בטורקיה נמשכים ביתר שאת מאמצעי חילוץ הלכודים בעקבות רעידת האדמה הקשה שפקדה אתמול (שני) לפנות בוקר את המדינה ופגעה גם בסוריה וחלקים מלבנון. לאחר שנמסרו מספר דיווחים סותרים בנוגע למצבו של שחקנה של האטייספור כריסטיאנו אטסו, היום אישר מנהל הקבוצה הטורקית מוסטפה אוזט כי הגנאי חולץ ונמצא בבית החולים.
"יצאתי עכשיו מפגישה נוספת", אמר אוזט לתקשורת הטורקית. "כריסטיאנו אטסו נלקח לבית החולים ומטופל שם". אטסו היה אחד מתשעה שחקנים ושני אנשי צוות ששהו בבניין שהתמוטט. אתמול דווח כי שישה שחקנים ואיש צוות אחד נמצאו כבר נמצאו, וכעת התקבל אישור כי גם שחקנה של ניוקאסל לשעבר נמצא.
1 צפייה בגלריה
כריסטיאנו אטסו
כריסטיאנו אטסו
כריסטיאנו אטסו
(רויטרס)
לאחר מספר שעות דווח כי אטסו חולץ ופונה לבית החולים, אך חברו לקבוצה כרים אליצ'י פירסם סטורי באינסטגרם שסתר את הדיווח: "הוא עדיין מתחת להריסות. תמשיכו להתפלל. אנחנו זקוקים לעזרה דחופה".
מאמן הקבוצה וולקן דמירל, שהוא גם שוער הנבחרת הלאומית לשעבר, פרסם אתמול סרטון ברשתות החברתיות בו הוא קורא בבכי לעזרה דחופה מכל מי שרק יכול להגיש אותה: "עזרו לנו. אני מבקש שתשלחו את כל האמצעים שיש לכם. אנשים מתים כאן". אתמול דווח כי אחמט טורקסלאן, שוערה של ייני מלטיאספור מליגת המשנה, מצא את מותו.
אטסו בן ה-31 כבש עשרה שערים ב-60 הופעות במדי נבחרת גאנה, כשחלק מהן היו תחת הדרכתו של אברם גרנט. ביום ראשון, כמה שעות לפני רעידת האדמה הקשה, הוא כבש שער ניצחון, שהיה הראשון שלו במדי ההאטייספור, בדקה ה-97 ב-0:1 מול קאסימפשה.
הוא החל את הקריירה בפורטו, ובספטמבר 2013 הצטרף לצ'לסי שהחתימה אותו על חוזה לחמש שנים. עם זאת, במשך שנות החוזה שלו אצל הבלוז, הושאל אטסו לקבוצות שונות - ביניהן ויטסה, אברטון ומלאגה - כך שהוא לא רשם הופעה רשמית במדי מועדון הפאר. ב-2016 הצטרף אטסו לניוקאסל במדיה רשם 121 הופעות.