אין ספק שכל אוהד כדורגל נלהב מרחבי העולם מצפה בקוצר רוח לראות את ניימאר וברזיל עולים לכר הדשא, או את רונאלדו במדי פורטוגל – אך האם שמעתם על נבחרת קלדוניה החדשה? ומה עם נבחרת איי טרקס וקייקוס? קבלו הצצה לנבחרות המסתוריות.
נבחרת קיריבאטי: מדינת איים שנחשבת לאחד המקומות המסוכנים ביותר בעולם, זאת בשל מפלס המים הנמוך שלה. ההערכות הן שעד 2050 ובעקבות ההתחממות הגלובלית – קיריבאטי תעלם לחלוטין. למרבה צער התושבים, גם הנבחרת (שלא רשומה לפיפ"א) לא מביאה הרבה נחת – כאשר רוב המשחקים מסתיימים בהפסד. באוגוסט 1979, בתוך 72 שעות בלבד – ספגה הנבחרת 37 שערים בשתי תבוסות קשות - 24:0 לפיג'י ו-13:0 לפפואה גינאה החדשה.
נבחרת איי טרקס וקייקוס: מדורגת במקום ה- 206 בדירוג פיפ"א, ועם 40,000 תושבים – הטריטוריה הבריטית באיים הקריביים נחלה לפני 5 שנים את ההפסד הגדול במורשתה – 11:0 לקובה. מעולם לא הצליחה להגיע לטורניר גדול, ולא נראה שזה עומד לקרות בזמן הקרוב.

1 צפייה בגלריה
חוף בקיריבאטי
חוף בקיריבאטי
חוף בקיריבאטי
(צילום: shutterstock)

נבחרת קלדוניה החדשה: אמנם ערב הסעודית ניצחה 1:2 את ארגנטינה של מסי במונדיאל האחרון, אך האם ידעתם שב-2013 נבחרת קלדוניה החדשה חלפה על פניה בדירוג פיפ"א, כמו גם על פני קטאר, סין, גיאורגיה וקפריסין? קבוצת האיים הממוקמת ביבשת אוקיאניה כבר דורגה בעבר במקום ה-93 בעולם, עם צמד ניצחונות היסטוריים בתוצאה 0:18 על גואם בספטמבר 1991 ועל מיקרונזיה ביולי 2003. תאמינו או לא, נבחרת קלדוניה החדשה היא סגנית אלופת אוקיאניה לשנים 2008 ו-2012, שנייה רק לניו זילנד.
נבחרות הכדורגל של איי הבתולה האמריקאים והבריטיים: הדרבי של הקריביים: כאן באמת מדובר בסיפור יוצא דופן. ממוקמות אחת אחרי השנייה, במקומות ה–208 וה-209/ הן נחלו תבוסות קשות בעברן, ביניהן הפסד 17:0 של הבריטים לרפובליקה הדומיניקנית, ושל האמריקנים 14:1 לסנט לוסיה.
נבחרות הכדורגל של חבל הבאסקים וקטלוניה: הנבחרות, ששייכות לקהילה האוטונומית של חבל הבאסקים ושל הקטלאנים בספרד, אינן מייצגות מדינות עצמאיות, ולכן לא מורשות להשתתף בתחרויות בינ"ל. אבל הן כבר שיחקו עשרות משחקי ידידות, חלקם ביניהן או נגד היריבה המקומית – ספרד. הניצחון הגדול ביותר של חבל הבאסקים היה 1:11 נגד לא אחרת מדנמרק, אי שם טרם מלחמת העולם השנייה, לצד הפסד 8:4 מטורף למקסיקו. בקרב על השליטה בברצלונה – ספרד הביסה את נבחרת קטלוניה 0:7, וכך גם הצרפתים.
נבחרות הכדורגל של איי קוק וסמואה האמריקאית: באיי קוק, קבוצת האיים בדרום האוקיינוס השקט, חיים 17,000 בני אדם בלבד. עם זאת, הנבחרת שכבר הצליחה לנצח במספר משחקים, עוקפת 22 מדינות אחרות עפ"י דירוג פיפ"א וממוקמת במקום ה-189. אך הדרך לשם לא הייתה קלה, כאשר במשחקה הראשון וההיסטורי ספגה הנבחרת לא פחות מ-30:0 משפיל מטהיטי. אך יש יותר גרוע – נבחרת סמואה האמריקאית רשומה בספר השיאים של גינס כמי שנחלה את ההפסד הגדול ביותר במוקדמות מונדיאל אי פעם – 31:0 לאוסטרליה באפריל 2001.
נבחרת מונטסראט: אי שנקרא על שם הר, ובו מתגוררים כ-5,000 בני אדם. אלא שלאותו אי יש גם נבחרת כדורגל שמדורגת במקום ה-179 בעולם, ואף הביסה 0:7 את איי הבתולה הבריטיים. בעקבות הפעילות הוולקנית התדירה באי, והחשש המתמיד מהתפרצות, משחקיה של הנבחרת מעטים מאוד, וכאשר מתרחשים – זה קורה בדר"כ מחוץ לאי.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.