אירוע מכוער במהלך ה-0:1 של מכבי ת"א מול הפועל באר-שבע הערב (שני). מנכ"ל האדומים גיא פרימור ביצע תנועה מגונה לעבר אוהדי מכבי ת"א לאחר שער של הלדר לופס בדקה ה-93, שער גם נפסל בסופו של דבר בשל נבדל של איתן טיבי, שהיה מעורב במהלך. כך או אחרת, פרימור החליט לחגוג את השער עם התנועה. לאחר פסילת השער, שחקני באר-שבע היו עצבניים מאוד ורצו בטירוף לעבר השופט רועי ריינשרייבר, שהלך לבדוק את המהלך ב-VAR לאחר שקיבל איתות משופטי המסך על כך שטיבי היה בנבדל בזמן ההגבהה/בעיטה של חברו לקבוצה הלדר לופס. הפורטוגלי עצמו, אגב, היה אולי העצבני ביותר בין שחקני באר-שבע ולא היה רחוק מלספוג כרטיס אדום.
באר-שבע הוציאה תגובה לאחר מכן עם דבריו של פרימור. מנכ"ל המועדון עו"ד גיא פרימור: "ברור לי שמוטב שהדבר הזה לא היה קורה, זה לא מתאים לי ולא מאפיין אותי. כאב לי מאוד לראות עובדים שלי חווים יריקות, קללות ואף איום פיזי ממשי כשאוהדי מכבי ת"א פרצו לאזור הטכני שלנו. באווירה טעונה, מאיימת ואלימה זו, הגבתי בעידנא דריתחא בצורה שאינה ראויה".
5 צפייה בגלריה
אייטור קראנקה מאמן מכבי ת"א
אייטור קראנקה מאמן מכבי ת"א
אייטור קראנקה מאמן מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
הלדר לופס שחקן הפועל באר-שבע
הלדר לופס שחקן הפועל באר-שבע
השתולל בסיום. לופס
(צילום: עוז מועלם)
בצד השני ואחרי שכבר היה נראה שהיא יצאה ממרוץ האליפות, כשצברה שתי נקודות בלבד בשלושת המשחקים הקודמים, מכבי ת"א ניצלה את ההפסד של האלופה והמוליכה מכבי חיפה וצימקה את הפער מהפסגה לחמש נקודות. הצהובים ניצחו בהתמודדות בזכות שערו השני בקריירה של אנדרה ז'ראלדש בדקה ה-16 (הראשון היה אי שם ב-2011 בליגה השלישית של פורטוגל).
מכבי ת"א אייטור קראנקה אמר לאחר המשחק: "ניצחון חשוב מאוד, משחק טוב מאוד עבורנו. שלטנו ברוב המשחק. כשהכדור היה אצלם לא נתנו להם להגיע למצבים ולסכן אותנו. היו לנו הרבה הזדמנויות לכבוש".
"אני מרוצה מאוד מהיכולת, מהמאמץ שכולם השקיעו על המגרש. זה היה משחק חשוב, אבל זה רק משחק אחד, אנחנו זוכרים מה קרה אחרי המשחק מול מכבי חיפה. אבל אני תמיד מאמין בקבוצה שלי, נקווה שהביטחון יחזור מהמשחק הזה ושנמשיך ככה. אמרתי לשחקנים שהם קבוצה טובה של אנשים ושחקנים, ושהם יכולים לשחק טוב יותר". כשנשאל האם קבוצתו יכולה לעקוף את מכבי חיפה, ענה: "אנחנו יכולים לנצח במשחקים הקרובים".
אליניב ברדה סיכם משחק סוער: "אני חשוב שהתחלנו את המשחק טוב מאוד. בבעיטה הראשונה שלהם לשער הם הבקיעו. בחצי השני שלטנו במשחק ללא עוררין. אנחנו צריכים לנצל יותר ניצול מצבים, במיוחד בשליש האחרון של המגרש. היינו זקוקים לקצת יותר חדות של שחקנים ספציפיים. ויטור נפצע, באריירו נפצע, שמיר עם צהוב מוקדם. יש לי שחקנים שאלך איתם לכל מקום. יש לי חבורה של גברים, גיבורים, ואני יודע שהם יקיאו דם ב-13 משחקים שנותרו עד סוף העונה".
5 צפייה בגלריה
אליניב ברדה מאמן הפועל באר-שבע
אליניב ברדה מאמן הפועל באר-שבע
הגיע כדי להרגיע את הרוחות. ברדה
(צילום: עוז מועלם)
על ההתמודדות מול המערך של מכבי ת"א: "אנחנו מניעים את הכדור כמו שצריך. היינו צריכים לנצל יותר שחקן כמו אנסה עם המהירות שלו. יש ימים כמו היום שהיינו קצת פחות טובים, אבל אני מכבד את השחקנים שלי על הגישה שלהם. מאמן בסוף הוא האשם העיקרי, לוקח את האחריות עלי. אם נמשיך בדרך שלנו זה יעבוד. חטואל ומיכה? אני רואה אותם במהלך השבוע, החלטה שלי. מקווה שלא נכנס לתקופה רעה. לא ניצלנו שום מצב, המצבים המסוכנים היו של מכבי".
על השער שנפסל: "אני לא הייתי פוסל שער כזה במשחק עונה במצב הזה. רק השבוע עברנו על דברים כאלה. השיפוט? המשחק הסתיים, כל הכבוד למנצחים".
5 צפייה בגלריה
שי אליאס שחקן הפועל באר-שבע
שי אליאס שחקן הפועל באר-שבע
העניינים התחממו בדקות האחרונות. אליאס, גורדנה ואנשי הספסל של באר-שבע אחרי השער שנפסל בסופו של דבר
(צילום: עוז מועלם)
ערן זהבי אמר: "משחק יוקרתי וחשוב לנו. זו קבוצה שהפסדנו לה בסיבוב הקודם ורצינו להחזיר את ההרתעה בבית. לא היה לנו משחק גדול, אבל היה משחק הקרבה, נלחמנו על כל כדור ונראינו כמו קבוצה חזקה. לפעמים צריך לדעת לנצח גם לא במשחקים גדולים. שיחקנו ביחד ואני שמח מאוד. כשאנחנו עם הגב על הקיר אני מאמין בשחקנים ובמועדון. אנחנו יודעים לעשות את הדברים האלה. אולי אנחנו צריכים להיות כל הזמן בלחץ. אסור לנו להוריד את הרגל מהגז. אם נחשוב שיהיה קל, אז הדברים יהיו קשים. אם נמשיך בדרך הזו, עם תשוקה, אז הדברים ייראו טוב".
"היום האצטדיון עוד לא היה מלא והיינו בלי הגרעין הקשה שלנו", המשיך זהבי. "אני מאמין שאיתם זה ייראה יותר טוב. אנחנו צריכים להתעלות על עצמנו מבחינה מנטאלית. זה הסיפור פה. כשאנחנו מגיעים מוכנים מנטאלית למשחק קשה, דרוכים, רצים אחד בשביל השני אז אנחנו שם. אם נוריד את הרגל מהגז ונחשוב שהדברים יבואו בקלות, אז הם לא יבואו. אני מקווה שנישאר מרוכזים, לא נחגוג יותר מדי. בשבת כבר יש עוד משחק קשה מאוד וצריך לקחת שלוש נקודות גם שם. יש בליגה שלוש קבוצות טובות מאוד, שלא מאבדות הרבה נקודות. יש מאבק טוב מאוד ויש פלייאוף קשה מאוד. יש ליגה מעניינת וזה מבורך בשביל הכדורגל הישראלי".
5 צפייה בגלריה
ערן זהבי שחקן מכבי ת"א עם אמא שלו אתי זהבי
ערן זהבי שחקן מכבי ת"א עם אמא שלו אתי זהבי
"היה לי כיף לראות את זה שאמא שלי התרגשה". זהבי ואמו אתי
(צילום: עוז מועלם)
זהבי דיבר על העובדה שנבחר לשחקן החודש וקיבל את הפרס מאמא שלו לפני המשחק ואמר: "הפתיעו אותי, לא ידעתי שנבחרתי כשחקן החודש. אני לא מתרכז בזה, אני רק רוצה לעזור לחברים שלי. הרבה זמן לא ראיתי את אמא שלי על הדשא. היא התרגשה ושמחה וזה היה לי כיף לראות את זה". לגבי המשך העונה ומאבק האליפות אמר זהבי: "אני לא רוצה לצאת בהצהרות. כבר הורדנו את הפער ממכבי חיפה, אנחנו צריכים פשוט להסתכל ולחשוב ממשחק למשחק. אסור לנו לאבד נקודות. באר-שבע לפנינו ואסור לנו לאבד נקודות. ניתן את הכול בכל משחק".