יום ראשון, 09.06.2024 שעה 08:37
איציק אהרונוביץ

שחקני חיפה צריכים לעשות חשבון נפש

איציק אהרונוביץ בטור אישי ל-ONE: אפשר להאשים את ה-VAR, אבל השחקנים צריכים להאשים רק את עצמם. עומר אצילי לא מזכיר בקשקש את השחקן שהיה בעבר

הם יכולים להמשיך להאשים את ה-VAR שפסל להם שני שערים, הם גם יכולים להמשיך להאשים את ביטול הפנדל, אבל שחקני מכבי חיפה צריכים להאשים אך ורק את עצמם. מכבי חיפה, הערב (שלישי) בסמי עופר מול מכבי נתניה, שיחקה בהמשך ישיר לחולשתה בלשון המעטה, מתחילת הסיבוב השני לאחר פגרת המונדיאל. 

אז אפשר להמשיך ולהאשים את ברק בכר, שהחליט להעלות הרכב משונה ולשאול איך הוא משאיר את הכוכב הגדול עומר אצילי על הספסל, למה צ’ירון שרי לא פתח ועוד תירוצים כמו חול ואין מה לאכול. בקיצור, כדאי שמכבי חיפה תעשה חשבון נפש עם עצמה, שתלך לחפש את המראה בחדר ההלבשה כדי שכל השחקנים יסתכלו על עצמם. איך יכול להיות שהכוכבים נכנסים בתוצאה סבירה והשחקנים משחקים בנרפות כזאת, ברכות כזאת, בעדינות כזאת.

הם מחפשים בכוח, אבל אין להם מוח. מגיעים למצבים ומחטיאים מכיוון שהם מתלהמים בהתקפה. זה לא בא להם ברכות ובעדינות כמו בעבר. פרנזי פיירו מגיע למצב נהדר והכדור הולך החוצה, אצילי, הכוכב הגדול של מכבי חיפה בשנתיים וחצי האחרונות, קיבל כדור משרי שמשאיר אותו מול שוער והוא מנסה לעשות מהלך כמו אלי אוחנה מול אוסטרליה.

עומר אצילי בהלם (עמרי שטיין)עומר אצילי בהלם (עמרי שטיין)

אבל, כפי שאצילי נראה על המגרש, הוא צל של עצמו, חסר ביטחון, כמעט ולא עושה פעולות חיוביות. היה לו מהלך אחד שהוא עבר ימינה והוציא את המסירת רוחב לשרי בשער הפסול ועוד בעיטה אחת שהלכה החוצה. מתקלים אותו בקלות והוא אפילו לא מזכיר בקשקש את אצילי ההוא שסחב את מכבי חיפה ונתן גם משחק נהדר נגד יובנטוס.

עם כל הכבוד למכבי חיפה, האלופה בשנתיים האחרונות ומי שמתיימרת להיות אלופה פעם נוספת, כפי שהם נראו היום זה לא היה זה. נכון שזה משחק גביע, אבל בגביע צריך לעבור שלב, צריך להיות נחוש, אגרסיבי, לחפש את האופי ולא את היופי. דווקא ההרכב שכולם הופתעו ממנו ניסה לעשות את הדברים האלו ועמד בזה במחצית הראשונה.

שחקני מכבי חיפה בהלם (עמרי שטיין)שחקני מכבי חיפה בהלם (עמרי שטיין)

אם אנחנו מדברים על יופי, אז איזה יופי מכבי נתניה. קבוצה של יהלומים, לא רק עיר היהלומים. בכל מה שקשור להקרבה, נחישות, התלהבות ואגרסיביות, להיות על הרגליים וללחוץ מהדקה הראשונה ועד האחרונה. שניים על אחד, שלושה על שניים, ארבעה על שלושה. 

הם תקפו את חיפה כמו שצריך לתקוף אותה, במעברים, ומכבי חיפה אפילו עזרה לה לעשות את זה, כמו שקרה בשער הראשון. עלי מוחמד נשאר לחפות מאחורה, רז שלמה, שהיה המצטיין על הדשא, הרחיק את הכדור מרחבת ה-16 ודילן בטובינסיקה ניסה להעביר אחורה, מה שהשאיר שלושה שחקנים של מכבי נתניה מול מוחמד אחד, שהיה חסר כוחות וללא אוויר בעקבות התפקיד שלו במחצית הראשונה, אותו עשה בצורה טובה.

שחקני מכבי נתניה חוגגים את שער השוויון (עמרי שטיין)שחקני מכבי נתניה חוגגים את שער השוויון (עמרי שטיין)

גם בשער השני היה סיפור דומה. עומרי גאנדלמן נגח לכיוונו של סטניסלב בילנקי, שהעביר כדור לכיוונו של פטריק טוואמסי שנכנס למאבק מול דניאל סונדגרן. בחצי הראשון המגן השבדי היה זוועה, אבל בחצי השני הצליח להשתפר וניצח את כל המאבקים למעט זה. עבדולאי סק הגיע באיחור, רועי משפתי יצא קדימה והותיר שער ריק מאחוריו. 

גם אחרי העלייה ליתרון מכבי נתניה לא הפסיקה ללחוץ. שניים על אחד, שלושה על שניים, צופפה בצורה טובה בין החוליות וגרמה למכבי חיפה להרים כדורים לרחבה ולשחק בבלגן. בשורה התחתונה, לשחקנים יש חשבון נפש מאוד גדול לעשות עם עצמם, במיוחד לאצילי, שלא מזכיר כלל את השחקן שהיה בשתי האליפויות האחרונות.

אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
יורו 2024 ראשי יורו
פנטזי יורו
משחק הניחושים
לוח משחקים להדפסהכדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים