ביולי 2021 פסקה פיפ"א כי ערן זהבי יקבל פיצוי בסך 2.7 מיליון דולר בשל התביעה שהגיש במוסד המשמעת של ההתאחדות הבינלאומית כנגד קבוצתו לשעבר גוואנגז'ו R&F, שנקראת היום גוואנגז'ו סיטי.
גוואנגז'ו ערערה על החלטת פיפ"א בפני ה-CAS (המוסד העולמי העליון לבוררויות ספורט), והליכי הערעור התנהלו במשך כשנה וחצי. בימים האחרונים ניתן פסק הדין של ה-CAS אשר החליט לדחות את הערעור של הקבוצה הסינית ולאשר את החלטת פיפ"א. ה-CAS הטיל על גוואנגז'ו לשלם לזהבי גם הוצאות משפט בגין ניהול ההליכים. משמעות ההחלטה האחרונה היא דחייה סופית של תביעה בסך עשרות מיליוני דולרים כנגד זהבי, וכי הוא זכאי לקבל כעת את הפיצוי שפסקה לו פיפ"א בזמנו בצירוף ריבית, העומד כיום על מעל ל-3 מיליון דולר.
1 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
סוף לסאגה. זהבי חוגג במדי גוואנגז'ו
(צילום: gettyimages)
עו"ד עמרי אפלבאוםעו"ד עמרי אפלבאוםצילום: פרטי
כזכור, זהבי והקבוצה הסינית מצויים בסכסוך משפטי מאז ספטמבר 2020, בעקבותיו עזב זהבי את גוואנגז'ו ועבר לאיינדהובן ההולנדית. תביעות הדדיות בסך מיליוני דולרים הוגשו על-ידי הצדדים למוסדות השיפוט של פיפ"א. גוואנגז'ו טענה כי זהבי הפר את ההסכם בינו לבין הקבוצה וכי על השחקן ועל איינדהובן לפצות אותה בכ-35 מיליון דולר.
עמרי אפלבאום, אחד מעורכי הדין מהמשרד גורניצקי GNY שייצג את זהבי יחד עם עו"ד יוסי גייר, אמר: "מברכים על פסק הדין של ה-CAS אשר אימץ את החלטת פיפ"א וקבע כי לא נפל רבב בהתנהלותו של ערן וכי גוואנג'זו היא שהפרה עימו את ההסכם ופעלה בחוסר תום לב ובניגוד לתקנוני פיפ"א באופן המזכה את השחקן בפיצויים ראויים"