בתיכונים ובגנים לא ילמדו: בחמישי - שביתת ענק במשק, לימודים חלקיים ביסודי ובחטיבות

השלטון המקומי הודיע בישיבת חירום שנערכה השבוע לקראת אישור תקציב המדינה כי "בחמישי הקרוב נשבית את המשק" • ההחלטה התקבלה בעקבות הכוונה לפגוע בתקציבי הרשויות ובסמכויות שלהן • בחטיבות הביניים ילמדו עד שעה 11:45

בית ספר, אילוסטרציה, צילום: הרצי שפירא

שביתת ענק במוסדות החינוך: ביום חמישי הקרוב צפויה שביתה של השלטון המקומי וארגון המורים, במסגרתה לא יפעלו הגנים בשל מחסור בסייעות ולא יתקיימו לימודים בתיכונים.

הלימודים בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים יפעלו במתכונת מצומצמת, ויום הלימודים יסתיים ב-11:45. מנהל בית ספר שירצה להעביר את יום הלימודים ללמידה מרחוק יוכל לעשות זאת.

גן ילדים. אילוסטרציה, צילום: אורן בן חקון

השלטון המקומי הודיע בישיבת חירום שנערכה השבוע לקראת אישור תקציב המדינה כי "בחמישי הקרוב נשבית את המשק". ההחלטה התקבלה בעקבות הכוונה לפגוע בתקציבי הרשויות ובסמכויות שלהן. ברשויות המקומיות דורשות הסכם שכר ותנאי העסקה לסייעות, השלמת מחסור כיתות לימוד, וביטול קרן הארנונה. גם בתי הספר התיכוניים יצטרפו לשביתה המתוכננת. 

חיים ביבס באירוע של ראשי הרשויות (ארכיון), צילום: פז בר

באספת חירום כללית של השלטון המקומי שהתקיימה הבוקר עם כ-80 ראשי רשויות, הוחלט על שורת דרישות למשרד האוצר ולראש הממשלה הנוגעות לתקצוב משמעותי של מערכת החינוך המקומית וביטול קרן הארנונה.

יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, קיבל את אישור האסיפה להכריז על שביתה כללית ביום חמישי הקרוב. "השלטון המקומי מאוחד ונחוש. אחרי חודשים של סחבת וחוסר מוכנות להקשיב, אי אפשר לעבור על הנושאים האלו לסדר היום, לכן אנו נוקטים בצעדי פעולה", אמר ביבס.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר