אחרי שעברה את לטביה בקושי, הוגרלה היום (חמישי) נבחרת הדייויס של ישראל לבית העולמי מספר 1. ישראל, שלא הייתה מדורגת, קיבלה הגרלה סבירה לחלוטין ותארח את יפן. היא נמנעה מגרמניה החזקה של סשה זברב, מבלגיה עם דויד גופן ומארגנטינה של דייגו שוורצמן.
היפנים מגיעים אחרי שניצחו בקלות 0:4 את פולין במפגש ביתי. קיי נישיקורי פצוע ולא משחק כבר זמן רב, אז השחקן הטוב ביותר של היפנים הוא כמובן יושיהיטו נישיאוקה שמדורג 34 בעולם והגיע לשמינית גמר אליפות אוסטרליה בתחילת השנה. גם הוא בעצמו עבר לא מעט פציעות במהלך הקריירה. נישיוקה זכה בשני תארי ATP מסבב ה-250 במהלך הקריירה שלו: בשנז'ן ב-2018 ובאליפות קוריאה הפתוחה בשנה שעברה, שם ניצח את דניס שפובאלוב בגמר. הוא גם הגיע בשנה שעברה לגמר בטורניר וושינגטון מסבב ה-500 ATP, אבל הפסיד שם לניק קיריוס. אחד המשחקים הזכורים בקריירה שלו היה ב-2017, אז הצליח לחזור מפיגור 6:1, 5:2 לניצחון מול תומאש ברדיך באינדיאן וולס. בנוסף, משחקים שם גם טארו דניאל (107), יוסוקה ווטאנוקי (111) וקאיצ'י אוצ'ידה (194).
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל בטניס עידן לשם
שחקן נבחרת ישראל בטניס עידן לשם
שחקן נבחרת ישראל בטניס עידן לשם
(צילום: עפרה פרידמן, איגוד הטניס)
2 צפייה בגלריה
יושיהיטו נישיוקה טניסאי יפני
יושיהיטו נישיוקה טניסאי יפני
השחקן הכי איכותי בסגל היפני. נישיוקה
(צילום: גטי אימג'ס)
זה יהיה המפגש הראשון בין שתי הנבחרות מאז שישראל ניצחה 2:3 בטוקיו ב-2012. אז קיי נישיקורי שיחק רק במשחק יחידים אחד ואמיר ויינטרוב ניצח פעמיים (את טאצומה איטו וגו סואדה) והוביל את הנבחרת הישראלית לניצחון.
המפגש ייערך ב-16-15 בספטמבר או ב-17-16 בספטמבר וזה נתון לבחירתה של ישראל המארחת. כזכור, בפורמט החדש משחקים בשיטת הטוב משלוש מערכות. ביום הראשון יש שני משחקי יחידים וביום השני יש משחק זוגות ועוד שני יחידים במידת הצורך.