ח"כ פוגל שוב מעורר סערה: "חווארה בוערת, זה מה שאני רוצה לראות"

אחרי שקרא בחודש שעבר לעצור את יאיר לפיד ובני גנץ "בגין בגידה", שיבח הח"כ מעוצמה יהודית בראיון את המתיישבים שזרעו הרס בחווארה: "המעשה שעשו אתמול תושבי יהודה ושומרון, זה אפקט ההרתעה הכי חזק שהיה למדינת ישראל מאז חומת מגן" • בהמשך זומן לחקירה

ח"כ צביקה פוגל וההריסות בחווארה, צילום: אורן בן חקון, שמואל בוכריס

"צריך כפרים בוערים" – הח"כ מעוצמה יהודית בעוד אמירה בעייתית: צביקה פוגל התייחס הבוקר (שני) ב"גלי ישראל" למהומות של מתיישבים בחווארה ולתמונות שאחרי, ואמר: "זה מה שאני רוצה לראות". בהמשך, זומן לחקירה.

שמואל בוכריס

בראיון ביקר פוגל גם את רה"מ בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט: "ראש הממשלה ושר הביטחון נרדמו בשמירה. הם לא עושים את מה שצריך לעשות ואני מנסה להעיר אותם. אתמול יצא מחבל מחווארה - חווארה סגורה ושרופה. זה מה שאני רוצה לראות. רק ככה נשיג הרתעה. אם נפסיק להתיישב לא נשיג ריבונות".

רשתות ערביות

ח"כ פוגל הוסיף: "אני רוצה להחזיר את הביטחון לתושבי מדינת ישראל. איך עושים את זה? מפסיקים עם המילה 'מידתיות'. מפסיקים עם חוסר הרצון לענישה קולקטיבית כי זה לא מתאים לכל מיני בתי משפט. אני מוריד את הכפפות".

הנזק לרכוש בחווארה, צילום: שמואל בוכריס

עוד אמר פוגל: "המעשה שעשו אתמול תושבי יהודה ושומרון בחווארה זה אפקט ההרתעה הכי חזק שהיה למדינת ישראל מאז חומת מגן. אחרי רצח כמו שהיה אתמול צריך כפרים בוערים, כשצה"ל לא פועל".

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, גינה בציוץ: "זו לא ממשלת ימין על מלא, זו ממשלת אנרכיה על מלא. ח״כ פוגל צריך ללכת לכלא על הסתה לטרור".

בחודש שעבר עורר פוגל סערה כשאמר כי "בני גנץ ויאיר לפיד צריכים להיעצר בגין בגידה במולדת". הדברים נאמרו על רקע הקריאות שלהם למחאה חריפה עקב הרפורמה המשפטית. גנץ קרא יום קודם "להרעיד את המדינה" ולפיד ציין כי מדובר ב"מלחמה על הבית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר