מנור סולומון מדבר
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
מנור סולומון סגר אתמול (שלישי) חודש מהסרטים. כוכב נבחרת ישראל פתח בהרכב, כבש שער נהדר, שהיה השני של פולהאם ב-0:2 על לידס בשמינית גמר הגביע האנגלי - וגם נבחר לאיש המשחק. פולהאם המשיכה את העונה הנפלאה שלה עם עלייה לרבע הגמר - דבר שלא עשתה מאז עונת 2009/10.
מדובר בשער הרביעי ברציפות של סולומון, כמעט זהה לזה שחילץ נקודה עבור קבוצתו מול וולבס במחזור הפרמייר-ליג האחרון. סולומון קיבל את הכדור בצד שמאל, חתך לאמצע וירה לפינה הרחוקה כדור שלא הותיר סיכוי לשוער.
3 צפייה בגלריה
מנור סולומון
מנור סולומון
לוהט בליגה הטובה בעולם. סולומון
(צילום: AP)
גם ב-fulhamish, אתר של אוהדי פולהאם, בחרו בסולומון לשחקן המצטיין עם ציון 8, וכתבו: "לצפות ביכולת של סולומון זה באמת תענוג, שבוע אחרי שבוע. בכל פעם שהישראלי נוגע בכדור, הוא נראה מסוכן. סולומון עובר את המגן שלו באופן קבוע עם הנגיעות הכי קטנות בדיוק כשמגיע ניסיון החילוץ. כעת זה ארבע שערים בארבעה משחקים, כשהגול אתמול היה כמעט זהה לחלוטין לאחד מול וולבס ביום שישי האחרון. הילד הוא פשוט קסם מוחלט".
מי שעוד החמיא לסולומון הוא אלן שירר. החלוץ האגדי שפירשן את המשחק ב-BBC, שגם בחר בסולומון לשחקן המצטיין והרעיף עליו מחמאות. "זה היה מהלך יוצא מהכלל. לידס יודעת בדיוק מה מנור סולומון רוצה לעשות, אבל לעצור אותו זה דבר אחר לחלוטין", קבע שירר. "לכבוש שערים כאלה מהספסל זה דבר אחד, אבל המשחק של סולומון היום מעביר מסר למאמן - הוא רוצה וצריך להישאר חלק מההרכב".
3 צפייה בגלריה
מנור סולומון
מנור סולומון
"אני תמיד האמנתי בעצמי". סולומון
(צילום: AP)
סולומון עצמו לא הסתיר את ההתלהבות בסיום: "זה מדהים, הגביע האנגלי זה טורניר חשוב וגביע מיוחד, ואני שמח להבקיע ולעזור לקבוצה. לא חשוב מי מבקיע, העיקר שעולים לשלב הבא, ואנחנו ממשיכים לחלום".
על רצף השערים שלו אמר: "אני תמיד האמנתי בעצמי. כשאתה פצוע אתה חושב שהכל רע ולא יודע מתי זה יגיע, אבל אני שמח שזה הגיע כל כך מהר, וכל כך עקבי, אבל אני צריך להמשיך לעבוד קשה. מקווה להבקיע ולבשל, ולעזור לקבוצה שלי לנצח".
על העונה הנפלאה של פולהאם: "אנחנו עושים עונה גדולה בליגה, אנחנו מקום 8-7, לא רק הנקודות אלא הכדורגל, איך שאנחנו משחקים, לוחצים, אינטנסיביים, וגם בגביע אנחנו רוצים להגיע רחוק, אנחנו רוצים להמשיך לשאוף, ללכת עד הסוף. הרכב? אני לא מסתכל על זה, לא חושב על זה, המאמן יחליט מה שיחליט". ביום שני (22:00) ינסה סולומון לכבוש בפעם החמישית ברציפות, כאשר פולהאם תתארח אצל ברנטפורד בליגה.

למרות שאני נמצא במדינה זרה, זה מרגיש כמו בבלומפילד

כזכור, רק לאחרונה סולומון החל להיכנס לעיניינים אחרי שחזר מפציעה שהשביתה אותו בחצי הראשון של העונה. "אם כשנפצעתי היית אומר לי שזה יהיה המצב שלי היום, לא הייתי מאמין לך", מספר סולומון בריאון לקראת הקמפיין הקרוב של נבחרת ישראל במוקדמות יורו 2024, שיחל עם משחק ביתי מול נבחרת קוסובו ב-25 במארס. "היו לי יחסית לגיל שלי כבר הרבה פציעות. הבת זוג שלי והמשפחה שלי היו איתי פה ועזרו לי לעבור את זה".
על האהבה שהוא מקבל מישראל: "גם שאני עולה לחימום אני מיד שומע עברית. גם כשאני עולה לשחק אני רואה דגלי ישראל. תמיד שומע את ה'יאללה מנור'. זה באמת מחמם את הלב שלמרות שאני נמצא במדינה זרה, זה מרגיש שאני משחק בבלומפילד. חברים שלי לקבוצה גם התלהבו מזה, אמרתי להם שישראלים הם משוגעים ומגיעים לכל מקום. אני מרגיש את האהבה והפרגון. התמיכה אחרי גולים זה משהו מדהים".
3 צפייה בגלריה
מנור סולומון במשחק נבחרת ישראל
מנור סולומון במשחק נבחרת ישראל
בקרוב שוב במדי הנבחרת. סולומון
(צילום: עוז מועלם)
על שיתוף הפעולה הצפוי בנבחרת עם ליאל עבדה ותאי בריבו, ששיחקו איתו במכבי פ"ת: "אם זאת תהיה השלישייה אני חושב שאבי לוזון יהיה מאוד מאוד גאה ביציע, ובצדק. אם זה באמת יקרה יש לו הרבה מה להשוויץ. הוא קידם אותנו ומכר אותנו. מגיע לו ולמכבי פ"ת הרבה קרדיט".