"בראש שלי אמרתי לעצמי - רנדל, אתה חייב לבעוט עכשיו. ניסיתי לבעוט אל הפינה הקרובה, אבל השוער עשה הצלה טובה מאוד. היו לי גם אפשרויות אחרות. יכולתי להקפיץ מעליו, יכולתי למסור לקיליאן אמבאפה (שהיה חופשי משמאל). אבל באותו רגע, לא ראיתי אותו. רק כשאתה צופה בזה אחר כך, אתה מגלה את האופציות האחרות. זה מאוחר מדי. זה עדיין תקוע לי בגרון ויישאר שם לנצח".
זה מה שסיפר חלוץ איינטרכט פרנקפורט ונבחרת צרפת רנדל קולו מואני בריאיון ל-beIN SPORTS לפני כמה ימים. קולו מואני בן ה-24 כמובן מדבר על ההזדמנות הענקית שהייתה לו להביא את גביע העולם לצרפת כשנותר לבד מול אמיליאנו מרטינס בדקה ה-120 בגמר ובמצב של 3:3. הוא בעט, אבל נבלם אצל השוער ברגע שהפך לאייקוני מאוד בשתי המדינות לרוע מזלו של החלוץ.
3 צפייה בגלריה
רנדל קולו מואני שחקן איינטרכט פרנקפורט
רנדל קולו מואני שחקן איינטרכט פרנקפורט
"הייתי יכול להקפיץ מעליו או למסור, אבל אלה דברים שרואים רק לאחר מכן". קולו מואני מול מרטינס בדקה ה-120 בגמר המונדיאל
(צילום: גטי אימג'ס)
אז קולו מואני כנראה ייזכר כמעט תמיד בגלל ההחמצה ההיא, אבל לאחר ארבעה משחקים מאז החזרה מפגרת המונדיאל כבר אפשר לומר שהוא שם את זה מאחוריו. במצב כזה יש שתי אפשרויות: או לשקוע עמוק ולהיקלע למשבר בקריירה, או לצמוח מזה למקום חדש וחזק. מי בכלל זוכר עכשיו שכוכב ארסנל ואנגליה בוקאיו סאקה החמיץ פנדל גורלי בדו-קרב מול איטליה בגמר היורו? לא רק שהוא היה צריך להתמודד עם הטרגדיה הספורטיבית והכאב העצום הזה, אלא שהוא גם נאלץ לחטוף זוהמה של תגובות גזעניות מ"אוהדים" אנגלים. את כל זה סאקה היה צריך לעבור עוד לפני שחגג 20.
מאמן ארסנל מיקל ארטטה אמר מיד לאחר מכן שזה דווקא יוכל לעשות טוב לקריירה שלו: "זה יעשה דברים נהדרים לקריירה שלו כי עולם הכדורגל הראה לו כמה הוא אוהב ומעריך אותו. הוא חווה משהו שלא הרבה שחקנים יחוו במהלך הקריירה שלהם וקיבל לאחר מכן תמיכה אדירה. חוויות כאלה מגדירות את הקריירה שלך כשחקן ואתה לומד מהן הרבה יותר ממה שהיית לומד אם היית כובש".
בדיעבד, קשה לומר שהמונדיאל עשה לקולו מואני שירות רע. בסך הכול הוא היה מצוין בדקות שקיבל, כבש את השער שגמר את המשחק בחצי הגמר מול מרוקו וגם בגמר הכניס את צרפת האנמית לעניינים כשסחט פנדל בתום מהלך אישי טוב. את כל זה הוא עשה כשחקן האחרון בסגל הצרפתי, שצורף אליו רק אחרי הפציעה של כריסטופר אנקונקו מר.ב לייפציג. איזה סיפור ענק זה יכול היה להיות אם דווקא ככזה, הוא היה מכריע את הגמר.
3 צפייה בגלריה
רנדל קולו מואני שחקן איינטרכט פרנקפורט
רנדל קולו מואני שחקן איינטרכט פרנקפורט
זה היה יכול להיות שלו. קולו מואני
(צילום: גטי אימג'ס)
לזכותו של קולו מואני ייאמר שהוא ניער מעצמו את האכזבה העצומה והכאב עוד באותו משחק כשהכניע את מרטינס בדו-קרב, אבל לצערו זה היה מעט מדי ומאוחר מדי. אם לשפוט לפי היכולת של החלוץ בן ה-24 מאז החזרה מפגרת המונדיאל, אז נראה שהחוויה הלא נעימה מקטאר כבר מאחוריו והוא ממשיך בתהליך ההתקדמות המטאורי שלו. קולו מואני, שהגיע בהעברה חופשית מנאנט בקיץ, כבש ארבעה שערים בארבעת משחקי הליגה מאז, כולל צמד מול הרטה ברלין ב-0:3 בשבת וכולל שער באליאנץ ארנה שסידר לפרנקפורט 1:1 מול האלופה. יש לו 9 שערים ו-10 בישולים והוא אמור להשלים דאבל-דאבל מהיר בליגה כבר בעונתו הראשונה אצל הנשרים. בנוסף, יש לו גם שני שערים בליגת האלופות, כולל בדקה ה-72 מול ספורטינג בחוץ, שסידר לקבוצה שלו 1:2 בפורטוגל ואת הכרטיס לשמינית הגמר בפעם הראשונה אי פעם.
לאיינטרכט פרנקפורט יש קהל מהטובים והנאמנים באירופה וכמובן שהם מטורפים על קולו מואני וחלקם כבר מגדירים אותו כהעברה הטובה בכל הזמנים. במשחק מול הרטה בשבת, הם אימצו לו שיר עידוד לפי הלחן של הלהיט משנות ה-90' No Limit, שהפך לשגור במגרשי הכדורגל באנגליה כשיר עידוד לאחים טורה וגם בזכות העידוד באולמות הדארטס. "זו תחושה מדהימה שהאוהדים הקדישו לי שיר בפעם הראשונה", אמר החלוץ הפורה, "אמשיך לעבוד קשה כדי שזה יחזור על עצמו".
מאמנו של קולו מואני באיינטרכט פרנקפורט, אוליבר גלזנר, סיפר על הטיפול בחלוץ אחרי האכזבה הגדולה בקטאר. "לא היה שום טיפול מיוחד", סיפר המאמן לאתר הרשמי של הבונדסליגה, "כתבנו לו אחרי הגמר שהוא צריך להיות גאה מאוד בשנה שהוא עבר. הוא זכה בגביע עם נאנט ואז הרוויח את המקום כשחקן הרכב באיינטרכט. הוא הגיע איתנו לשמינית גמר ליגת האלופות ולגמר המונדיאל עם צרפת. קשה להשיג הרבה יותר מזה בשנה אחת. הוא צריך להיות גאה בזה". על הקליק המהיר בין קולו מואני לקבוצה אמר גלזר: "החתמנו אותו כי ראינו את הפוטנציאל שלו. ראינו מיד שהוא מהיר. הוא מקשיב ומיישם דברים במגרש והוא גם ילד טוב. אנחנו לא מופתעים מהיכולת שלו. אולי העובדה שהוא מצליח לשחק תפקיד כל כך משמעותי קצת מפתיעה, אבל זה מגיע לו".
3 צפייה בגלריה
רנדל קולו מואני שחקן איינטרכט פרנקפורט
רנדל קולו מואני שחקן איינטרכט פרנקפורט
נהנה מהשיר של אוהדי פרנקפורט. קולו מואני
(צילום: גטי אימג'ס)
קולו מואני סיפר על ההצלחה המיידית בפרנקפורט ואמר: "אני מרוויח מהמהירות שלי. יש לי שטחים. בליגה הגרמנית יש הרבה לחץ והתקפות מעבר וזה מתאים לסגנון המשחק שלי. הבונדסליגה היא הליגה המושלמת בשבילי". הוא סיפר שלמד הרבה מקיליאן אמבאפה בזמן האימונים והמשחקים במונדיאל ואמר: "הוא נתן לי כמה טיפים קטנים, אלה דברים שעוזרים ועושים טוב".
קולו מואני החליף לאחרונה סוכן והעביר את מרבית הכוח למשפחתו ולסוכן מוסא סיסוקו, שמטפל בין היתר בעוסמאן דמבלה, מתאו גנדוזי ואחרים. לפי דיווחים שונים, בפרנקפורט כבר הצמידו לו תג מחיר של 100 מיליון אירו (אחרי שצירפו אותו בהעברה חופשית בקיץ!), אבל לטענתו הוא לא ממהר לעזוב. "אם אוכל להישאר באיינטרכט, אעשה את זה. אין לי תוכנית לגבי המשך הקריירה. אם הכול יסתדר, אשמח להישאר בבונדסליגה. כרגע אני באיינטרכט ואני רוצה להישאר באיינטרכט".
נראה שלמרות הדברים האלה, בפרנקפורט לא יתנגדו למכור אותו אם תגיע באמת הצעה בגובה של 100 מיליון אירו. כך או אחרת, מול נאפולי הלוהטת בשמינית גמר ליגת האלופות קולו מואני ישחק (אלא אם חלילה ייפצע לפני). הופעות מוצלחות גם שם עוד עשויות להעלות את תג המחיר מעבר ל-100 מיליון.