ברצלונה ידועה ברחבי העולם כאחת הקבוצות שדוגלות בכדורגל התקפי, גם בימים שאחרי לאו מסי. אתמול (חמישי) היא הוכיחה לכולם שהיא טובה מאוד גם ב"להחנות את האוטובוס" כשצריך ב-0:1 הקטן-גדול בברנבאו על ריאל מדריד, במשחק הראשון בחצי גמר גביע המלך הספרדי.
שער עצמי של אדר מיליטאו (26) הספיק לבארסה, שפשוט צופפה בהגנה ולא אפשרה ליריבה המרה (למרות שזו החזיקה בכדור בשני שלישים מהזמן) להגיע לבעיטה אחת למסגרת. "זו הייתה ברצלונה כפי שלא הכרנו אותה מעולם, במיוחד לא במשחקי קלאסיקו", כתבו ב"קאדנה סר", "היא ניצחה דרך ההגנה".
4 צפייה בגלריה
גאבי
גאבי
גאבי חוגג את הניצחון החשוב בברנבאו
(צילום: EPA)
"ברצלונה חילצה זהב": שער ה"מארקה"
"הרבה היסטוריה, מעט היסטוריה": שער ה"אס"
"בלתי ניתנת להכנעה": שער ה"מונדו דפורטיבו"
המצטיין של צ'אבי היה רונאלד אראוחו, שעצר את ויניסיוס הלוהט ולא נתן לו להשפיע כלל על המשחק של קבוצתו. אף אחד לא הופתע שגם בכלי התקשורת בספרד החמיאו לו. "אראוחו מחק את ויניסיוס ושלט בקלאסיקו", נכתב "במארקה", בעוד ב"ספורט" הקטלאני חגגו: "אראוחו שוב היה חומה בלתי עבירה. הוא לא אחד משחקני ההגנה הטובים בעולם, הוא בוודאות הטוב שבהם".
צ'אבי אמר על אראוחו ש"הוא אחד משחקני ההגנה הטובים בעולם כיום", ורק המגן/בלם הצטנע: "אנחנו מכירים את האיכויות של ויניסיוס. הוא מדהים. הפעם הצלחתי לעצור אותו, אבל נותרו עוד מפגשים נגדו העונה".
4 צפייה בגלריה
רגוע כשחקן, עצבני כמאמן. צ'אבי
רגוע כשחקן, עצבני כמאמן. צ'אבי
רגוע כשחקן, עצבני כמאמן. צ'אבי
(צילום: EPA)
4 צפייה בגלריה
אראוחו משתמש גם בדרכים לא קונבנציונליות לעצור את שחקני ריאל
אראוחו משתמש גם בדרכים לא קונבנציונליות לעצור את שחקני ריאל
אראוחו משתמש גם בדרכים לא קונבנציונליות לעצור את שחקני ריאל
(צילום: AFP)
בסיום, צ'אבי נשאל, איך לא, בעיקר על משחק קבוצתו בחלק האחורי. "לא הצלחנו להחזיק בכדור, אבל ההגנה עשתה את ההבדל", הודה צ'אבי וסירב להתרגש מהניצחון. "ה-0:1 נותן לנו יתרון מסוים, אבל עדיין נצטרך להתמודד עם ריאל מדריד חזקה מאוד. לדעתי היא עדיין פייבוריטית".
צ'אבי, שהיה שחקן רגוע בדרך כלל, נראה אתמול נסער במהלך הקלאסיקו ואף התעמת עם דני קברחאל. "טיפש, אתה טיפש", נתפס מאמן בארסה אומר לשחקן ריאל לאחר שהאחרון התנגש בבאלדה.
אגב, התקשורת במדריד ובברצלונה ראו אחרת את המשחק, כצפוי. "בלתי ניתנים להכנעה", חגגו ב"מונדו דפורטיבו" הקטלאני. ב"אס" הלכו על כותרת אחרת: "הרבה היסטריה, מעט היסטוריה" - וטענו: "כדורגל גדול באמת לא היה שם". ב"מארקה" ציינו כי "ברצלונה חילצה זהב".

"ברצלונה לא תוכל לשחק ככה בקאמפ נואו"

בריאל סיימו את הערב בעיקר מתוסכלים. מאז 2010 לא סיימה אלופת אירופה משחק ביתי במפעל כלשהו מבלי לבעוט למסגרת. מה עוד שזו הייתה הפעם הראשונה שזה קרה לה בקלאסיקו מאז עונת 2013/14. "שיחקנו טוב, היינו אינטנסיביים, לחצנו גבוה", הסביר המאמן המנוצח, קרלו אנצ'לוטי. "הייתה חסרה לנו הרגל המסיימת בשלישי האחרון של המגרש. אני מרוצה כי קשה מאוד לשלוט מול ברצלונה".
4 צפייה בגלריה
בנזמה
בנזמה
לראשונה מאז 2010, ריאל לא סיימה משחק ביתי בלי בעיטה למסגרת. בנזמה
(צילום: רויטרס)
אנצ'לוטי לא מודאג לקראת הגומלין: "אם משחק בצורה כזו אינטנסיבית, יהיו לנו יותר הזדמנויות ליד השער כי ברצלונה לא תוכן להגן ככה בקאמפ נואו. האמת, היה קצת מוזר לראות את ברצלונה משחקת ככה".
השוער תיבו קורטואה סיכם: "הם הגנו מצוין, זו קבוצה שסופגת מעט מאוד בליגה. לפעמים, המסירה האחרונה לא עובדת, אנחנו ננסה לנצח בגומלין. שלטנו במשחק, והשער שלהם היה לא מחויב המציאות. באמת שלא הגיע להם לנצח".