בשיתוף בנק הפועלים
איך להבליט את היתרונות שלי? צפו בג'אמפ אין
כתבת: עומר חמאוי, צילום: אסף מגל, עריכה: עמית ברקוביץ, בימוי: יעל לינזן
ג'אמפ אין היא חברת השמה שמגייסת מועמדים מקבוצות מעוטות הזדמנויות ומעניקה להם הכשרה במקצועות הדיגיטל והמכירות בהייטק ומשדכת אותם למעסיקים בתחום. מיה שהם (34) הקימה את ג'אמפ אין ב־2018 מתוך אידיאולוגיה חברתית ורצון לשנות את המצב שלפיו מחפשי עבודה מוכשרים לא זוכים להזדמנויות שוות בגלל הרקע שממנו הגיעו: "המומחיות של ג'אמפ אין היא לזהות פוטנציאל התאמה לתפקידי הייטק אצל אנשים שלא מגיעים מהתחום ולעזור להם להפוך להיות הדבר הכי אטרקטיבי בשוק". החברה פועלת בשיתוף עם רשות החדשנות, זרוע העבודה וגופים חברתיים שונים והמודל הכלכלי שלה מבוסס על קבלת עמלות מהמעסיקים.
"השנה הפוקוס שלנו הוא להפיץ את הבשורה", מסבירה שהם. "היום מחלקת ההשמה עובדת רק עם הבוגרים שלנו והמטרה היא להגדיל את המחלקה כך שלא תיתן מענה רק לבוגרי ג'אמפ אין, אלא לכל מחפשי העבודה, בוגרי ההכשרות, וכך לייצר אימפקט משמעותי יותר".
1 צפייה בגלריה
מימין: נדב אמיתי, מיה שהם ומיכל דן הרא
מימין: נדב אמיתי, מיה שהם ומיכל דן הרא
מימין: נדב אמיתי, מיה שהם ומיכל דן הרא
(צילום: יאיר שגיא)
לצד השאיפה להרחיב את מעגל המועסקים, גם ג'אמפ אין עצמה נמצאת בתהליך צמיחה משמעותי ושהם מבקשת לרכוש כלים לניהול הצמיחה בצורה חכמה ונכונה יותר. כדי להשיג את המטרה הזו ג'אמפ אין משתתפת בקטגוריה החברתית בתחרות "עסקים קטנים 14" של "ידיעות אחרונות" ו־ynet בשיתוף בנק הפועלים. במסגרת הפרויקט מלווים את שהם שני מנטורים בעלי ניסיון וידע רב בתחום: מיכל דן הראל, מנכ"לית Manpower ישראל, ונדב אמיתי, מנהל מרכז הייטק הגלים בהרצליה של בנק הפועלים.
בנוסף, כלל העסקים מקבלים לייוי אישי של מנטור מקרן שמש מקבוצת עוגן בחסות המרכז לצמיחה פיננסית של בנק הפועלים.

איך מתרחבים

אחת המטרות העיקריות של ג'אמפ אין ל־2023 היא הרחבת היקף הפעילות על ידי שידוך נרחב יותר בין מחפשי עבודה ומעסיקים. "אנחנו מגייסים עוד מעסיקים ורוצים לפתוח עוד משרות ואשמח ללמוד מהניסיון שלך", משתפת מיה את המנטורית מיכל דן הראל, מנכ"לית Manpower ישראל, אחת הנשים המוערכות והנחשבות בתחום.
מיכל: "העצה הראשונה שלי היא להציג את הייחודית שלך כשאת ניגשת למעסיקים, שהם בעצם קהל היעד שלך. יש מגוון גדול של מתחרים בשוק כמו חברות כוח אדם שונות, וכדי לזכות בתשומת הלב של העסקים צריך להתמקד במומחיות שלך – מה את יכולה להציע שאף אחד אחר לא".

הערך המוסף

מיה מציינת שהערך המוסף של ג'אמפ אין מלבד ההשמה הוא הליווי המקיף של המועמדים – ליווי שיוצר היכרות מעמיקה איתם. בדרך זו מתאפשר להם לדייק ולהכווין את מחפשי העבודה אל התפקיד שהכי מתאים עבורם תוך כדי מתן כלים מדויקים יותר.
מיכל: "אחרי שכבר הצלחת להגיע לפגישה עם המעסיק, ואת מציגה בפניו את היכולות שלך, את צריכה להתמקד בנושא שהוא הפורטה שלך, שזה בעצם הליווי שאתם נותנים למועמדים. כיוון שהרבה חברות בשוק לא מציעות את הליווי הזה, יש כאן משהו שהייתי מדגישה ומפרטת בפני המעסיקים למה מדובר בערך מוסף ולמה מועמד שהגיע דרכך יוכל להצליח במקום העבודה, בהסתברות גבוהה יותר מאשר מועמד שמגיע דרך מישהו אחר".

שיווק יצירתי

אחת הדרכים המרכזיות להצליח לממש את היעד של מיה לגדול ולהתרחב היא לבחון את שיווק ופרסום העסק. מיכל: "כחברה קטנה יחסית תקציב השיווק שלך הוא לא גבוה ולכן חשוב מאוד למקד אותו. אני מבינה שמועמדים אתם מצליחים לאתר ולגייס, לכן הייתי מקדישה את רוב תקציב השיווק למעסיקים פוטנציאליים. אני חושבת שהכי נכון עבורכם להיות באינסטגרם ובטיקטוק באמצעות סרטונים קצרים ומדויקים שמציגים את מה שאתם מחפשים. מקובל לחשוב שאלו פלטפורמות שמתאימות רק לילדים ולצעירים, אבל תתפלאי לגלות שכ־68% מהגולשים בטיקטוק הם מעל גיל 30. הם אמנם לא מעלים המון סרטונים, אבל הם נמצאים שם. בצורה הזו תצליחי להגיע לקהל נרחב בתקציבים קטנים יחסית. זו התמורה הגבוהה ביותר ביחס להשקעה".

ניהול הצמיחה

"אנחנו עסק קטן ומתפתח ואשמח לשמוע מה אני צריכה לעשות כדי לנהל את הצמיחה הזו בצורה הכי טובה שיש", משתפת מיה את נדב אמיתי, מנהל מרכז הייטק הגלים הרצליה של בנק הפועלים.
נדב: "ראשית, אני ממליץ לתכנן את התקציב החודשי – כמה עולה לך חודש הפעלה של העסק. זה מתחיל בהוצאות קבועות כמו חשמל, ארנונה ומים והוצאות משתנות שקשורות לגיוסים. אחרי השלב הראשוני הזה אפשר לתכנן את מקורות המימון לצמיחה הבאה".
ההכנסות של ג'אמפ אין כעסק חברתי הן מאתגרות ומחולקות להכנסות מלקוחות ולסיוע מהמדינה. נדב מוסיף ואומר כי "תמיד צריך לשמור על האיזון בין הצמיחה לבין לראות שיושבים כל הזמן על התקציב ולא חורגים ממנו".

מתחילים ליישם

לאחר השיחה עם שני המנטורים המקצועיים, למיה נשאר לעבד את המידע הרב שאספה ולהתחיל ליישם אותו בשטח. "אני יודעת מהן העלויות החודשיות שלי, אבל עכשיו צריכה להבין איך לנהל יותר נכון את הפער בין ההוצאות לכניסת הכסף מהלקוחות – פער שיכול להגיע גם לחצי שנה. זה מאתגר להשקיע עוד ועוד כדי לגדול ועדיין לשמור על העסק חזק ויציב".
לגבי השיווק מיה מתכוונת לאמץ את הטיפים של מיכל: "שיווק דרך פלטפורמות ניו מדיה הוא חשוב מאוד, במיוחד כשהחברה שלנו עוסקת בעולם הדיגיטל".
בשיתוף בנק הפועלים