ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
צוות בין משרדי יוקם

תוכנית האצת תשתיות: תקודם פריסת תשתיות דור 5 בכל הארץ

צוות בין משרדי בראשות מנכ"ל משרד התקשורת, יבחן את דרכי הפעולה לקידום פריסת תשתיות דור 5 ואילך לכלל הציבור בישראל | הצוות יגיש את המלצותיו בתוך 6 חודשים לתוכנית האצת תשתיות התקשורת בנגב, בגליל, ביהודה ושומרון ובארץ ישראל כולה

 תוכנית האצת תשתיות: תקודם פריסת תשתיות דור 5 בכל הארץ
פעולת סריקה בפלאפון. אילוסטרציה צילום: unsplash

במסגרת חוק ההסדרים החליטה הממשלה כי משרד התקשורת יקים צוות בין משרדי בראשות מנכ״ל משרד התקשורת, שיבחן את דרכי הפעולה לקידום פריסת תשתיות דור 5 ואילך לכלל הציבור בישראל. צוות בין-משרדי בהובלת משרד התקשורת יהיה מורכב מנציגי משרד התקשורת, משרד ראש הממשלה, אגף התקציבים במשרד האוצר, נציג הממונה על התחרות נציג בנק ישראל ונציג רשות החדשנות. הצוות יגיש את המלצותיו בתוך 6 חודשים לתוכנית האצת תשתיות התקשורת בנגב, בגליל, ביהודה ושומרון ובארץ ישראל כולה.

בנוסף, משרד התקשורת יגבש תכנית בתקציב של 50 מיליון ש"ח להאצת הטמעה של יישומים טכנולוגיים חדשים על גבי רשתות סלולריות מתקדמות במגזרי המשק השונים. התכנית תעודד גופים אשר מספקים שירותים לציבור לפתח מיזמים מבוססי טכנולוגיות דור 5. התוכנית תצא לדרך באופן מיידי, תביא למימוש עסקי את היישומים החדשים והיא מתווספת לתוכנית הקיימת לעידוד פיילוטים מבוססי דור 5.

תשתיות תקשורת סלולרית חיוניות לשמירה על אורח חיים תקין ולהתפתחות הכלכלה והתעשייה הישראלית. תקשורת סלולרית מאפשרת חיבוריות וזמינות גבוהה של אנשים ומכשירים בפריסה נרחבת, מרחיבה אפשרויות תעסוקה ולימודים, ומהווה מנוע צמיחה למשק. טכנולוגיית הדור החמישי מהווה בסיס לקידום טכנולוגי משמעותי שיאפשר פריצת דרך במגוון תחומים, ופיתוח יישומים במגוון מגזרים, כגון: תחבורה אוטונומית, ערים חכמות, רפואה מרחוק, מציאות רבודה ומדומה ובינה מלאכותית. פריסת תשתיות תקשורת אלחוטיות מתקדמות בפריסה רחבה מביאה לצמיחה בתוצר, מגדילה את פריון העבודה, מקדמת את איכות החיים, מצמצמת פערים חברתיים-כלכליים ומרחיבה את הכלכלה הדיגיטלית ואת שימושיה.

הדור ה-5 מאפשר את התפתחותם של יישומים חדשים שעושים שימוש ברשתות תקשורת אלחוטיות. האצת הטמעת היישומים בעלי בשלות טכנולוגית תביא תועלת רבה לציבור במגוון מגזרים שונים במשק הישראלי, וביניהם: בריאות, תחבורה, ביטחון, חינוך, תעשייה, חקלאות והשלטון המקומי ופיתוח החדשנות והתחרות הטכנולוגית.

שר התקשורת שלמה קרעי הגיב: ״פרישה מואצת ורחבה של תשתיות תקשורת מתקדמות מחויבת המציאות. ההשקעה הלאומית כפי שנקבעה בחוק ההסדרים, בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות ופרישה רחבה של אתרי דור 5, יזניקו את הכלכלה הישראלית ויצעידו את ישראל לקדמת במת החדשנות העולמית בשורה אחת עם המדינות המובילות בעולם. בנוסף, התקציב מבטיח לנו את פתיחת שוק התקשורת לתחרות אמיתית ולריבוי דעות.״

 

5G אינטרנט מהיר תשתית אינטרנט רשת סלולרית גלישה סלולרית משרד התקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד