בני ריינה עומדת בפני פירוק. בדו"ח שפורסם היום (רביעי) מטעם רשות התאגידים נמסר כי יחידת רשם העמותות והחל"צ (חברה לתועלת הציבור) המליצו על פירוקה של העולה החדשה לליגת העל בעקבות "ליקויים חמורים, חלוקת רווחים אסורה וחשש לקידום מטרות זרות".
הקבוצה של שרון מימר עמדה בפני הליך פיקוח מטעם רשם העמותות והחל"צ במשך שלוש שנים (2017-2020), ומשזה הסתיים עלו מסקנות קשות מאוד בנוגע להתנהלות המועדון. בדו"ח תוצאות הפיקוח שפורסם היום נכתב "כי בהתנהלות העמותה נמצאו ליקויים מהותיים, המהווים עילת פירוק בהתאם לסעיף 49 לחוק העמותות ולפיכך תיק העמותה מועבר להמשך טיפול יחידת אכיפה ובקרה של רשות התאגידים לשם שקילת נקיטה בהליכי פירוק".
1 צפייה בגלריה
שחקני בני ריינה
שחקני בני ריינה
בני ריינה עומדת בפני פירוק
(צילום: עוז מועלם)
עוד נכתוב בדו"ח כי "נמצאו ליקויים חמורים ומהותיים בהתנהלות העמותה, היוצרים חשש מהותי לחלוקת רווחים אסורה ולכך שנכסי העמותה הוברחו לידיים פרטיות ושימשו לקידום מטרות זרות". על פי רשם העמותות והחל"צ "התנהלותה הכספית של העמותה מעלה תבנית שיטתית של העברת כספי העמותה לצדד שלישי ולידי חברי ועד, בניגוד לדין, ללא נתיב בקרה ראוי, ומבלי שהצליחה העמותה להוכיח כי כספים אלה אכן שימשו לשם קידום מטרותיה המאושרות.
הפיקוח המבוצע על ידי יחידת רשם העמותות ברשות התאגידים, שבמשרד המשפטים, נועד לבדוק את עמידתן של עמותות וחברות לתועלת הציבור בהוראות החוק והנחיות רשמת העמותות. פיקוח מסוג זה בוחן, בין היתר, האם העמותה מקיימת את מטרותיה והאם כלל נכסיה וכספיה משמשים אך ורק לשם קידום מטרות אלה, ולא למטרות זרות או לחלוקת רווחים והברחת נכסים לידיים פרטיות. הפיקוח המבוצע על ידי יחידת רשם העמותות נועד להגביר את אמון הציבור במגזר העמותות והחל"צ ולחזק את מגזר זה.
יו"ר בני ריינה סעיד בסול לא נשמע מודאג מכל הפרשה: "אני מאמין שהכל יהיה בסדר. הם קמו בבוקר, משעמם להם. החליטו לשלוח הודעה לעיתונות. הכל יהיה טוב".