שליח 'כיכר' לטורקיה מדווח

אחרי 12 שעות עבודה של הצוות הישראלי: הבעל מת והאישה חולצה | תיעוד

הצוות הישראלי שנשלח לטורקיה פועל ללא לאות, החל משעות הבוקר המוקדמות ועד לפני דקות, הצוות עמל לחלץ בעל ואישה שנלכדו תחת ההריסות, הבעל הובהל לבית החולים, שם נקבע מותו והאישה עדיין בהכרה | תיעוד ענק (חדשות בעולם)

אחרי שעות של עבודה בלתי פוסקת, הצוות הישראלי שהגיע לסייע בטורקיה, הצליח לחלץ בעל ואישה שהיו לכודים תחת הריסות הבית בו הם מתגוררים.

הבעל שחולץ ראשון, הובהל לבית החולים לפני כשעתיים, מאמצי ההחייאה שנעשו לו לא צלחו ומותו נקבע בבית החולים.

כשעתיים לאחר שהצוות הישראלי הצליח לחלץ את הבעל, גם האישה חולצה והיא כעת מפונה לבית החולים, כשעל פי כונני החירום, היא נמצאת בהכרה מלאה.

בתוך כך נשיא טורקיה ארדואן, עדכן לפני שעה קלה (רביעי), כי מספר ההרוגים מהאסון חצה כבר את ה-9,057 בני אדם. בסוריה, מספר ההרוגים הגיע קרוב ל-3,000 בני אדם.

נשיא טורקיה ביקר היום בפעם הראשונה במוקדי האסון ותקף את האופוזיציה: "הפרובוקטורים שאומרים שהם לא רואים כוחות בשטח משקרים, אנשי החירום עובדים מאוד קשה, כדי לסייע בחילוצים. זה זמן לאחדות ולא למריבות או לנסות לתקוף אותי פוליטית".

ממדי החורבן

שלשום העריך ארגון הבריאות העולמי, כי מספר הקורבנות הסופי בטורקיה ובסוריה עלול להיות יותר מ-20,000 בני אדם כשעשרות אלפים נפצעו ומאות אלפים נוספים איבדו את בתיהם.

רעידת האדמה היתה בעוצמה 7.8 בסולם ריכטר. מדובר באחת מרעידות האדמה החזקות שנמדדו בעולם בשנים האחרונות והחזקה ביותר באזורנו מאז 1939. האסון בטורקיה מגיע גם בעקבות העובדה שלמעשה מדובר ברעידת אדמה כפולה, תשע שעות בלבד לאחר הרעידה הראשונה הורגשה בטורקיה רעידה שניה בעוצמה של 7.7. המומחים אומרים כי לא מדובר ברעש משנה, אלא רעידת אדמה חזקה נוספת, שגרמה לנזק ולקריסת מבנים נוספים בטורקיה ובסוריה.

על פי הדיווחים בתקשורת העולמית, אזרחים רבים בטורקיה זועמים על הרשויות וטוענים כי הופקרו על ידיהם. בשל היקף האסון הגדול, המחלצים התקשו להגיע לכל המקומות ותושבים רבים ניסו לחלץ את קרוביהם מההריסות ללא אמצעים מתאימים.

גם ישראל שלחה משלחת חילוץ לטורקיה שקיבלה את השם משלחת "ענפי זית". מדובר במשלחת משולבת של צה"ל, משרד הביטחון ומשרד החוץ, למוקד ההרס בטורקיה, בו התרחשו רעידות האדמה.

המשלחת, בהובלת פיקוד העורף, נמצאת כבר בטורקיה ומסייעת במאמצי החילוץ. משימת המשלחת כפי שהגדיר מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא, הינה סיוע מיידי במאמצי החילוץ לטובת הצלת חיים, וזאת באמצעות מיפוי מהיר של אתרי ההרס. במקביל נערכת המשלחת למתן סיוע רפואי למחולצים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות