ברוך שמאילוב, שנחשב לאחד משני הג'ודאים הבכירים בנבחרת ישראל, עלול לספוג עונש השעיה ולהחמיץ את המשחקים האולימפיים בפריז 2024, אם יורשע בעקבות עבירת אי-דיווח שלישית במהלך שנה אחת לסוכנות הסימום הבינלאומית.
גורמי מקצוע בכירים מעריכים כי ישנה סבירות גבוהה שבשל אי-הדיווח של שמאילוב, שיתחרה היום בטורניר הגראנד סלאם שנפתח בת"א, הוא עלול להיות מורשע בבית הדין הבינלאומי ויושעה. עדיין לא נקבע מועד לדיון, אבל כיוון שנותרו שנה וחצי לאולימפיאדה, ייתכן שלא יוכל להשתתף בה אם יושעה. גם אם יקבל השעיה קצרה יותר, הוא יוקפא מתחרויות ומחנות אימון בינלאומיים - וההכנה למשחקים והדירוג העולמי שלו ייפגעו.
1 צפייה בגלריה
ברוך שמאילוב
ברוך שמאילוב
ברוך שמאילוב
(צילום: אורן אהרוני)
אורך ההשעיה נקבע על פי הנסיבות, ובעבירות שנובעות מאי-דיווח היא יכולה להגיע לשנתיים. העונש מתחיל להיספר מרגע סיום הדיון בעניין, בניגוד למשל לספורטאים שנתפסים עם חומר אסור בדמם - אצלם ההשעיה נכנסת לתוקף מיד.
על פי המדיניות, הספורטאים מחויבים לדווח על מקום הימצאם לצורך ביצוע בדיקות סמים. עם זאת, בסוכנויות הבינלאומיות ישנה הבנה כי קיימים משתנים בלתי צפויים, ולכן מותרות שתי עבירות של אי-דיווח בטווח של 12 חודשים. העבירה השלישית כבר גוררת העמדה לדין.
מטעמו של שמאילוב נמסר בתגובה: "אין שינוי מההודעה הקודמת. ברוך ממשיך להתאמן כרגיל ויתחרה בתחרות הגראנד סלאם בת"א". בהודעה הקודמת נמסר: "העדכונים והקשר עם הספורטאי נעשו באמצעות מערכת אינטרנטית, אך לאור כשלים בתקשורת הניסיונות לבצע את הבדיקה לא צלחו. עקב כך קיבל ברוך פנייה מה-ITA ובה בקשה להעביר את הסבריו בעניין זה. בימים הקרובים ישיב ברוך לפנייה כמבוקש, יציג באופן מלא את הנסיבות שבגינן היה הכשל וימסור בשקיפות מלאה את כל הפרטים מול הגורמים המוסמכים". מאיגוד הג'ודו לא נמסרה תגובה.