הוארך מאסרו של רותם מזרחי, המורשע בעבירות התחזות ומרמה של 8 נשים - "טען בפני המתלוננות כי היה קצין ביחידת המסתערבים"

לאחר שהורשע בשנה שעברה בשמונה אישומים ונשלח לרצות שנתיים בבית הכלא, שנה נוספת התווספה לעונשו • בפסק הדין נקבע: "התוצאה העונשית אשר נקבעה על ידי בית משפט השלום אינה נותנת את הביטוי הראוי לחומרת מעשי העבירה"

אפליקציית היכרויות, צילום: Getty Images

בית המשפט המחוזי בת"א קיבל את עמדת המדינה והחמיר את עונשו של רותם מזרחי, שהורשע בעבירות של מרמה וגניבה מנשים אותן הכיר באפליקציית הכרויות, לשלוש שנות מאסר.

כזכור, בית המשפט השלום בת"א הרשיע את רותם מזרחי בשמונה אישומים שונים. במסגרת כתב האישום המתוקן, בו הודה מזרחי, עולה כי הוא נהג לגנוב ולקבל דברים במרמה מנשים שונות, אותם הכיר באפליקציית הכרויות.

בין היתר, מזרחי נהג לשקר בנוגע לשמו, עברו, עיסקו, מקום מגוריו ועוד. כך למשל, הציג עצמו כ"רותם גרטלר" או "רותם קציר" וטען בפני המתלוננות כי בבעלותו דירה והוא מתגורר בת"א או בחיפה, עובד בתחום הביטחון או כפרמדיק ובעברו היה קצין ביחידת המסתערבים. לאור מצגי השווא, אפשרו חלק מהמתלוננות למזרחי להתגורר בביתן. במהלך תקופת המגורים המשותפים ניהל עם המתלוננות קשר רומנטי ולא פעם גם גנב מהן כספים או חפצים. ההסדר בין הצדדים לא כלל הסכמה על העונש.

בית המשפט השלום ת"א גזר על מזרחי 24 חודשי מאסר, מאסר על תנאי, קנס בגובה 5,000 ₪ ופיצוי למתלוננות בגובה 50,000 ₪.

קיבל דברים במרמה באמצעות הצגת מצגי כזב, צילום: אורן בן חקון

פרקליטות מחוז ת"א (פלילי), באמצעות עו"ד אורי גולדשטיין, ערערה על קולת העונש. במסגרת הערעור נטען בין היתר כי: "מבחינת הרתעת הרבים – כאמור, במשך למעלה מעשור (בין 2009-2021), ביצע עבירות מרמה דומות לאלו שבענייננו, ב 28 תיקי חקירה שונים. בגין עבירות אלו, ריצה המשיב שלוש תקופות מאסר לתקופה המצטברת העולה על שש וחצי שנים, כששלוש פעמים הופעלו נגדו מאסרים מותנים, שלא היה בהם להרתיעו".

במסגרת הדיון בערעור, קיבלו הצדדים את המלצת בית המשפט המחוזי ת"א ועונש המאסר בפועל של מזרחי הוחמר משנתיים לשלוש.

במסגרת פס"ד ציין בית המשפט כי: "עיקר הדברים הוא, שהתוצאה העונשית אשר נקבעה בסופו של יום על ידי בית משפט השלום אינה נותנת את הביטוי הראוי לחומרת מעשי העבירה, הצטברותם ורקעו הפלילי של המערער; והיא אינה עומדת בהלימה להצטרפות הנסיבות המחמירות בפרשה זו."

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר