י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
במקביל לדיונים בכנסת

חסימות צירים, עימותים ומעצרים: מתנגדי הרפורמה המשפטית ב"יום שיבוש לאומי"

בזמן שהחקיקה בכנסת נמשכת, מתנגדי הרפורמה המשפטית חוסמים צירים, מתנגדים ומתעמתים עם שוטרים ונעצרים, זאת במסגרת "יום שיבוש לאומי" | בן גביר קיים הערכת מצב: "לא נאפשר מרי אזרחי ולא נאפשר לאנרכיסטים לחסום צירים מרכזיים. נשמור על שגרת החיים של האזרחים"

חסימות צירים, עימותים ומעצרים: מתנגדי הרפורמה המשפטית ב"יום שיבוש לאומי"
מחאות השמאל הבוקר צילום: Erik Marmor/Flash90

מתנגדי הרפורמה במערכת המשפט מקיימים היום "יום שיבוש לאומי", כמחאה על המשך החקיקה במליאת הכנסת. המפגינים החלו בשורת צעדי מחאה וחסימות כבישים, שאת חלקם הם צפויים לבצע ב"הפתעה". עד כה עצרה המשטרה כ-20 מפגינים בעיקר באזור תל אביב. עימותים קשים נרשמו בנתיבי איילון, לאחר שמפגינים פרצו מחסומים שהציבה המשטרה. המשטרה עושה עושה שימוש בפרשים ובאמצעים לפיזור הפגנות.

יום המחאה החל עם חסימת כביש 1 באזור שער הגיא ע"י מפגינים, מילואימניקים חברי תנועת 'אחים לנשק'. בהמשך נחסמו צירים רבים ברחבי תל אביב והסביבה.

בדרך נמיר בעיר התעמתו המוחים עם שוטרים, במהלך ניסיון לפנות את הציר. "משטרת ישראל כרזה מספר פעמים למוחים החוסמים את צומת נמיר רוקח שיפנו את הצומת אולם המוחים לא נעתרו. ברגעים אלו פועלת המשטרה לפזר את המוחים ומבצעת מעצרים", מסרה המשטרה. יצויין כי בצומת נמיר רוקח עצרה המשטרה 9 מוחים בחשד להפרת סדר ואי ציות להוראות שוטרים.

חסימה נרשמה גם בנתיבי איילון, באזור מחלף ההלכה לכיוון דרום. המשטרה פועלת במקום.

במקביל, המשטרה הודיעה כי בצומת הכפר הירוק נעצרו שישה מפגינים בחשד להפרת סדר ואי ציות להוראות שוטרים. ברחוב סלמה בתל אביב עצרה המשטרה חשודה בחשד לתקיפת שוטרת והיא הועברה לחקירה בתחנת המשטרה.

בתום הערכת מצב שהתקיימה לילה בראשות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יחד עם מפכ"ל המשטרה, מפקד מחוז ירושלים וסגן מפקד מחוז תל אביב, הנחה בן גביר את המשטרה שלא לאפשר חסימת צירים מרכזיים, ולפתוח את כל חסימות

לדברי השר בן גביר: "אני בעד מחאה דמוקרטית אבל לא נאפשר מרי אזרחי ולא נאפשר לאנרכיסטים לחסום צירים מרכזיים, ויש לשמור על שגרת החיים של אזרחי ישראל. הנחיתי את משטרת ישראל לפתוח את כל הכבישים במידה וייחסמו".

במשטרה הבהירו אמש , לקראת המחאות המתוכננות, כי "משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת לכלל האזרחים להביע את מחאתם תוך הקפדה על מסגרת החוק והסדר הציבורי. משטרת ישראל תפעל באפס סובלנות להפרות סדר , פגיעה ברכוש , פגיעה בסמלי שלטון ולא תאפשר חסימת צירי תנועה שאינה מאושרת על ידי המשטרה .

"הציבור כולו מתבקש לשמור על הוראות החוק ולהימנע מהשתתפות בהפרות סדר מכל סוג. בימים אלה יש להקפיד להודיע למוקד 100 של משטרת ישראל על כל אדם וחפץ חשוד או כל אירוע חריג אחר", הוסיפו במשטרה.

הרפורמה המשפטית הפגנות אלימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד