סבר פלוצקר משוחח עם מנכ"ל כלל ביטוח יורם נוה
(במאי: בני כרמלי, סנטרל הפקות)
חוסר הוודאות הכלכלי בישראל מהשלכות המהפכה המשפטית ממשיך להעסיק אפילו את האזרח הפשוט, שלא יודע מה לעשות עם הכסף שלו, והאם יש סיכוי שלאור המצב החסכונות והפנסיות שלנו יפגעו? יורם נווה, מנכ"ל כלל ביטוח, התייחס לנושא במסגרת "ועידת האנשים של המדינה" של ynet ו"ידיעות אחרונות".
"אנחנו בתקופה מאוד מאתגרת", הודה נוה. "בתקופה כזאת מתבקש שהאזרח הפשוט יפנה למנהלי השקעות מקצועיים. לאחרונה פורסם דוח של ה-OECD, שמראה שבעשור האחרון הגופים הפיננסיים בישראל השכילו להשיג תשואות מהטובות ב-OECD, לדעתי הכי טובות, ובדמי הניהול הכי נמוכים. כך ששני הפרמטרים הכי חשובים זה אם התשואה היא טובה והאם בסופו של דבר הוא משלם גם מחיר ראוי. אני חושב שבאמת יש לנו אתגרים אדירים לפנינו, אבל קודם כל לגבי היציבות של הגופים הפיננסיים, גם לגבי המקצועיות, אני חושב שאנחנו בידיים בטוחות", אמר נוה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
ועידת "האנשים של המדינה"
ועידת "האנשים של המדינה"
מנכ"ל כלל ביטוח, יורם נוה
(צילום: דנה קופל)
אתה לא חושב שתהיה למהפכה המשפטית השלכות על החסכונות וההשקעות של האזרח הפשוט? "צריך לזכור שההשקעות שלנו מושפעות ממצב המאקרו העולמי, ורק אחר כך מהמצב בישראל. בתוך כל הסיטואציה הזאת אני חושב שבאמת האתגר הגדול הוא להסתכל לטווח הארוך, לנהל באחריות, וככה אנחנו מנהלים צוותים מקצועיים שמפעילים שיקול דעת. אני חושב שבאמת העובדות מעידות בעד עצמן".
אין הוצאה של כספים מהמדינה? "אנחנו גוף מוסדי שמנהל כספי ציבור לטווח ארוך. אנחנו לא בנק שיושב על פיקדונות לטווח קצר, ובאמת אצלנו לא רואים תופעה מיוחדת. צריך לומר בכנות שהציבור בישראל כבר חווה כמה וכמה משברים. אנחנו לא רואים לא עלייה בפדיונות ואנחנו לא רואים אפילו הסטה של מסלולים ממסלולים בסיכון גבוה למסלולים בסיכון נמוך. אלה תופעות שמאפיינות משברים וחוסר אמון, ואינדיקציה הזאת מעידה שהציבור בישראל נותן אמון במערכת. הכלכלה הישראלית נמצאת בתקופה הכי טובה שלה אי פעם. אם מסתכלים על יתרות המט''ח, מעל 200 מיליארד דולר, מסתכלים על יחס חוב-תוצר, שיעורי אינפלציה, אמנם גבוהים אבל יחסית נמוכים עדיין לעולם".