ערב משחקי חצי גמר גביע המדינה בכדוריד ייערך מחר (שלישי) באולם גן נחום: מכבי ראשל"צ תפגוש את א.כ נס ציונה (17:15) ולאחר מכן מחזיקת הגביע והאלופה הפועל אשדוד תתמודד מול מוליכת ליגת העל הפועל ראשל"צ (19:30).
על-פניו הפועל ראשל"צ מגיעה בכושר שיא וגם פייבוריטית. רק לאחרונה ניצחה את מכבי בדרבי, היא מוליכה את ליגת העל ומציגה שמות קטלניים כמו אולג אסטרשפקין, נמניה פריבק, איתי סורקיס ואנטוניו פריבניץ'.
3 צפייה בגלריה
מימין הצד האשדודי - הקפטן עמרי קושמרו והמאמן אנדראה ווקייביץ', ומשמאל - הצד הראשוני באדום - הקפטן שי נתן והמאמן הרוויה פאזין
מימין הצד האשדודי - הקפטן עמרי קושמרו והמאמן אנדראה ווקייביץ', ומשמאל - הצד הראשוני באדום - הקפטן שי נתן והמאמן הרוויה פאזין
קושמרו, ווקיביץ', פאזין ונתן. מי יעפילו לגמר?
(צילום: הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)
"צברתי לא מעט ניסיון במעמדים האלו כעוזר מאמן, אבל אין ספק שכמאמן ראשי זה לחץ אחר", הדגיש מאמן הפועל ראשל"צ הרווייה פאזין. "עבדנו שישה חודשים כדי להגיע לרגע הזה, כך שאני לוקח את הלחץ למקום טוב".
מאמן אשדוד, אנדראה ווקייביץ': "אנחנו באים לשחק, ליהנות, זה יום חג. עבדנו קשה מאוד כדי להגיע למעמד הזה בעונה לא פשוטה עבורנו. אנחנו צריכים להתמודד ולתת את הטוב ביותר שלנו".
המשחק הגדול ביותר בין הפועל אשדוד להפועל ראשל"צ נערך במסגרת רבע הגמר בעונת 2018/19 - אז אשדוד ניצחה בראשון 34:35 לאחר שתי ההארכות. זה קרה אחרי 29:29 בתום המועד החוקי, שבו ראשל"צ השוותה בזריקת 9 אחרונה. עמרי קושמרו כבש את השער האחרון בהארכה השנייה וקבע 34:35. אגב, זה שער מכריע שני של קפטן אשדוד בשלבי הכרעה והארכה בגביע - אחרי שכבש את שער הניצחון בגמר ובהארכה לפני שנתיים מול מכבי ראשל"צ, אז ניצחה קבוצתו 29:30.
3 צפייה בגלריה
שחקני אשדוד חוגגים גביע
שחקני אשדוד חוגגים גביע
מחזיקת גביע המדינה כבר שנתיים ברציפות. הפועל אשדוד
(צילום: ראובן שוורץ)
אשדוד נמצאת במעמד חצי הגמר שנה חמישית ברציפות, אבל האדומים מראשל"צ הם הקבוצה המעוטרת ביותר מפעל, עם 16 זכיות בגביע המדינה. החבורה של הרווייה פאזין חוזרת אל מעמד חצי הגמר, ממנו נעדרה בעונה שעברה אחרי שהודחה ברבע הגמר על ידי יריבתה העירונית מכבי ראשל"צ (33:27). אגב, הזכייה האחרונה של הפועל ראשל"צ בגביע המדינה הייתה בעונת 2018 - עונת הדאבל שלה תחת הדרכתו של עידן מימון. העונה האחרונה שבה הפועל ראשל"צ הגיעה לגמר גביע הייתה כאמור ב-2017/18 ולכן ניצחון שלה יסגור מעגל אחרי הפסקה בת חמש שנים.
אבל עוד לפני שהאדומים יעלו אל הפרקט, מכבי ראשל"צ ונס ציונה ינסו גם הן להשיג את הכרטיס אל הגמר. הטייגרים, שהפתיעו ברבע גמר הגביע ברמת השרון, שבים אל מעמד חצי הגמר לראשונה מאז 2018/19. אז נס ציונה נוצחה ע"י מכבי ראשל"צ 30:22. זו תהיה הופעה שלישית של נס ציונה בחצי הגמר מאז 2015/16, שבה הייתה קרובה לחולל הפתעה ענקית כאשר הייתה מרחק מגיעה מניצחון מול מכבי ראשל"צ, אבל נכנעה בתום ההארכה - 36:35. הצמד הסרבי ניקולס קורויבץ' ומרקו קמפאר לצד המרכז הקרואטי מרקו קובאטיץ' יצטרכו להתעלות כדי להעלות את הכתומים לגמר.
3 צפייה בגלריה
פייבוריט. מתתיה
פייבוריט. מתתיה
פייבוריט. מתתיה
(צילום: יאיר שגיא)
כפיר דראי, מאמן א.כ. נס ציונה: "אנחנו מגיעים כאנדרדוג מובהק ויחסי הכוחות על הנייר לא לטובתנו, במיוחד אחרי שהפסדנו להם בליגה. למרות זאת אנחנו מגיעים בגישה חיובית ובמטרה לנצח, הראינו כבר שאנחנו יכולים לנצח כל קבוצה ונגיע להילחם מהשנייה הראשונה ועד האחרונה כפי שהיה נגד רמת השרון ברבע הגמר".
מאמן מכבי ראשל"צ, ג'ו מתתיה, סיכם: "יחסי הכוחות ברורים, אבל לגביע, כמו שכולם יודעים, חוקים משלו. אני רואה את נס ציונה כבר שבוע שלם וזו קבוצה שיכולה לעשות בעיות ביום נתון. הכל אפשרי והפוטנציאל שלהם גדול מאוד. כרגע אנחנו לא מצליחים לעשות יותר מסך חלקינו. נכון, התוצאות לא רעות, אבל אנחנו מצפים ליותר. המשחק הזה משמעותי מאוד עבורנו".