מכבי חיפה תארח הערב (שלישי, 20.30) את מכבי נתניה במשחק הגומלין (2:2 במשחק הראשון) של רבע גמר גביע המדינה, ואם יש מישהו שעושה לברק בכר כאב ראש, הוא כנראה עונה לשם פטריק טוומאסי. מעבר למומנטום המרשים (חמישה ניצחונות ברציפות) איתו מגיעה הקבוצה של רן קוז'וק, מי שחזר ללהוט בנתניה הוא שחקן האגף הגנאי שלאחרונה כובש בקצב, ועושה זאת בקלאסה שומטת לסתות.
אבל זה לא היה ככה כל הזמן. פתיחת העונה של נתניה תחת בני לם הייתה רעה, שחקני הרכש לא פגעו, התוצאות על הדשא היו עגומות וכוכבי העונה שעברה איכזבו – בראשם טוומאסי (28), שגם סבל מפציעה ממנה התקשה לחזור. בשלב מסוים לם סיים את דרכו ובמקומו מונה עוזרו קוז'וק שייצב את הקבוצה ונתניה החלה לרוץ.
4 צפייה בגלריה
פטריק טוומאסי שחקן מכבי נתניה
פטריק טוומאסי שחקן מכבי נתניה
עושה לברק בכר כאב ראש. טוומאסי
(צילום: עוז מועלם)
מי שבוודאי סייע לריצה הזו הוא טוומאסי, שכאמור חזר לכבוש, ולא משנה אם זה בבעיטת קרן או בבומבה אדירה שנוחתת בחיבורים של דניאל פרץ והופכת למועמדת לשער העונה. בנוסף, הגנאי מוביל בנתניה בלא מעט פרמטרים: איומים למסגרת (27), איומים מחוץ לרחבה (29), כדורי רוחב (54), ודריבלים (69). או במילים אחרות: כשטוומאסי טוב, מכבי נתניה מצוינת.

הבינגו של אלמוג

עד הנחיתה של הכוכב הגנאי בנתניה הוא עבר לא מעט תחנות, מה שמעיד על חוסר היציבות בקריירה וביכולת: מקבוצת רד בול גאנה הוא עבר לספרטק יורמלה מלטביה, ומשם לאסטנה הקזחית - שם הותיר חותם על הכדורגל הישראלי: בשלב הבתים של הליגה האירופית ב-2017, טוומאסי כבש שלושה שערים בשני המשחקים מול מכבי ת"א. ואז הגיע גם דילוג לפרם (2014) מליגת העל הרוסית, והשאלה לגזיאנטפ הטורקית. ב-2018 הוא הגיע לדפורטיבו אלאבס הספרדית ומשם עבר להאנובר מהבונדסליגה.
4 צפייה בגלריה
אלמוג כהן
אלמוג כהן
הכל בזכות טיפ מחבר. אלמוג כהן
(צילום: עוז מועלם)
טוומאסי לא הצליח לבוא לידי ביטוי בכדורגל הגרמני. המשחק הפיזי והקשיחות פלוס משימות ההגנה שהוטלו עליו לא תאמו את הסגנון שלו, הוא התייבש על הספסל והאנובר חיפשה דרך להיפטר מחוזהו שהיה אמור להסתיים רק בקיץ הקרוב. אל הסיטואציה הזו נכנס לפני שנה אלמוג כהן ומינף אותה בצורה מושלמת עבור נתניה. המנהל המקצועי של הצהובים שמע מחבר בהמבורג על שחקן גנאי שהוא מאוד מחזיק ממנו ולא מוצא את עצמו בהאנובר. כהן המשיך לברר עם חבריו בגרמניה לגבי היכולות והאופי של אותו קיצוני שלא משחק כבר חצי שנה והבין שזו עשויה להיות מציאה.
ואכן, טוומאסי הגיע באחת העסקאות הכי טובות של נתניה: האנובר, בה השתכר 70 אלף יורו בחודש, משתתפת ברוב העלויות ונתניה משלמת רק 16 אלף. בסוף העונה מסתיים חוזהו, אך לנתניה אופציה להאריך בעונה ובקבוצה כבר הבהירו לסוכנו אסף ועקנין שהם מממשים אותה.
4 צפייה בגלריה
שחקן מכבי נתניה פטריק טוומאסי מול שחקן מכבי חיפה עלי מוחמד
שחקן מכבי נתניה פטריק טוומאסי מול שחקן מכבי חיפה עלי מוחמד
ידיח את מכבי חיפה? טוומאסי במשחק הגביע הראשון מולה ברבע הגמר
(צילום: עוז מועלם)
בנתניה אמרו השבוע: "פגענו איתו בינגו. פטריק שחקן אדיר, הוא יכול להכריע משחק בכל שנייה. יש הרבה שחקנים איכותיים שמשפיעים על משחק, אבל הוא בפעולה אחת סוגר לך את הסיפור. אנחנו מאמינים שהוא יישאר בנתניה, טוב לו פה בקבוצה ובארץ. הוא יישאר בנתניה יותר משנה".

"הכי טוב בישראל"

ועקנין, סוכנו של הטאלנט הגנאי, בטוח שהוא חייב לעשות קפיצת מדרגה: "גם פטריק וגם אני חושבים שזה הזמן להתקדם, לעבור למועדון פאר שמתמודד על אליפות. היום פטריק הוא השחקן הכי טוב בישראל והוא רוצה להשתדרג כלכלית ומקצועית ולזכות בתארים".
4 צפייה בגלריה
הותיר חותם על הכדורגל הישראלי עוד כששיחק באסטנה
הותיר חותם על הכדורגל הישראלי עוד כששיחק באסטנה
הותיר חותם על הכדורגל הישראלי עוד כששיחק באסטנה
(צילום: רויטרס)
אז למה זה לא קרה עד היום? התשובה נמצאת במה שהוגדר חוסר יציבות. לצד רגעים שבהם טוומאסי גורם לאנשי המקצוע לתפוס את הראש ולתהות מה שחקן כמוהו עושה בליגה הישראלית, יש לו יותר מדי משחקים שבהם הוא נעלם וממעט להשפיע על המשחק. זה בדיוק מה שראו ממנו בנתניה בתחילת העונה, לאחר מכן הגיעה הפציעה והיו שאמרו שבאותם ימים הוא גם נראה במצב רוח שפוף בעקבות געגועים למשפחה, מה שהשפיע על הביצועים במגרש. טוומאסי נשוי ואב לחמישה אבל חי כיום בנתניה לבדו, בעוד משפחתו נמצאת בגרמניה ואשתו מגיעה לבקר פעמיים בשנה. אין לו כוונה להביא לפה את שאר בני משפחתו, אלא אם יחליט להשתקע בישראל. באופיו טוומאסי טיפוס מופנם, צנוע ולא כזה שמרבה לדבר. "הוא מאוד ביישן, בחור מקסים שכל אחד היה רוצה לראות בחדר ההלבשה שלו", אמר גורם בנתניה. אולי המופנמות הזו הקשתה עליו להתמודד עם התקופה הגרועה בפתיחת העונה.
בצוות המקצועי הנתנייתי הודפים את האמירות לגבי חוסר יציבות של טוומאסי, ומסבירים את הירידה ביכולת בפציעות ובחוסר מזל: "זה לא נכון שפטריק שחקן לא יציב, הוא הגיע בפברואר בשנה שעברה והיה מצוין כל העונה. אתה לא מרגיש אותו בכל דקה במשחק, אבל בדקות שהוא משפיע הוא משמעותי. היה לו העונה חוסר מזל של פציעות, בהתחלה חודש ואחר כך חודשיים וחצי, ולקח לו זמן לחזור לעצמו עד שהוא נכנס לקצב. כל הדיבורים על פציעה בשריר החשק זה שטויות במיץ".
לם, שאימן אותו עד לפני מספר חודשים, סיכם: "לטוומאסי יש אישיות טובה, הוא מקצוען שמחפש את השקט והפינה שלו, לא בילויים ורעש. הוא שחקן שמסיים משחקים, מוציא לפועל ומביא קבלות. יש לו בעיטה קטלנית מ-30 מטר. ללא ספק מדובר בכוכב".
פורסם לראשונה: 11:14, 28.02.23