ח"כ אלמוג כהן פנה לוועדת האתיקה: "לשלול לעופר כסיף את השכר"

לאחר המהומה במליאה, שבה סגן יו"ר הכנסת ואטורי הוריד מהבמה את חבר הכנסת מהרשימה המשותפת שקרא למרי אזרחי - התגובה הגיעה • המשטרה מתכוונת לפתוח בחקירה נגד צעירים בחשד להסתה לאלימות נגד ח"כ כהן בביקורו באוניברסיטת ת"א

דיון סוער. ח"כ אלמוג כהן, ארכיון, צילום: אורן בן חקון

פנייה נגד ח"כ כסיף, חקירת משטרה נגד צעירים שחשודים בהסתה לאלימות - היום העמוס של חבר הכנסת מעוצמה יהודית: חבר הכנסת אלמוג כהן פנה היום (רביעי) לוועדת האתיקה בדרישה לנקוט בצעדים נגד ח"כ עופר כסיף, זאת לאחר שהאחרון קרא לביצוע מרי אזרחי במליאת הכנסת בשבוע שעבר.

בפניה לוועדת האתיקה טען כהן כי כסיף קילל אותו נמרצות. במכתב לוועדה כתב כהן: "מיותר לציין כי קללה זו מזעזעת בכל פורום שהוא ובוודאי שבכנסת ישראל, נראה כי ח"כ כסיף אומר כל העולה על רוחו ללא כל חשש.

האירוע שבו צעירים תקפו מילולית את ח"כ אלמוג כהן באוניברסיטת ת"א:

"אדגיש כי זו איננה הפעם הראשונה שבה מתבטא כסיף בצורה קיצונית, רק לפני חודש הגשתי קובלנה נוספת שבה קרא לי "נאצי". אני רואה בחומרה רבה התבטאויות שיש בהן משום ניבולי פה, הכפשה וביזוי נבחר ציבור, ועדת האתיקה החליטה והבהירה בעבר כי תראה בחומרה רבה אמירות כגון אלו, על כן אבקש מהוועדה להעניש את ח"כ כסיף בעונש המרבי ואף לשלול את שכרו לאלתר".

ח"כ עופר כסיף, צילום: אורן בן חקון

בתוך כך, המשטרה ביקשה את אישור הפרקליטות לפתוח בחקירה בחשד להסתה לאלימות וטרור נגד צעירים שקראו קריאות בעלי אופי שכזה כלפי ח"כ כהן בעת ביקורו באוניברסיטת ת״א לפני כשבוע וחצי. במשטרה אספו מאז האירוע סרטונים והקלטות שתיעדו את המתרחש במקום.

ח"כ כהן אמר: "אני מברך את המשטרה והעומדים בראשה על ההחלטה לחקור את הסטודנטים תומכי הטרור אשר הביעו את הזדהותם עם המחבלים מג'נין, תוך שהם נהנים מאפליה מתקנת ולימודים חינם. לא אאפשר השמצה של חיילנו הקדושים והשמעת שירי הלל למחבלים, תוך איומים לפגוע בחיי. אגיע לכל מקום שבוא יונפו דגלי טרור על ידי תומכי טרור ואמנע בגופי את פסטיבל ההסתה והשנאה כנגד מדינת ישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר