שמחה גדולה הייתה אתמול (שלישי) בפיס ארנה, אחרי הניצחון הדרמטי של הפועל ירושלים 80:81 על שטרסבורג, שהעלה אותה לפסגת בית הטופ 16 בליגת האלופות עם מאזן של שני ניצחונות מול הפסד אחד.
האדומים לא שיחקו כהרגלם, ההגנה הייתה רופפת לאורך שלבים ארוכים, בעיקר כשאפשרו לאורחת לקלוע 11 שלשות. הצרפתים כבר הוליכו ב-15 הפרש ברבע האחרון (55:70), אבל בדיוק אז משהו ניצת בשחקניו של אלכסנדר דז'יקיץ' מחדש. "הייתה פשוט מלחמה אדירה של השחקנים", אמרו בקבוצה.
2 צפייה בגלריה
שחקני ירושלים חוגגים
שחקני ירושלים חוגגים
שחקני ירושלים חוגגים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
2 צפייה בגלריה
שחקני ירושלים חוגגים
שחקני ירושלים חוגגים
דרמה אדירה שהסתיימה בצורה הכי מתוקה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אם מסתכלים על הסטטיסטיקה המצטיין ישירות הולך אל זאק הנקינס שסיים משחק מפלצתי עם שיא עונתי של 28 נקודות ו-12 ריבאונדים. אמנם מגיע לו קרדיט עצום על משחק עם הרבה מחויבות, אבל מי שאחראים על המהפך היו שלושה שחקנים אחרים: ספידי סמית' (11 נקודות ו-8 אסיסטים) שהוציא את האוויר מהמפרשים של היריבה עם שתי שלשות גדולות וניהול משחק מסודר בדקות האחרונות, איתי שגב שפשוט קפץ על כל כדור וכמובן ליוואי רנדולף, שעם כל הלחץ על הכתפיים שלו ידע לדייק במהלך האחרון, 0.6 שניות לבאזר.
בהפועל ירושלים הדגישו עוד לפני הניצחון שחשוב להם לצאת אתמול מהפיס ארנה עם הניצחון הזה מכמה סיבות. קודם כל כדי לשמור על הבית, אחרי ההפסד במחזור הראשון בשלב הטופ 16 לדיז'ון. אחרי זה כדי לשמור על סיכויים טובים להעפיל לשלב הבא, ובנוסף, כדי להגיע במצב רוח חיובי ובמומנטום שיא אל משחק חצי גמר גביע המדינה שייערך ביום שני הקרוב בפיס ארנה מול הפועל חיפה. האדומים יוצאים לפגרה ארוכה של הגביע ובנוסף של הנבחרות, ורק ב-7 במרץ יחזרו שוב למפעל האירופי עם מפגש נוסף מול הפועל חולון.