החגיגה הגדולה בפיס ארנה יוצאת הערב (שני) לדרכה במעמד חצי גמר גביע המדינה כשבמשחק הראשון תפגוש עירוני נס ציונה את מכבי ת״א (18:00) והפועל ירושלים תשחק נגד הפועל חיפה (20:45) כשהמנצחות יעלו לשלב הגמר שיתקיים ביום חמישי הקרוב.
האם הקבוצה מהבירה תדע לנצל את זה שהאירוע מתקיים באולמם הביתי מול מעל ל-5,000 אוהדים שכבר הבטיחו את מקומם? או שמא הקבוצה הצפונית תצליח להפתיע? בצד השני, במועדון הצהוב מוגדרים כפייבורייטים ברורים, האם הלחץ ידרבן או יפריע? או שהכתומים יצליחו להפוך לסינדרלה אמיתית?
3 צפייה בגלריה
מארבע תצא אחת
מארבע תצא אחת
מארבע תצא אחת
(איציק בלניצקי, ONE)

עודד קטש - הדרייב והלחץ

קטש (48) כבר רגיל למעמדים גדולים – גם כשחקן וגם כמאמן – אבל במועדון הצהוב הכל הרבה יותר גועש ולחוץ. במיוחד כמאמן, ובטח בעונה גדושת עליות וירידות. מדובר בתואר הרשמי הראשון של העונה, כזה שיכול להכניס המון דרייב לכל הקבוצה, אבל גם לייצר לחץ גדול. תזכורת: רק פעם אחת בחמש השנים האחרונות הצליחה מכבי ת"א לזכות בגביע, תואר שבעבר היה חלק מהלחם והחמאה של המועדון.
מה שבעיקר מאפיין את השחקנים של קטש העונה זה הפער הגדול ביכולת בין משחק למשחק, והתפקיד העיקרי של הצוות המקצועי יהיה להכין אותם בצורה הטובה ביותר מבחינה מנטלית ולהימנע מקרב צמוד עם נס־ציונה. קטש התייחס לכך במסיבת העיתונאים כשאמר: "כולם מגדירים אותנו פייבוריטים ויש תחושה שאנחנו בדרך כלל משחקים כדי לא להפסיד, המטרה שלנו היא לגרום לשחקנים לשחק בשביל לנצח ולא כדי לא להפסיד".

אלעד חסין - אין מה להפסיד

חסין (42) כבר הגיע למעמדים האלה, אבל כעוזר מאמן – אם זה לצד פיני גרשון במכבי ת"א ואולימפיאקוס או במכבי חיפה. ההתרגשות לאור המעמד הגדול יכולה לשחק תפקיד. מה שיכול קצת להקל על הסיטואציה היא העובדה שבחצי הגמר נס־ציונה פוגשת את מכבי ת"א שמסומנת מראש כפייבוריטית, ולמעשה לכתומים אין הרבה מה להפסיד.
המועדון עצמו כבר הגיע פעמיים עד לחצי הגמר, ואחרי הזכייה ביורופקאפ ב־2021 במועדון רוצים לעשות עוד צעד אחד קדימה ולנסות לשבור את תקרת הזכוכית הזו. מבחינה מקצועית, הכתומים פתחו את העונה בסערה עם יכולת מפתיעה, בעיקר של שלישיית הזרים – די־ג'יי קופר, שאק ביוקנן וטיילר ביי – אבל לאחרונה הקבוצה החלה לאבד גובה ורשמה שישה הפסדים בשבעת המחזורים האחרונים.
3 צפייה בגלריה
מאמני ושחקני מכבי ת"א ונס ציונה
מאמני ושחקני מכבי ת"א ונס ציונה
מי תהיה בגמר?
(צילום: שלו שלום)

שרון דרוקר - שיקום קריירה

דרוקר (55) מגיע עם עבר עשיר, ניסיון ובעיקר ותק, אבל חובת ההוכחה עליו – גם מול הפועל ירושלים הפייבוריטית. בשנים האחרונות הקריירה שלו נתקעה באזור הבעייתי אחרי שפוטר ממכבי ראשל"צ והפועל חולון. הוא אמנם מונה למאמן נבחרת ישראל בכדורסל נשים, אבל גם ישב עונה שלמה בבית ללא קבוצה ורק העונה קיבל הזדמנות מחודשת בהפועל חיפה.
הקבוצה שלו חווה העונה לא מעט עליות וירידות. כזכור, לפני חודש היא הצליחה לכפות דרמה ענקית בהיכל מול מכבי ת"א אחרי שתי הארכות והפסידה, אבל לאחרונה היא נמצאת במגמת ירידה עם הפסד שני ברציפות והדחה מהיורופקאפ. סימן שאלה לקראת המשחק נוגע להשתלבותו של ג'סטין טילמן, שהוחתם לאחרונה והספיק לערוך עם חבריו רק שלושה אימונים. חצי הגמר יהיה משחק הבכורה שלו במדים האדומים.
3 צפייה בגלריה
מאמני ושחקני הפועל ירושלים והפועל חיפה
מאמני ושחקני הפועל ירושלים והפועל חיפה
הפועל חיפה מקווה לעקוץ. שמחון ודרוקר לצד בלייזר ודז'יקיץ'
(צילום: שלו שלום)

אלכסנדר דז'יקיץ' - מילכוד הביתיות

מן הסתם, המאמן הסרבי (51) לא היה חלק מהמעמד הזה בישראל, אבל נראה שבירושלים כבר דאגו להסביר לו את משמעות וחשיבות המפעל. במסיבת העיתונאים הוא הבהיר: "במדינות אחרות יש הבנה אחרת לגבי הגביע, וזה מה שאני מנסה להסביר לשחקנים שלא שיחקו כאן בעבר, הגביע פה זה דבר גדול".
למרות חוסר הניסיון בישראל, אי אפשר לקחת מדזי'קיץ' את הוותק והניסיון הכללי שלו על הקווים, אחרי שהספיק לעבוד כעוזר במינסוטה טימברוולבס וכמאמן באולימפיה לובליאנה, ריטאס וילנה, פרטיזן בלגרד ובודוצ'נוסט. במקרה של ירושלים הלחץ מדבר חזק, לאור העובדה שהיא מארחת את האירוע באולמה הביתי, ובמועדון סימנו את הזכייה בגביע כאחת המטרות המרכזיות של הקבוצה העונה. אבל עם כל הלחץ, הקבוצה הזאת כבר הוכיחה העונה שלמשחקים במאני־טיים היא מצליחה להגיע בדריכות שיא, אם זה בניצחון ברבע הגמר מול הפועל ת"א, או במשחקים האחרונים באירופה.