נקודת רתיחה: השבוע הקריטי שמחכה להפועל תל אביב

האמריקנים עצבנים על הניסנובים, בעז תושב לא מגיע למשחקים, וזאב גרינברג מחכה לעדכונים • ערב הימים הקריטיים להמשך קיומם של האדומים, עדי רובינשטיין עם תמונת מצב עדכנית מוולפסון

עסקת הרוכשים האמריקנים של הפועל תל אביב תיסגר השבוע סופית? , צילום: גדעון מרקוביץ''

הידיעה הבלעדית שפורסמה השבוע ב"ישראל היום" לפיה הועברו כספי הנאמנות מצד האמריקנים כשלב המכריע לפני הרכישה הסופית של הפועל תל אביב, תוארו על ידי גורם בכיר במועדון כ"עשן שננשף לתוך כוורת הדבורים".

ההמולה בעקבות הפרסום הולידה אמש (חמישי) ערב סוער עבור בעלי הקבוצה. הבעלים הנוכחיים ספגו אש וגופרית מבעד לזום, בשיחות חריפות עם קבוצת הרכישה האמריקנית. על אף האנגלית הבסיסית ומטה אשר בפיהם, גם הניסנובים מבינים היטב למה התכוונו האמריקנים, שדורשים לסגור את העסקה בשבוע הקרוב.

ערב המשחק הקריטי מול מ.ס אשדוד במשחק שיכול להבטיח לאדומים עוד עונה בליגת העל (שבת, 15:00), בהפועל לא מתעסקים בכלל בכדורגל. אז הנה תמונת המצב הנוכחית בעקבות העברת הכסף לקרן הנאמנות השבוע, של כל אחד מהצדדים.

הניסנובים

מנסים לשנורר עד הרגע האחרון כמה שיותר כסף מהאמריקנים, כאשר ברקע אלי טביב - שנוא נפשם של האוהדים - שמוכן להציע כפול מהאמריקנים ולהתחייב לסכומים אדירים, אם העסקה תפול. מבחינה משפטית אי אפשר לסגת יותר אחורה, אבל הניסנובים בהחלט יכולים להחליט שהם נסחבים לבית המשפט, מושכים זמן, ואולי אף דואגים לכך שהקבוצה תרד לליגה השנייה בעיכוב משכורות, הגדלת הגרעון (שעומד על מיליון דולרים נכון להיום) ולגרום לאווירה גרועה מועדון.

בשלב הראשון נראה שיקריבו את המנכ"ל הנוכחי לירן מוכתר, שדווקא עושה עבודה טובה, אבל ייזרק בקרוב מתחת לגלגלים של הניסנובים. חשוב לציין, שכבר ממחר האוהדים צפויים להגביר את מחאתם נגד הניסנובים, אבל הם מצידם לא מתרגשים מכמה אבנים לחלונות ביתם המפואר, או עופות שנקנו מרמי לוי ויוצבו בפתח דירתם כפי שעשו למנכ"לית לשעבר. מטרתם היא להגדיל את האקזיט מהפועל תל אביב או לחילופין להישאר בעלים, האוהדים, אלימים ככל שיהיו, לא באמת מזיזים להם.

שרון ואיציק ניסנוב, צילום: אלן שיבר

משפחת תושב

סביר להניח שאם מאיר החביב מעסקי הלולים, ובעז אחיינו מעסקי הביטוח היו יכולים לחזור אחורה לרגע אחד בחייהם, הם היו בוחרים באותו ערב ארור בו קנו את הפועל תל אביב. בעוד מאיר חי בארצות הברית, בעז עצמו סופג את כל האש מהאוהדים עד אשר בשנה הנוכחית הפסיק להגיע למשחקים של הקבוצה בשל האווירה העוינת מצד האוהדים.

הם מעוניינים להיפטר מהפועל תל אביב ולא מוכנים שהיא תעבור לידי אלי טביב. הבעיה היא, שהם נתנו לניסנובים להשתלט על המועדון ולא היו מעורבים דיו, וכרגע האמריקנים לא מוכנים להתנהל מול אף אחד זולת התושבים שכמובן גם דוברים אנגלית ראויה - דבר נדיר באיזור וולפסון.

ההערכה של התושבים, שהעברת הכסף לנאמנות הכריעה סופית את המכירה של הקבוצה, ועכשיו האוהדים יצטרכו להפעיל לחץ על הניסנובים במטרה שאלו יזוזו הצידה, ולא יריבו על סכומים בהם ניתן לרכוש בקושי שניים וחצי יהלומים בנמיביה חביבתם.

בעז תושב, צילום: גדעון מרקוביץ'

זאב גרינברג

אכפת לו ממה שמתרחש בהפועל תל אביב, כמו שלכם איפת כרגע מהמלחמה באוקראינה. התושבים והניסנובים, בטעות של חובבנים חסרי ניסיון, הכניסו אותו לעסקה באותו לילה בו הפועל עמדה להיעלם במחשכים, ונתקעו יחד אתו עד הסוף המר. כמו האוהדים, יושב בצד ומחכה להתפתחויות.

הקבוצה האמריקנית

בעוד הם עסוקים בהכנת רשימת הקניות לעונה הבאה הכוללת מנהל מקצועי, מאמן, מנכ"ל ושחקנים ישראלים וזרים שכבר רשומים בפנקס של ניק האמונד היועץ המקצועי, התחוללה אמש הסערה שלראשונה מאז תחילת סאגת המכירה, הוציאה אותם משלוותם.

אם באמצע השבוע הם נאלצו להחליף חיתול לאחר שהתפוצצו מצחוק מהידיעות שהופצו בישראל על כך שהם שוקלים לסגת מהעסקה בעקבות המהפכה המשטרית בישראל, אתמול הם הפסיקו לחייך.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

האמריקנים רואים בהפועל אפשרות לגלגל הרבה מאד כסף, ולא מעוניינים שאף אחד יעצור אותם בדרכם ליעד. אם העניינים לא ירגעו בשבוע הקרוב, הדבר יתגלגל לבתי משפט ומי יודע לאן זה יילך מכאן. דבר אחד בטוח, מי שישלמו את המחיר הם הקבוצה עצמה והאוהדים המסכנים, שעוד בטעות יכולים שוב למצוא את עצמם עם שבתות פנויות וימי שישי עמוסים בכל מיני אצטדיונים שאי אפשר למצוא אפילו בוויז.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר