חוק עונש מוות למחבלים עבר בוועדת השרים; בן גביר לייעוץ המשפטי: "רוצים לקדם אג'נדה? תתמודדו בבחירות"

במהלך הדיון התנהלו חילופי דברים בין השרים לדרג המקצועי • בסופו הוחלט כי לאחר ההצבעה הטרומית על החוק, יתקיים דיון בקבינט המדיני־ביטחוני • "התשובה שלנו לטרור היא להלום בטרור בעוצמה"

מחבל מובל לבית המשפט, צילום: יהונתן שאול/ארכיון

על רקע פיגוע הטרור בחווארה: ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את חוק עונש מוות למחבלים של מפלגת "עוצמה יהודית". במהלך הדיון התנהלו חילופי דברים בין הדרג במקצועי לשרים. 

תחילה הסתייג נציג המל"ל מהצעת החוק ודרש דיון בקבינט על ההשלכותיו. בתגובה אמר השר בן גביר: "אין בעיה, יהיה דיון, אבל כל הזמן גורמי הביטחון מתואמים ונמצאים באותה קונספציה".

על כך השיבה המשנה ליועמ"שית שרון אפק: "יש מניעה משפטית". בן גביר, שלא נשאר חייב, תקף: "אם אתם רוצים לקדם אג'נדה, אתם יכולים להתמודד בבחירות". שר המשפטים לוין הגיב גם הוא והעיר כי "אתם כל הזמן אומרים שיש מניעה משפטית, תשמיעו עמדה מקצועית".

השרים לוין ובן גביר בישיבת הממשלה, צילום: אי.פי
הקבינט המדיני-ביטחוני (ארכיון), צילום: קובי גדעון/לע"מ

על פי הצעת החוק בית המשפט יוכל להטיל עונש מוות על מי שביצע עבירת רצח על רקע לאומני נגד אזרחי ישראל. עם תום הדיון הוחלט כי לאחר ההצבעה טרומית על החוק יתקיים דיון בקבינט המדיני-ביטחוני שידון בנוסח החוק.

"התשובה לטרור"

"נמשיך לפעול בכל האמצעים, בביטחון, בפעילות מבצעית ובחקיקה, כדי להרתיע את המחבלים ולשמור על ביטחון ישראל", מסר ראש הממשלה בנימין נתניהו, "התשובה שלנו לטרור היא להלום בטרור בעוצמה ולהעמיק את שורשינו בארצנו".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר כי "ביום קשה זה שבו נרצחו שני אזרחים ישראלים בפיגוע טרור פלשתיני, אין יותר סמלי מהעברת חוק עונש מוות למחבלים. זהו חוק מוסרי, הוגן שקיים גם בדמוקרטיה הגדולה בעולם ובוודאי במדינה שבה גל טרור פוקד את אזרחי המדינה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר