ריאיון באולפן | צפו

שרת ההסברה: "אסופת אשכנזים אומרים ש-400 אלף מזרחים טעו. מי הם?"

התסכול מהמשרד שקיבלה אך טרם הוקם; הביקורת הקשה על רפורמת המשפט שהממשלה מקדמת; הסירוב להגיע לפשרות ברפורמה; הטענות הקשות שלה נגד היועצת המשפטית; פסילת יו"ר ש"ס אריה דרעי והרצון לצרף חרדים למשרדה | שרת ההסברה גלית דיסטל-אטבריאן בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר' (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |

כחודש לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע כי חברת הכנסת גלית דיסטל-אטבריאן תמונה לשרת ההסברה, היא מתארחת לריאיון מיוחד ומקיף באולפן 'כיכר השבת' ומתייחסת למשרד שטרם הוקם, לרפורמת המשפט והביקורת הציבורית, פסילת יו"ר ש"ס אריה דרעי, הטענות הקשות על היועצת המשפטית לממשלה והרצון לצרף חרדים למשרד שלה. צפו בריאיון המלא.

קטעים מהריאיון

תחילה התייחסה השרה דיסטל-אטבריאן להסברה סביב רפורמת המשפט: "אני מרגישה שאין הסברה בכלל, אין הסברה, אין כרגע כלום. הרוח הגבית משר האוצר ומראש הממשלה היא עצומה, אבל להקים משרד מאפס זה אחד הדברים הקשים ביותר שיש. אנחנו עובדים בתנאים קשים מאוד, אנחנו תחת אש שניה אחרי שהממשלה הוקמה, תחת אש של כל כך הרבה מוקדי כוח".

לדבריה: "גורמים עם הרבה כוח משקרים 24 שעות ביממה, לא מוכנים לנהל דיון. בכל פעם שאנחנו מקיימים דיון על עובדות - הם בורחים. השמאל חולש על מוקדי הכוח בצורה כזו שהוא מצליח לשכנע את המרכז בזה שהדמוקרטיה נגמרת".

על המשרד שלה שטרם הוקם, היא אומרת בתסכול: "זה איטי ולוקח זמן, תסתכל על שאר השרים - הם נכנסים למשרד שעובד, אני צריכה קירות, רצפה, כוח אדם, סמכויות, תקציב, לי אין שקל בזמן ששאר השרים רצים על התקציב של שנה שעברה. אף אחד לא עושה לי בכוונה, אף אחד לא נגדי, זה המצב הטבעי, אני מנסה להילחם במה שיש".

שרת ההסברה מתייחסת לעשרות האלפים שיוצאים מידי שבוע להפגין נגד רפורמת המשפט: "אני מחלקת את זה לשניים, יש את אלו שבונים את התבהלה ואת המרי הזה ומשתוקקים לאלימות ברחובות, זה לא השוליים של השמאל, זה הטופ של השמאל. אלו בכירי השמאל שמביעים רצון, תשוקה ודם ברחובות, אליהם יש לי רק בוז, ההסיטוריה תשפוט אותם.

השרה גלית דיסטל-אטבריאן בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר'

"לצידם יש אנשים, אנשי מרכז ושמאל רך, אפילו מעט אנשי ימין, שמאמינים שיש מצב של כל כך הרבה עשן ואין אש. הרפורמה הזאת היא רפורמה שמציבה את העם במוקדי הכוח. אנחנו מחזירים את הריבונות לעם, זאת לא הפיכה נגד הדמוקרטיה".

השרה דיסטל-אטבריאן מסבירה את הסירוב לנהל משא ומתן דרך הנשיא הרצוג: "אני מאוד מאוד מכבדת את הנשיא הרצוג, הוא אחד הנשיאים הבודדים שהשכילו לקחת את ישראל הראשונה והשניה ולכבד את האגפים האלה, רק מילות הערכה. אבל מה הסימטריה? אנחנו ניצחנו, אנחנו נממש את מה שהציבור שלח אותנו לעושת. כשאתה מנצלח אתה ממש את המדיניות. מה זה תעצרו? לא נעצור אפילו לדקה, הדבר הזה רץ, הדבר הזה יקרה".

היא מתייחסת לחשש של משבר כלכלי בשל הרפורמה המשפטית: "יאיר לפיד מייצר מצב ואז בוכה עליו, יורה ובוכה. יש חשש כזה? בטח. אבל לא בגלל הרפורמה, רק בגלל מעמד שהחליט להחריב את הכלכלה הישראלית רק כי הוא שולט בה".

דיסטל זועמת כשנשאלת על חוות הדעת של היועצת המשפטית לממשלה שקבעה כי לראש הממשלה אסור לעסוק ברפורמת המשפט: "האשה הזאת נמצאת בניגוד ענייני היסטרי, המשפט של נתניהו פלילי, הרפורמה חוקתית, אז מה יקרה? משפט נתניהו יופסק? זה שקר. מי שבאמת נמצאת בניגוד עניינים זאת היועצת המשפטית. הייתי מצפה ממנה לא לומר מילה אחת על הרפורמה, היא נוגעת לה אישית והיא לא יכולה לחוות דעה.

השרה גלית דיסטל-אטבריאן באולפן 'כיכר'

"הגברת בהרב-מיארה היא מינוי פוליטי של גדעון סער שמתעב את הממשלה והעומד בראשה, אני לא חושבת שהיא גורם אובייקטיבי, לא חושבת שהחוק או המלחמה בשחיתות מעניין אותה, האשה הזאת שהייתה בתרדמה מוחלטת כשדברים מושחתים ומזעזעים התרחשו -האשה הזאת סתמה את הפה".

כשהיא נשאלת האם צריך לפטר את היועצת המשפטית, היא משיבה: "אני חושבת שזה דבר שצריך לעשות, אני מאמינה לקו הברור שקודם כל עיניים על החקיקה המשפטית. דעתי האישית שאחרי הרפורמה הזאת צריך להחליף אותה. היא כפרה בתפקידה, היא העזה להיות פוליטית מכף רגל עד ראש וזה לא מזיז לה".

שרת ההסברה מתייחס להחלטת בג"צ לפסול את אריה דרעי מלכהן כשר בממשלה: "זה מעביר אותי על דעתי, יושבים אסופה של שופטים אשכנזים ואומרים ש-400 אלף אנשים מזרחים טעו, על עילת הסבירות. מי הם שיגידו מה סביר ומה לא? מי הם? זאת דמוקרטיה? על זה צריך לשמור".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר