יום שבת, 08.06.2024 שעה 18:14
לוח משחקים
  • מכבי פ"ת
  • 0 - 1
  • הפועל ב"ש

פטריק סטאר: על הפריחה המחודשת של טוואמסי

השיחה במחנה, הלחץ בתקופת הפציעה, התמיכה שקיבל ממכבי נתניה ולמה מאמינים שיישאר? הגנאי חזר לפרוח בדיוק בזמן כדי לנסות להדיח את חיפה ב-20:30

|
פטריק טוואמסי חוגג (שחר גרוס)
פטריק טוואמסי חוגג (שחר גרוס)

סוף העונה שעברה של מכבי נתניה, ביחד עם פתיחת העונה הנוכחית שכללה ניצחון על מכבי תל אביב בגביע הטוטו ופייט מרשים לאיסטנבול בשאקשהיר בקונפרנס ליג, יצרו במועדון לא מעט ציפיות. היו שחשבו שניתן יהיה להיאבק עד הסוף בליגה ואפילו כאלו שהרחיקו לכת וטענו שהיהלומים יוכלו לעשות היסטוריה ולזכות בצלחת בצורה מדהימה.

והיו לא מעט סיבות לכך. בני לם החזיר עטרה ליושנה בקרב הקהל והבעלים אייל סגל חיזק את הקבוצה, אך מעל כולם בלט בנתניה אחד הזרים היותר מוצלחים שידעה ליגת העל בשנים האחרונות – פטריק טוואמסי, הגנאי שהצטרף לחבורה מהשרון מהאנובר הגרמנית בחודש ינואר אשתקד וכבש את ליגת העל.

לא פחות משבעה שערי ליגה היו לו בחצי העונה השנייה, כשלא מעט מהם היו מרשימים ביותר ובכלל, התחושה בעיר הייתה שעם טוואמסי, נתניה יכולה לכוון הרבה יותר גבוה. היו שהרימו גבה, מה עושה שחקן ברמתו בליגת העל. ואולי זה מה שהיווה מבוא להתעסקות בנושא עם תחילת המשבר, בחודש ספטמבר של העונה.

פטריק טוואמסי חוגג (ראובן שוורץ)פטריק טוואמסי חוגג (ראובן שוורץ)

כבר בקיץ, כמדי קיץ, ניסה הבעלים אייל סגל ביחד עם הצוות המקצועי לשמר את מרבית השחקנים הבכירים. למרות זאת, פארפה גייאגון חזר למכבי ת"א בעסקה בה לנתניה לא היה צד, עדן קארצב היה על סף מעבר לדינמו מוסקבה הרוסית, אך בנושא הגנאי, היה מעין וטו.

באמצע חלון ההעברות של הקיץ, פנתה הפועל ב"ש והגישה הצעה מפתה של יותר מחצי מיליון אירו בעבור שחקן הכנף/חלוץ, בתוספת ליוג'ין אנסה ואחד מבין תומר יוספי או שגיב יחזקאל. נתניה סירבה. סגל הוא אחד שחשוב לו מאוד לשמר את סגל השחקנים, גם ממקום של לשדר שנתניה היא לא תחנת מעבר וגם כדי לתת הצהרה לאוהדים, וכל זאת זאת בניגוד לדעתו של המנכ"ל היוצא ניב גולדשטיין, שחשב שלכל שחקן במועדון יש תאריך תפוגה.

פטריק טוואמסי (חגי מיכאלי)פטריק טוואמסי (חגי מיכאלי)

אין זה מקרי שסוגיית טוואמסי והישארותו במועדון ליוותה את המועדון לאורך כל חצי העונה האחרונה, כאשר מאז חזר הגנאי ליכולת המאפיינת אותו, עם חמישה שערים בששת משחקי הליגה האחרונים, כולל שער מרהיב מהקרן מול בני ריינה ושער נוסף בבעיטה יוצאת דופן מול מכבי ת"א, כששני המשחקים נגמרו בניצחונות של קבוצתו.

בחזרה לקיץ. את הסנונית לדיבורים על הישארותו ניתן היה למצוא בשיחה שנערכה בין השחקן לצוות המקצועי כבר במחנה האימונים שנערך בקיץ. טוואמסי, שסוכניו עדכנו את ראשי המועדון על הצעה מקבוצה מבלגיה, קיבל פיצוי לא קטן מקבוצתו הקודמת האנובר (מוערך ב-300,000 אירו), אשר אפשר לו להצטרף לנתניה, שלא הייתה מסוגלת מן הסתם לעמוד בשכרו (המוערך על פי דיווחים בגרמניה ב-800,000 אירו). 

הפיצוי היה משמעותי בעונה שעברה, אך העונה כאמור הוא קיים שיחה עם הצוות המקצועי: "אני רוצה להישאר פה, אבל אני צריך לדאוג למשפחה שלי" אמר השחקן, שרמז לשדרוג ואפילו דובר על חוזה חדש. הפציעה (עליה נרחיב בהמשך) קטעה את המגעים, למעשה עד היום.

פטריק טוואמסי מודה לקהל (ראובן שוורץ)פטריק טוואמסי מודה לקהל (ראובן שוורץ)

הקפטן לשעבר והמנהל המקצועי כיום, אלמוג כהן, הבין לליבו והבהיר: "אנחנו רוצים שתהיה פה, אנחנו נדאג לך וצריכים אותך איתנו. אם תהיה טוב, גם הצעות עליך יגיעו בהמשך". אז הגנאי קיבל מענק חד פעמי ששימח אותו והצדדים שמו את העניין מאחוריהם. 

"שיגעו לו את המוח כל הזמן", העידו מקורבים לשחקן השבוע. טוואמסי אכן היה נראה אחד שמעט קשה לו, כאשר גם באימונים הוא היה נראה מעט כבוי יותר. גם המרחק מהמשפחה, שמאז הגיעה לבקרו, לא הקל עליו ועל היכולת שהציג. 

פטריק טוואמסי חוגג (חגי מיכאלי)פטריק טוואמסי חוגג (חגי מיכאלי)

אז העניין נשכח, כוכבה של נתניה פתח את העונה ויחד עם ההצלחה היחסית בהתחלה, איש לא דיבר על כך. אלא שאז הגיעה הפציעה מול בית"ר ירושלים. דווקא בשיא הפריחה של חניכיו של רן קוז’וק הגיעה פציעה אחת מבין כמה, עליהן מעידים בנתניה שהן היו תמונת מראה גם למצב של הקבוצה בטבלה.

הגנאי חזר לשחק רק כעבור חודש מול הפועל חיפה ובקצת יותר מעשרים דקות על המגרש, חזר להראות את הברק שאפיין אותו ורקד על המגרש. אלא שכעבור מספר שבועות, באמצע חודש אוקטובר, חוסר המזל המשיך לפקוד אותו. הוא נפצע שוב בשריר האחורי, כשהפעם היה מדובר בקרע גדול והוא חזר רק כעבור חודשיים.

כשברקע התוצאות הלא טובות של הקבוצה, היו שאף פקפקו בפציעתו. דיברו על קרע בשריר "החשק", והשחקן, שרק לפני כמה חודשים היה אחד מאהובי הקהל, הפך למושא לביקורת. בצעד לא שגרתי, בנתניה הוציאו הודעה המדגישה את פציעתו של השחקן ושללו כל ביקורת כנגדו: "בהזדמנות זו אנו דוחים את הפרסומים של חלק מאמצעי התקשורת, פטריק נותר מחויב באופן מלא למועדון ונוהג במקצועיות ללא דופי".

איגור זלאטנוביץ' ופטריק טוואמסי (רדאד ג'בארה)איגור זלאטנוביץ' ופטריק טוואמסי (רדאד ג'בארה)

״ידענו תמיד שהוא פצוע והאמנו בו ולו. הוצאנו הודעה בתור מועדון כי הוא באמת רצה לשחק ועשו לו עוול עם כל הדיבורים עליו", הסבירו השבוע במועדון. "בסופו של דבר, יש צילום. הצילום הראה חד וחלק שיש קרע, ועוד קרע לא פשוט".

נחזור להווה. החלק השני של העונה כבר נראה טוב יותר ובנתניה נותנים לכך הרבה קרדיט לחזרה של הגנאי. זה לא סוד שהביקורת כלפיו בשיא האכזבה הופנתה בשל הציפייה ממנו להוביל, הוא היה הפרוספקט של מכבי נתניה מבחינת הכדורגל שהציג. נתניה של לפני חלון ההעברות נשענה בעיקר עליו ולא היו לה כמעט חילופים מהספסל. 

כעת, עם הצטרפותם של סטניסלב בילנקי, עוז בילו ואחמד סלמן, טוואמסי כבר לא האיש הכל יכול וזוכה לגיבוי. לאחר סיום אחד המשחקים, בשיחה עם אחד מחבריו, הוא הבהיר: אני יודע שמצפים ממני ושהכול עליי, אבל אני צריך עוד עזרה, זה לא קל לשחק ככה". אז הוא קיבל את העזרה ומחזיר גם בעצמו.

שחקני נתניה חוגגים עם טוואמסי (עמרי שטיין)שחקני נתניה חוגגים עם טוואמסי (עמרי שטיין)

בנתניה עדיין נזהרים איתו, זכר לפציעות. קוז'וק, גם אם למורת רוחו של השחקן, מנהל את דקות המשחק שלו בצורה נבונה, כאשר ככל שהמשחק מאפשר מנסים בקבוצה כמה שיותר לשמור עליו ולהחליף אותו על מנת לשמור על השריר האחורי. 

אם מישהו רוצה לקבל תמונת מראה לכמה הוא מחויב, ניתן למצוא זאת בשני מקרים. בגמר גביע הטוטו, כשהוא היה על סף החלמה סופית מהפציעה, בצוות הרפואי המליצו שלא לסכנו כלל. הגנאי הבהיר חד וחלק: "אני רוצה לשחק ולא מתכוון לוותר על המשחק הזה". גם במשחק בשבת מול הפועל חדרה, או יותר נכון לילה לפני, טוואמסי חש ברע וסבל מחולשה. במשחק למחרת הוא פתח, הבקיע את שער הניצחון וגילה יכולת מנהיגות. 

טוואמסי מול דרוויש (שחר גרוס)טוואמסי מול דרוויש (שחר גרוס)

זה לא סוד ששחקן הכנף הוא איש משפחתי מאוד. לא פעם עלתה סוגיית משפחתו והריחוק מחמשת ילדיו, כאשר בנתניה ניסו להביא את משפחתו כמה שניתן, אך אופציית העברתם לארץ לא הייתה פשוטה. מרביתם לומדים בבית ספר אמריקאי אשר עולה לא מעט כסף ולמרות שהגנאי התייעץ עם צ'ירון שרי ממכבי חיפה על בית הספר בו לומדים ילדיו באבן יהודה, הדבר לא קרה.

אז בנתניה מנסים לכפר על כך. אחד מחבריו הקרובים הוא ענר כהן, האיש האחראי על הזרים במועדון, כאשר גם שמחה בובליל, אשת המשק הוותיקה במועדון ביחד עם בעלה גבי, מכינה לו קופסאות של אוכל הביתה, בנוסף לאוכל שהיא מכינה למועדון. 

פטריק טוואמסי (אורן בן חקון)פטריק טוואמסי (אורן בן חקון)

אם שואלים את אנשי הקבוצה מהשרון על המהפך בתפוקה וביכולת שלו, יותר מאחד מסרבים למצוא מהפך שכזה: "אני לא רואה שום שינוי", הסביר השבוע איש במועדון. "הוא עשה משחקים טובים גם מול בית"ר ירושלים בפתיחת העונה וגם מול הפועל חיפה כשנכנס כמחליף. פטריק צריך את השקט והרוגע שלו. כשהוא חזר מהפציעה היו תוצאות לא טובות והיה עליו לחץ".

בזמנו הפנוי, טוואמסי טייל לא פעם ברחבי ישראל. אם זה בצפון, בכותל המערבי או אפילו הרחיק לטיול קצר בירדן. "כולם יודעים שאם הוא היה עקבי יותר, הוא לא היה במכבי נתניה, אלא בליגת האלופות מדי שבוע. הדברים תלויים בו, כי את הכישרון בטח שיש לו".

אז בינתיים הוא לא בליגת האלופות, אלא בנתניה. הערב (20:30) טוואמסי יפתח בהרכב מכבי נתניה וינסה להוביל אותה למעמד חצי הגמר, בדרך לעונה גדולה. בתום העונה הוא מסיים את חוזהו אשר נחתם לשנה וחצי, כאשר לנתניה יש אופציה עד ה-31.5.23 לממש את החוזה לשנתיים נוספות בשדרוג כלכלי קטן.

איתמר ניצן ופטריק טוואמסי חוגגים (חגי מיכאלי)איתמר ניצן ופטריק טוואמסי חוגגים (חגי מיכאלי)

במועדון עוד לא עשו זאת, אך לא בשל העובדה שהם לא מעוניינים, אלא כי בנתניה בוחרים לקחת את הזמן שלהם. גם במקרה רז שלמה, אותו רכשו במועדון, בנתניה חיכו עד לרגע האחרון כדי לממש את האופציה, למרות שידעו על רצונם לעשות זאת כבר מספר חודשים קודם לכן, רק כי רצו לוודא שהשחקן מסיים את העונה כשהוא בריא ולא לקחת סיכונים.

עובדתית, גם במקרה הגנאי הם יעשו זאת. מעבר לשנתיים, במועדון רוצים להשאירו בחוזה ארוך טווח, שיוצע לו ולסוכנו הטרי אסף וקנין, לשלוש עונות. בנתניה מודעים לעובדה שיצטרכו להגיש הצעה כלכלית לא קטנה ובמועדון כבר עובדים על גיבושה מאחורי הקלעים. 

שחקני מכבי נתניה חוגגים את השער של פטריק טוואמסי (ראובן שוורץ)שחקני מכבי נתניה חוגגים את השער של פטריק טוואמסי (ראובן שוורץ)

"כולם מבינים שאנחנו רוצים להשאיר את פטריק בנתניה להרבה שנים ואנחנו נעשה את מה שאנחנו יכולים תקציבית. בסופו של דבר הוא כבר לא צעיר. הוא שיחק בליגה הספרדית ובליגת האלופות. לפעמים מקום שמאמין בך ורואה אותך כשחקן בולט להרבה שנים זה יותר טוב מהצעה כלכלית כזו או אחרת. טוב לו פה, מעריכים אותו וזה יכול להטות את הכף לטובתנו", הסביר גורם במועדון.

"פטריק מרגיש מצוין בנתניה. זה מועדון שמאמין בו והוא נהנה שם. זה לא סוד שהוא שחקן יצירתי שיכול לעזור לכל קבוצה בה ישחק. נשב בתום העונה ונקבל את ההחלטות הכי נכונות עבורו ועבור כל הצדדים", מסר ל-ONE סוכנו אסף וקנין.

פטריק טוואמסי חוגג (חגי מיכאלי)פטריק טוואמסי חוגג (חגי מיכאלי)
אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */