ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
אנשים קפצו ממרפסות

רעידת אדמה בעוצמה של 6.3 בטורקיה ובסוריה עוררה בהלה

שר הפנים הטורקי, סולימאן סוילו, אמר שלפחות שלושה בני אדם נהרגו במחוז האטאי, לאחר רעידת האדמה אתמול, הרעידה אירעה באחד האזורים שנהרסו ברעידת האדמה ב-6 בפברואר, אסון שהביא למותם של יותר מ-46,000 בני אדם בטורקיה ובסוריה

רעידת אדמה בעוצמה של 6.3 בטורקיה ובסוריה עוררה בהלה
רעידת האדמה בטורקיה צילום: אריק מרמור, פלאש 90

רעידת אדמה חדשה וחזקה פקדה את דרום טורקיה וצפון מערב סוריה ביום שני בערב, ולכדה אנשים מתחת למבנים נוספים שקרסו באותו אזור שבו רעידת אדמה הרסנית בעוצמה 7.8 ורעידת המשנה שלה הרסו יותר מ-100,000 מבנים, הרגו יותר מ-46,000 בני אדם והותירו יותר ממיליון איש חסרי בית.

רעידת האדמה בעוצמה 6.3 ביום שני פגעה ליד העיירה אוזונבאג במחוז האטאי שבטורקיה, קצת אחרי 20:00 שעון מקומי. לפחות שלושה בני אדם מתו ומעל 200 נפצעו בהאטאי, כך אמר שר הפנים של טורקיה במסיבת עיתונאים.

ראש עיריית האטאי, לוטפו סאבאס, אמר לערוץ הטורקי NTV כי כמה מבנים קרסו ולכדו אנשים תחתם. "למרבה הצער, אנחנו מקבלים הודעות על אנשים שנותרו מתחת לבניינים", אמר, הוא אמר שהם חזרו לבתיהם כי האמינו שהם חזקים מספיק או כדי להציל את חפציהם.

הרשויות בטורקיה הזהירו את תושבי אזור רעידת האדמה להתרחק ממבנים שניזוקו. הרעידה ביום שני הפיצה אימה ברחבי אזור רעידת האדמה, שם אנשים רבים, שנפגעו מהאסון הקודם, שוהים באוהלים וישנים במכוניותיהם מכיוון שהם מפחדים להיכנס לבניינים. "אני רועד. כולנו בטראומה", אמרה אסו עסקית, אשתו של בעל מלון בעיר עדנה. "אני חושב שאשאר במכונית שלי הלילה".

בסוריה, תושבים נמלטו מהבניינים שלהם לשטחים פתוחים וכמה אנשים שנפצעו בזמן שנמלטו אושפזו בבתי חולים, כך דיווחה התקשורת הממשלתית. בשטח שלאורך הגבול הטורקי המוחזק על ידי כוחות המתנגדים לממשלת סוריה, גם ארגון "הקסדות הלבנות", ארגון הצלה מקומי, דיווחו על פצועים כתוצאה מרמיסה של של נמלטים, ואמרו שאנשים קפצו ממרפסות כדי להימלט מבניינים.

רעידת אדמה בסוריה רעידת אדמה בטורקיה פצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד