לקראת השביתה ביום שני: הדילמה שמטרידה את הסטודנטים והמרצים

חלקים מהמוסדות יאפשרו לכל החפצים בכך לצאת ולהפגין, אחרים קבעו כי ההחלטה הסופית תינתן לידי המורה • תלמידים המתכוונים לגשת להיבחן במועד ההפגנה טוענים: "לא יהיה מי שיסייע לנו, פוגעים במי שלא לוקח חלק - זה מקומם"

האקדמיה תצטרף למחאה? , צילום: יונתן זינדל/פלאש90

ביום שני הקרוב מתוכננת השבתה של מתנגדי המהפכה המשפטית במערכת המשפט. בין המשתתפים יהיו עובדי חברות ההייטק ולצדם גם סגל אקדמי באוניברסיטאות ובמכללות.

חלק מהמוסדות האקדמיים הודיעו כי גם הסטודנטים וגם אנשי הסגל יוכלו להחסיר נוכחות, וכדי להתחשב בעובדה כי מדובר בתקופת מבחנים, יאפשרו לסטודנטים שיבחרו בכך לגשת למועד נוסף.

ההודעה מעמידה בבעיה את הסטודנטים שכבר התכוננו למבחן ורוצים לגשת במוקד המקורי. כך לדוגמא סטודנטים מהחוג לפסיכולוגיה במכללה האקדמית תל אביב יפו שהתבשרו כי חלק מאנשי הסגל שובתים ולא יגיעו לבחינה. המשמעות היא שהם לא יעברו בין הסטודנטים בעת המבחן כנהוג, ולא יוכלו להבהיר שאלות שאינן ברורות או לעלות על טעויות בזמן אמת.

המחאה נגד הרפורמה תתפוס תאוצה ביום שני, צילום: הרצי שפירא

סטודנט לפסיכולוגיה מספר: "קיבלנו הודעה כי כל צוות הקורס מתכוון לקחת חלק במחאה ולא יגיע באותו יום לעבודה. המשמעות היא שהשאלות שלנו פשוט יישארו ללא מענה, לא יהיה מי שיסייע לנו. תקופת המבחנים היא בין כה וכה לחוצה ומלחיצה, ויש תחושת חוסר הוגנות כלפי מי שמתכוון להיבחן. אנחנו מאמינים בחופש המחאה, וברור שזה לגיטימי להפגין, אבל אירועי המחאה יהיו לאורך כל היום ומן הראוי שמועד של מבחן, שנקבע הרבה זמן מראש, יתנהל כסדרו. פוגעים במי שלא לוקח חלק במחאה, זה מקומם".

מנגד, באוניברסיטה העברית שבבירה הודיעו כי מרצים לא יוכלו להעדר. רקטור האוניברסיטה העברית, פרופ' תמיר שפר, כתב לסגל האקדמי ולסטודנטים כך: "מגיעות אלינו בקשות רבות מחברות וחברי סגל, וכן מאגודת הסטודנטים, לאפשר לסטודנטים וסגל להשתתף בפעילות ביום שני. לאור הבקשות גיבשנו החלטה: מרצה שיש לו מבחן באותו יום המעוניין לתת לסטודנטים אפשרות להשתתף בפעילות ציבורית המתקיימת בשעת המבחן יודיע לסטודנטים כי הם רשאים להיעדר מהמבחן, והם יהיו זכאים למועד מיוחד.

לא יאפשרו לסגל לפספס בחינות - האוניברסיטה העברית, צילום: אורן בן חקון

"המשמעות היא שהמרצה מתחייב למועד מיוחד. בדרך זו הבחירה היא של המרצה ואינה נכפית על ידי האוניברסיטה. כל סטודנט, לא משנה מה עמדתו הפוליטית, יוכל לבחור להשתתף בפעילות הציבורית, תהיה אשר תהיה". לצד זה הבהיר: "אבקש להדגיש כי כל המבחנים יתקיימו במועדם. הפטור מהשתתפות בבחינה ניתנת רק לסטודנטים, לא למרצים".

מהמכללה האקדמית תל אביב יפו נמסר: "המכללה נענתה לבקשת מרצה באקדמית לקחת יום חופש על מנת להשתתף במחאה הצפויה ביום שני הקרוב. המכללה מקיימת את כל הבחינות במועדן. ביום שני יבחנו במכללה מעל 800 סטודנטים. במקרה ספיציפי, אחד, יתקיים המבחן כסדרו במועד הראשון ללא המרצה. בהמשך תנתן לסטונדטים האפשרות להיבחן במועד ב' בנוכחות המרצה ובנוסף תקיים המכללה מועד שלישי, מיוחד, אף הוא בנוכחות המרצה. המכללה מקפידה על שמירת זכויות הסטודנט ובד בבד גם מאפשרת את זכות המחאה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר