צפו: עודד קטש מדבר לפני המשחק מול הכוכב האדום בלגרד
(צילום: ONE)
"אמירה של המועדון", כך קוראים במכבי ת"א להארכת החוזה של הכוכב לורנזו בראון, שחתם היום (חמישי) לשלוש עונות נוספות ללא סעיף יציאה.
כדי להסביר עד כמה המהלך הזה נחשב לגדול עבור המועדון צריך ללכת קצת אחורה, לסוף יוני, כשמכבי ת"א החליטה להחתים את בראון לשנתיים. הצהובים ידעו פחות או יותר איזה שחקן הם הולכים לקבל וראו עוד לפני כן את היכולות הגבוהות שלו, אבל בראון הצליח להפתיע עוד לפני ששיחק משחק אחד במכבי ת"א ולהגדיל את הציפיות ממנו.
3 צפייה בגלריה
לורנזו בראון שחקן מכבי ת"א
לורנזו בראון שחקן מכבי ת"א
לורנזו בראון. האריך את החוזה שלו
(צילום: עוז מועלם)
קצת לפני אליפות אירופה בראון קיבל אזרחות ספרדית כדי לעזור לנבחרת ספרד בטורניר. גם בספרד שמו לב לפוטנציאל שלו, אבל לא שיערו שהוא יהיה אחד השחקנים המובילים בנבחרת שזכתה באליפות. לפני שהתחיל הטורניר, ההתאחדות הספרדית ספגה הרבה ביקורות על האזרוח, אבל בראון הציג יכולת מצוינת והשתיק את כל המבקרים. הגארד נצץ בחצי הגמר מול גרמניה עם 29 נקודות, ובגמר סייע לספרדים לנצח את צרפת עם 14 נקודות ו-11 אסיסטים, היכולת שלו גרמה לכך שנבחר לחמישיית הטורניר.
במכבי ת"א הבינו שהם הולכים לקבל שחקן הרבה יותר טוב, עם הרבה ביטחון עצמי ועם המומנטום מקיץ מוצלח. פתאום החוזה לשנתיים עם סעיף יציאה בקיץ הקרוב נראה כמו טעות טקטית. בראון החל למשוך תשומת לב מריאל מדריד בזכות אזרחותו הספרדית והיא החלה לערוך שיחות לא רשמיות במטרה להחתים אותו לקראת העונה הבאה.
השיחות האלה הודלפו לתקשורת הספרדית ואף פורסם שהוא כבר סיכם את תנאיו אצל הבלאנקוס. במכבי ת"א התחילו לפחד, אבל הגיבו שם במהירות שיא והצליחו להשאיר את בראון.
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ספרד בכדורסל לורנזו בראון
שחקן נבחרת ספרד בכדורסל לורנזו בראון
הפתיע ביורובאסקט. בראון
(צילום: EPA)
"כשהבאנו לפה את לורנזו בקיץ, החשיבה הייתה להחתים אותו על חוזה ארוך טווח", אמר ראש מערך הסקאוטינג אבי אבן, שהיה זה שסגר את כל התנאים על החוזה עם השחקן, "כבר מתחילת העונה זה אחד מהדברים שחשבנו עליהם, בטח ובטח לאור האישיות והיכולות שלו. מה שאנחנו מנסים זה לייצר פה עוגן של כמה שחקנים. המו"מ איתו לקח קצת זמן, בכל זאת לורנזו בראון הוא אחד מהשחקנים הטובים ביורוליג ומחזיק בדרכון ספרדי, יש לו ביקוש גדול".
אבן המשיך: "ללורנזו היה סעיף יציאה גדול בקיץ, והוא יכול היה לצאת מהחוזה שלו בסוף העונה הנוכחית, כאשר מכבי ת"א הייתה מקבלת סכום נכבד. אבל יש דברים יותר חשובים מכסף כמו המשכיות. זוהי אמירה של המועדון, יש פה מהלך אסטרטגי להשאיר במועדון שחקן משמעתי וטוב כמו לורנזו. אבל צריך לציין שגם למכבי ת"א יש המון מה להציע לשחקנים, הוא לא סתם בחר להישאר כאן, יש דברים לא פחות חשובים עבור שחקנים אם זה להיות חלק מהמשפחה שנקראת מכבי ת״א ולהיות חלק מהמועדון הזה".
3 צפייה בגלריה
"למכבי ת"א יש הרבה מה להציע לשחקנים". לורנזו בראון במעמד החתימה
"למכבי ת"א יש הרבה מה להציע לשחקנים". לורנזו בראון במעמד החתימה
"למכבי ת"א יש הרבה מה להציע לשחקנים". לורנזו בראון במעמד החתימה
(צילום: מכבי ת"א)
בינואר 2020 מכבי ת"א עשתה צעד דומה כשהאריכה את החוזה של סקוטי ווילבקין בשלוש עונות נוספות, שעמד על כחמישה מיליון אירו. גם במקרה של ווילבקין הייתה סיטואציה דומה כשלא מעט קבוצות חיזרו אחריו, בעיקר הקבוצות טורקיות מאחר שהחזיק באזרחות טורקית, ומכבי ת"א עשתה את הכול כדי להשאירו, אז היא פתחה את הכיס.
גם הפעם מדובר על מהלך כלכלי גדול של הצהובים, מדובר על חוזה לשלוש עונות, בלי סעיף יציאה של השחקן, אלא רק סעיף יציאה של הקבוצה בעונה האחרונה של החוזה. כשהחוזה עצמו עומד על לא פחות מ-4.5 מיליון דולר לשלוש עונות (1.5 מיליון דולר לעונה) כשלמעשה בראון השתדרג משמעותית מאחר שהוא מחזיק בחוזה בסך 1.2 מיליון דולר לעונה הנוכחית.