יום שני, 10.06.2024 שעה 21:23
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים 5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

"זהבי הזהיר את ריינשרייבר לעיניי כל האצטדיון"

ליאני ביקר בחריפות את שופט המשחק בין מכבי לב"ש: "זהבי רץ אליו באמוק והוא לא טיפל בכך והפסיד את המשחק, לופס פעל בבוטות והיה צריך להיות מורחק"

|
שחקני שתי הקבוצות באים בטענות לרועי ריינשרייבר (ראובן שוורץ)
שחקני שתי הקבוצות באים בטענות לרועי ריינשרייבר (ראובן שוורץ)

כהרגלו לאחר משחקים מרכזיים והחלטות שיפוט חשובות שמתקבלות בהם, שופט העבר לירן ליאני פרסם הבוקר (שלישי) דו”ח על ההחלטות שקיבל השופט רועי ריינשרייבר במשחק המרכזי בו מכבי תל אביב גברה 0:1 על הפועל באר שבע וביקר אותו בחריפות.

“’כאילו אין שופט, שפת גוף מאיימת של חלק מהשחקנים כלפי השופט, השחקנים הפסיקו לשחק ורודפים אחרי השופט’” – אלו הם רק חלק מהתיאורים בהם השתמש שדר המשחק” כתב ליאני.

עוד הוסיף שופט העבר על היחסים בין ריינשרייבר לשחקנים במהלך המשחק: “כבר בשלב מוקדם של המשחק, רץ ערן זהבי, קפטן מכבי תל אביב, שמבחינתו עשה את תפקידו כקפטן הקבוצה, בריצת אמוק לעבר השופט ‘והזהיר’ אותו לעיני כל האצטדיון. במקום להפגין סמכותיות ומנהיגות בחר השופט לברוח מהמקום ולא להתמודד עם הסיטואציה.

לירן ליאני (רדאד ג'בארה)לירן ליאני (רדאד ג'בארה)

“זו הנקודה שבה השופט ‘הפסיד’ מבחינתי את המשחק. יש הרבה דרכים להתמודד עם סיטואציה שכזו: שיחת אזהרה של ‘יחסינו לאן’ במשחק, הענשה בכרטיס צהוב, אבל בטח ובטח לא לברוח מהסיטואציה. שופט לא יכול לברוח מסיטואציה! ובאין תגובה ראויה במקרה אחד, הדבר יחזור על עצמו בשנית.

“בדקה ה-88 היה זה מגן הפועל באר שבע, הלדר לופס (מספר 12) שרץ במחאה בוטה מתוך רבות שהיו לעבר השופט במשחק וקיבל בצדק את הכרטיס הצהוב הראשון שלו. בתגובה לכך הוא רץ שוב לעבר השופט והפעם בצורה מאיימת! השופט, במקום להוציא לו את הכרטיס האדום הישיר, או לכל הפחות כרטיס צהוב שני שוב, בחר להתעלם”. 

הלדר לופס על הדשא (ראובן שוורץ)הלדר לופס על הדשא (ראובן שוורץ)

עוד הוסיף ליאני: “התעלמות כזו עושה נזק לכלל ציבור השופטים ובמקום שהשופטים הבכירים ישמשו דוגמה לכולנו ובטח לשופטים הצעירים, הם מאפשרים פגיעה בסמכותם ובתדמיתם בבמה הכי מרכזית של אחד ממשחקי העונה.

“אגב, לופס היה צריך לקבל את הכרטיס הצהוב השני בהזדמנות נוספת במשחק לאחר שאחז והפיל בבוטות את ערן זהבי. שוב ללא תגובת השופט. התחושה היא שלופס עשה הכל כדי להיות מורחק מהמשחק ועדיין סיים את המשחק. תראו לי שחקן אחד שהיה מעז לדבר ככה לעבר מאיר לוי? תראו לי שחקן אחד שהיה מרשה לעצמו לגעת באלון יפת? נכון שהמשחקים קשים לשיפוט ועדיין התחושה בסיום המשחק הייתה של חוסר שליטה מוחלט, של כאוס”. 

רועי ריינשרייבר (רדאד ג'בארה)רועי ריינשרייבר (רדאד ג'בארה)

לאחר מכן המשיך ליאני: “ואולי זו הנקודה שהכי טעונת שיפור העונה בקרב השופטים ובאה לידי ביטוי גם במשחק הזה, והיא חוסר הכבוד וחוסר הערכה להם זוכים השופטים מצד השחקנים והמאמנים במגרש. למרות שהשופטים הונחו לנקוט באפס סבלנות כלפי מחאות מכל סוג שהוא ואף ניתנו להם כלים וגיבוי מהמערכת, כמעט בכל משחק בליגת העל (בליגה הלאומית המצב חמור אף יותר) אנחנו נתקלים במחאות בוטות שכוללות מגע פיזי בשופטים, ריצה מאיימת לעבר השופטים, חסימות, התקהלויות, התגודדויות סביב השופטים תנועות ידיים מבטלות ועוד. התנהגות שפוגעת הן בתדמית השופטים והן בתדמית המשחק.

“אפשר לקבל בהבנה טעות של שופט במהלך משחק, אפשר גם להשלים עם תסכול של שחקנים בכל מה שקשור למשחק, אבל לא ניתן לקבל את חוסר התגובה של שופטים כאשר שחקן רץ לעברם ונצמד אליהם בצורה מאיימת כפי שעשה לופס.

רועי ריינשרייבר (רדאד ג'בארה)רועי ריינשרייבר (רדאד ג'בארה)

“אסור לשופטים להשלים עם מחאות בוטות מהסוג הזה של שחקנים ובעלי תפקידים ועליהם לנקוט ביד קשה עד שיזכו להערכה לה הם ראויים. הגישה הזו ועקירת התופעה ללא פשרות תשתלם להם בעתיד”.

לסיום נתן ליאני “מספר נקודות נוספות”.
“1. השער לזכות הפועל באר שבע בדקה ה-93 למשחק נפסל בצדק בשל עבירת נבדל. בלם הפועל באר שבע, איתן טיבי (מספר 18), מאתגר את מגן מכבי תל אביב, אנריק סבוריט (מספר 4) בניסיון לשחק בכדור ומשפיע באופן מובהק על צורת המשחק שלו תוך כדי שהוא מנסה לנגוח בכדור. הבחנת האירוע, הקריאה למסך ואופן קבלת ההחלטה לפסילת השער נעשו בתוך זמן קצר ובאופן יעיל.
2. נכון עשה השופט כשלא שרק לבעיטת עונשין לזכות הפועל באר שבע בטענה כביכול להכשלה של איתי שכטר.
3. תוספות הזמן – מה הוחלט בסוף? מוסיפים או לא? ישנם שופטים שמוסיפים תוספות זמן ארוכות וישנם כאלו שההפך. חושב שנכון יעשו באיגוד אם יחליטו על איזשהו קו מנחה ברור ויתמידו בו”.

רועי ריינשרייבר מבטל את שער השוויון של באר שבע (ראובן שוורץ)רועי ריינשרייבר מבטל את שער השוויון של באר שבע (ראובן שוורץ)

אסור לפספס
נגןהצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
הצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
נגןצ'ארלס בארקלי כמעט ומכניס אגרוף לאוהד
צ'ארלס בארקלי מאיים על אוהד מציק באגרוף
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */