צעד נוסף נעשה היום (שני) במסגרת המאבק נגד ההומופוביה בכדורגל העולמי. שחקן נבחרת צ'כיה וספרטה פראג יאקוב יאנקטו יצא היום מהארון בסרטון שהעלה לחשבון הטוויטר האישי שלו ואמר באופן ברור: "אני הומוסקסואל, ואני לא רוצה יותר להסתתר".
"כמו כל אדם אחר, יש לי את היתרונות שלי ויש לי גם חולשות", אמר יאנקטו בסרטון, שהפך ויראלי באופן מיידי. "יש לי משפחה, יש לי חברים. לי עבודה שאני עושה אותה הכי טוב שאני יכול במשך שנים, בתשוקה, מקצוענות ובמסירות. כמו כולם, גם אני רוצה לחיות את חיי בחופש בלי פחד, בלי דעות קדומות בלי אלימות. אני הומוסקסואל, ואני לא רוצה להסתתר יותר".
1 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת צ'כיה יאקוב יאנקטו
שחקן נבחרת צ'כיה יאקוב יאנקטו
"כמו כולם, גם אני רוצה לחיות בלי פחד". יאקוב יאנקטו
(Getty Images)
בספרטה פראג הביעו תמיכה בשחקן: "יאקוב יאנקטו דיבר בפתיחות לגבי נטייתו המינית עם הנהלת המועדון, המאמן והשחקנים עוד לפני זמן מה. אלו הם חייו הפרטיים, ואין לנו מה להוסיף על כך. יש לך את התמיכה שלנו - חייה את חייך, יאקוב. שום דבר אחר לא חשוב". לציוץ זה צורף השיר Nothing Else Matters של להקת מטאליקה
מדבר בהחלט באירוע חריג, כאשר מעט מאוד שחקני כדורגל הומוסקסואלים לאורך ההיסטוריה דיברו בפתיחות על נטייתם המינית, לאור ההומופוביה הקשה שבאה לידי ביטוי בקרב האוהדים, אך גם בקרב בעלי תפקידים בקבוצות וגם שחקנים בעצמם.