת בביה"ח, ובתוך שבועות צפויה להיפתח גם מחלקת שבץ מוחי, שתפעל תחת המערך, ובה 22 מיטות אשפוז לטובת מטופלי שבץ מוחי.

פרופ' דוד ירניצקי, מנהל מחלקת נוירולוגיה בביה"ח רמב"ם: "המטופלים יזכו לאשפוז ייעודי ומותאם לשבץ מוחי. אנו מדברים על הצלת חיי אדם, הלכה למעשה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר