סוף עצוב: אותרה גופתו של ראש הקהילה היהודית באנטקיה

בתום מאמצי חילוץ ארוכים, חולצו שרידיו של שאול ג'נודי מבין הריסות העיר הטורקית • אמש נמצאה אשתו ללא רוח חיים • תיעוד מטקס האשכבה בין ההריסות

ראש הקהילה היהודית באנטקיה, שאול ג'נודי, צילום: Anadolu Agency

מבצע "ענפי זית" נמשך: ארבעה ימים לאחר רעידת האדמה הקשה שפקדה את המדינה, ובטורקיה תקווה אחרונה לאתר ניצולים מהאירוע הנורא. לאחר ארבעה ימים של מאמצים וניסיונות הגעה בדרכים מורכבות, ובתום 48 שעות של חיפושים אינטנסיביים אותרה לפנות בוקר (שישי) גופתו של ראש הקהילה באנטקיה.

טקס האשכבה של הזוג // צילום: דובר צה"ל

לאחר יומיים של חיפושים: זוהתה גופתו של ראש הקהילה היהודית בטורקיה // קרדיט: דוברות זק"א

צוות חילוץ מיוחד המורכב מחיילי פיקוד העורף ומתנדבי זק"א, עמל במשך כל שעות הלילה. סמוך לשעה 04:00 הצליחו לחלץ מבין ההריסות, בבניין בו התגורר, את גופתו של שאול ג'נודי, ראש הקהילה היהודית ורעייתו שהוגדרו כנעדרים מרגע הקריסה. אתמול אותרה גופתה של אישתו, פורטונה ג'נודי, בעוד שאול הוגדר אז כנעדר. 

 
רעידת האדמה בטורקיה, מחוז אדנה, צילום: אורן כהן
רעייתו של ראש הקהילה היהודית. פורטונה ג'נודי, צילום: מתוך טוויטר

המחלצים פעלו בצורה אינטנסיבית במסירות נפש ובתנאים קשים במשך שעות רבות, עד לאיתורם של השניים וזיהויים הוודאי. למרבה הצער, הלכודים אותרו ללא רוח חיים. מטעם דוברות זק"א נמסר כי הארגון עומד בקשר רציף ומלווה את בני משפחת ג'נודי מרגע קבלת הדיווח.

גופותיהם של ראש הקהילה ורעייתו הועברו לידי המשפחה ויובאו לקבורה בהמשך. חלק מבני המשפחה נמצאים בטורקיה, מלווים בחיילי פקע"ר ומתנדבי זק"א. עוד נמסר כי בשלב זה ממשיכים מתנדבי המשלחת הישראלית בטורקיה במאמצים לאיתור סימני חיים וחילוץ אזרחים נוספים מתוך ההריסות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר