יום שבת, 08.06.2024 שעה 10:11
ליגה ספרדית 23-24
9526-8738ריאל מדריד1
8544-7938ברצלונה2
8146-8538ג'ירונה3
7643-7038אתלטיקו מדריד4
6837-6138אתלטיק בילבאו5
6039-5138ריאל סוסיאדד6
5745-4838בטיס7
5365-6538ויאריאל8
4945-4038ולנסיה9
4646-3638אלאבס10
4556-4538אוססונה11
4354-4238חטאפה12
4154-4838סביליה13
4157-4638סלטה ויגו14
4044-3338מיורקה15
4047-3338לאס פלמאס16
3848-2938ראיו וייקאנו17
3355-2638קאדיס18
2175-4338אלמריה19
2179-3838גרנאדה20
לוח משחקים
  • ג'ירונה
  • 0 - 7
  • גרנאדה
  • אוססונה
  • 1 - 1
  • ויאריאל
  • ריאל סוסיאדד
  • 2 - 0
  • אתלטיקו מדריד
  • אלמריה
  • 1 - 6
  • קאדיס
  • ראיו וייקאנו
  • 1 - 0
  • אתלטיק בילבאו
  • ריאל מדריד
  • 0 - 0
  • בטיס
  • חטאפה
  • 2 - 1
  • מיורקה
  • סלטה ויגו
  • 2 - 2
  • ולנסיה
  • לאס פלמאס
  • 1 - 1
  • אלאבס
  • סביליה
  • 2 - 1
  • ברצלונה

הרבה יותר ממומחה פנדלים: אלבס חוזר לספרד

הוא עצר 3 פנדלים של רונאלדו ותסכל גם את מסי וגריזמן, אבל רק עם פלמנגו זכה דייגו אלבס בשלל תארים. עכשיו הוא שב לאירופה בגיל 37 עם סלטה ויגו

|
דייגו אלבס (רויטרס)
דייגו אלבס (רויטרס)

פלמנגו הודחה אתמול באופן סנסציוני בחצי גמר גביע העולם לקבוצות, כאשר הפסידה 3:2 לאל הילאל הסעודית בגלל שני פנדלים שספגה במחצית הראשונה. לו היה עומד בין הקורות דייגו אלבס, המומחה מספר אחת לפנדלים שעזב את המועדון בסוף 2022, ייתכן שהמצב היה שונה. במהלך הקריירה, עצר הברזילאי בן ה-37 כמעט 50 אחוזים מהכדורים שנבעטו לעברו מהנקודה הלבנה, וספרד נרגשת מאוד לקראת חזרתו המפתיעה לליגה עליה התבשרנו אתמול.

הגיבור של אלמריה ו-ולנסיה לשעבר, אשר בילה עשור בחצי האי האיברי עד 2017, שב כדי להושיע את סלטה ויגו בעקבות פציעתו של אגוסטין מרצ'סין הארגנטינאי שגמר את העונה. במקום הרהורי פרישה בביתו, יככב פתאום אלבס על הבמה הגדולה, ומבחינתו דווקא חבל שכריסטיאנו רונאלדו כבר לא בריאל מדריד. הוא עשה חיים משוגעים גם מול הכוכב הפורטוגלי.

למעשה, הרקורד שלו נגד CR7 חריג – אלבס עצר 3 מוך 4 הפנדלים שלו מולו לאורך הקריירה. במקרה האחרון, שהתרחש באפריל 2017, אפילו הזהיר הברזילאי את הכוכב: "אל תבעט ימינה". רונאלדו בעט ימינה, ולאבס הדף את הכדור. לפחות החלוץ יכול להתנחם בכך שהוא משתלב ברשימה מכובדת.

תוסכל על ידי אלבס בימיו בריאל. רונאלדו (האתר הרשמי של אל נאסר)תוסכל על ידי אלבס בימיו בריאל. רונאלדו (האתר הרשמי של אל נאסר)

אלבס לקח גם את הפנדלים של ליאו מסי, דייגו קוסטה, מריו מנדז'וקיץ', איבן ראקיטיץ', קרלוס באקה ואנטואן גריזמן. את הצרפתי הוא אמלל כאשר אמר לו לפני הבעיטה: "החמצת בפעם הקודמת, והחמצה נוספת תהיה ממש איומה". וכך היה. 

באותו ערב, בקרב מול אתלטיקו מדריד, הדף אלבס גם פנדל של הקפטן גאבי, אבל קבוצתו הפסידה 2:0, והוא נותר מתוסכל. "למי אכפת מהפנדלים אם אין נקודות?", הוא תהה אחרי שריקת הסיום, וזה היה סיפור חייו על קצה המזלג. אלבס לא הוערך כראוי כי שיחק בקבוצות שלא היו חזקות מספיק. הוא הגיע לוולנסיה ב-2011 כאשר היא הייתה קבוצת צמרת, אבל העטלפים התדרדרו במהרה, ולא באשמתו. קיילור נבאס עשה את הקפיצה הגדולה מלבאנטה לריאל מדריד, אבל אלבס נותר בצל למרות שהיו לו כישורים לשחק בכל מועדון בתבל. איכשהו, עם הזמן, הוא נכנס בעיקר למשבצת של הודף הפנדלים. 

נכנס למשבצת של הודף פנדלים. אלבס (רויטרס)נכנס למשבצת של הודף פנדלים. אלבס (רויטרס)

בליגה הספרדית, הוא עצר 24 מתוך 50 הבעיטות מהנקודה הלבנה, כאשר שתיים נוספות הלכו מחוץ למסגרת, ושבר את שיא כל הזמנים בו החזיק עד אז אנדוני סוביסארטה. בדרך כלל, הראיונות איתו התמקדו בנושא ספציפי זה, והוא סיפר: "זה עניין של אינטואיציה. אני רואה בכך מלחמה פסיכולוגית. אין סודות מיוחדים, אני פשוט שולט בעצבים שלי תוך כדי האירוע, ומנסה לנצח במלחמה הזו". אף אחד לא אהב להתעמת איתו, וזה כולל גם את מסי, למרות שהארגנטינאי הכניע אותו 21 פעמים באופן כללי. 

אלבס הפגין אינסטינקטים מזהירים על הקו לא רק בפנדלים, אבל אפילו הסכומים ששולמו תמורתו הדגישו עד כמה פועלו לא קיבל את החשיפה הראויה. אלמריה שילמה עבורו לאתלטיקו מיניירו רק 2.5 מיליון אירו ב-2007, ומכרה אותו לוולנסיה תמורת שלושה מיליון, על אף שהוא היה אחד הטובים בספרד במשך ארבע שנים.

לא מוערך מספיק? דייגו אלבס (רויטרס)לא מוערך מספיק? דייגו אלבס (רויטרס)

ואז, כאשר החליט לחזור למולדת ב-2017, קיבלה אותו פלמנגו כמעט חינם. ליתר דיוק, המועדון הברזילאי המפואר הוציא 300 אלף יורו כדי לזכות בשירותיו של האיש שיהפוך לאגדה של ממש בריו דה ז'ניירו. באירופה שכחו עליו לחלוטין כאשר הוא עזב את הליגה הספרדית, אבל היו אלה דווקא שנים מזהירות, במהלכן קיבל פיצוי נאה גם בכל הקשור לתארים שכה חסרו לו בוולנסיה.

11 תארים חגג אלבס עם הקבוצה האדומה-שחורה, כולל שתי אליפויות ברזיל ו-3 אליפויות מדינת ריו. מעל כולם, הייתה הזכייה בגביע ליברטדורס ב-2019. הייתה זו הפעם השנייה בה הניפה פלמנגו את הגביע, והראשונה צוינה אי שם ב-1981, כאשר היה זה אחד הסגלים הטובים בעולם בכיכובו של זיקו המיתולוגי. בחלוף 38 שנה שוחזר ההישג, ולדייגו אלבס היה חלק עצום בכך בכל שלב ושלב.

הרגע המכונן ביותר והזכור ביותר מבחינתו היה בגומלין נגד אמלק בשמינית הגמר. הברזילאים הפסידו 2:0 במשחק הראשון בגבהים של אקוואדור, ופרשנים רבים הספידו אותם, אבל חזרו עם 0:2, ואז אלבס עשה את שלו בדו קרב הפנדלים. בגמר נגד ריבר פלייט, בו נתפסה פלמנגו כאנדרדוג, הוא ספג רק שער אחד, והקבוצה נותרה במשחק כדי לבצע מהפך בזק עם צמד של גאביגול בדקות האחרונות ממש. לא היה יכול להיות ניצחון מתוק יותר.

גאביגול בפעולה (רויטרס)גאביגול בפעולה (רויטרס)

הזכייה השנייה של אלבס בגביע ליברטדורס הייתה אמורה להתרחש ב-2021, אז העפילה פלמנגו לגמר, אבל הפסידה באופן דרמטי לפלמייראס. היא כבר הייתה מוכנה נפשית לדו קרב פנדלים נוסף מול היריבה אותה ניצח כך אלבס בסופרקופה הברזילאי באותה שנה, עם שלוש הצלות מהנקודה הלבנה, אבל זה לא קרה. דייברסון הכריע את ההתמודדות בהארכה אחרי טעות גסה בהגנה, ואלבס הפסיד בגמר הגדול האחרון שלו. 

פלמנגו תיקנה וזכתה בגביע ליברטדורס בפעם השלישית ב-2022, אבל את העונה הזו כבר בילה השוער הוותיק על הספסל. האיש שזרק אותו מההרכב לפני שנה היה דווקא פאולו סוזה הפורטוגלי, שהגיע עם שאיפות לחולל מהפכות והחזיק מעמד חצי שנה בלבד, אבל הספיק להסתכסך עם רבים, ובראשם הכוכב הוותיק. באופן כללי, השנה שעברה הייתה קצת עגומה מבחינת אלבס, אבל הוא חגג את התואר האחרון שלו עם חבריו, ועזב על תקן אחד השוערים הטובים והאהובים שידע המועדון בכל תולדותיו – לא פחות.

זרק את אלבס מההרכב. פאולו סוזה (עמרי שטיין)זרק את אלבס מההרכב. פאולו סוזה (עמרי שטיין)

"אני נפרד עם שמחה בלב, כי המשימה שלי הושלמה", הוא אמר, וכל האוהדים במרקאנה הריעו לו והזילו דמעה במשחקו האחרון בנובמבר. האם הגיע לו במהלך הקריירה לשחק באצטדיון הזה גם במדי הנבחרת בתדירות גבוהה יותר? אין לדעת. איכשהו, הקריירה הבינלאומית של אלבס התפספסה, וכל 10 ההופעות שלו במדי סלסאו היו במשחקי ידידות. ב-2013, היה לו סיכוי לשחק בקופה אמריקה, אבל הוא נפצע בעיתוי אומלל לקראת הטורניר, ובאופן סמלי במיוחד הודחה ברזיל מול פרגוואי ברבע הגמר דווקא בפנדלים. לו היה משחק אז, מככב בדו קרב ומניף את הגביע, אולי הוא היה גם השוער הראשון במונדיאל הביתי בחלוף שנה... אבל אלה סתם חלומות מופרכים שלא התממשו. 

המציאות היא כי דייגו אלבס עדיין לא קיבל את הכבוד המגיע לו באירופה, ותווית המומחה לפנדלים קצת עצבנה אותו כי זה רק חלק מסט הכישורים הנפלא שלו. ואולי זו הסיבה בגללה הוא בחר להמר ולחזור לספרד במקום לתלות את הכפפות בשקט כפי שתכנן. סלטה קראה לו, והוא נענה לאתגר בהתלהבות. ביום ראשון היא מגיעה לאצטדיון בלאידוס אתלטיקו מדריד, וגריזמן ממש לא יהיה מאושר אם יראה מולו את פרצופו של אלבס.

אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */