תופעה מטרידה בצפון: כך שלושה נערים בני 17-14 סייעו לארגוני הפשיעה

הנערים מכפר טובא-זנגריה נעצרו לאחר שהחזיקו ברשותם כלי נשק ואמצעי לחימה בחדריהם • "הם מרגישים כבוד גדול, ומדי פעם נדרשים בידי העבריינים לבצע פעולות", הסביר קצין החקירות והמודיעין

חשד: בני 17-14 החזיקו באקדח, חומר נפץ ותחמושת // דוברות המשטרה

הפך לתופעה: נערים צעירים מחזיקים ברשותם כלי נשק והופכים לקבלני הביצוע של ארגוני הפשיעה והעבריינים הכבדים. בחיפוש שערכו שוטרי תחנת משטרת ירדן בבתי נערים בכפר טובא-זנגריה, נמצאו בבתיהם של שלושה נערים בני 14,15 ו-17 אקדח, חלקי נשק וחומרי נפץ.

הנער שנעצר, צילום: 27 א'

הנערים מעלים תמונות וסרטונים שלהם לרשתות החברתיות, כשהם מרגישים מאוד בטוחים לפרסם את התמונות אוחזים בכלי הנשק ומשוויצים בהם. זאת לא הפעם הראשונה שקטינים בכפר נתפסים עם כלי נשק. ממידע שהגיע לתחנת ירדן עולה כי עבריינים בכפר בוחרים בני נוער ללא עבר פלילי ונותנים להם כלי נשק.

תחמושת, צילום: דוברות המשטרה

"הם שומרים את כלי הנשק ומרגישים כבוד גדול, ומדי פעם נדרשים בידי העבריינים לבצע פעולות", מסביר רפ"ק אלכס זורבל, קצין החקירות ומודיעין בתחנת ירדן, "הם יודעים שחוק הנוער מקשה על המשטרה ובתי המשפט מסתכל על העבריין כקטין ופחות על חומרת המעשה. אנחנו רואים שרוב העבירות מתבצעות בידי צעירים וגיל הביצוע הולך ופוחת, גם הסכומים שהנוער מקבל נמוכים יותר מה שמושך את העבריינים לגייס אותם. מדובר בבני נוער ללא עבר פלילי שלעולם לא פגשו חוקר משטרה".

האקדח שנתפס, צילום: דוברות המשטרה

בחיפוש בבתי הנערים התברר כי חלקם החביאו את אמצעי הלחימה וכלי הנשק בחדריהם. למרות הזמינות לבני הנוער אין את סכומי הכסף לרכוש כלי נשק, מנגד, בחקירה מרביתם מסרבים לשתף פעולה ולהסגיר את מי שנתן להם את הנשק ועבור מי הם פועלים.

שלושת הנערים נעצרו והמשטרה תבקש היום (חמישי) מבית המשפט להאריך את מעצרם. מתחילת השנה נתפסו במחוז הצפוני של המשטרה 145 אמצעי לחימה בהם 35 רובים ו-55 אקדחים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר