בשיתוף הטוטו
(הפקה : אינטרוויזיה)
שם: סאשה לרמן
גיל: 14
מקום מגורים: מעלה אדומים
ענף: שחייה אמנותית
איך הגעתי לספורט הזה: "הכל התחיל כחוג רגיל, כשהייתי בת שש. התאמנתי אצל אימא שלי כשהיא רק התחילה את הקריירה שלה כמאמנת", מספרת סאשה, "הגעתי לנסות והייתי בהתחלה בשחייה רגילה. עם הזמן כשהשתפרתי בשחייה התחילו להגיע בנות והתחילה להתאסף קבוצה של שחייה אומנותית במעלה אדומים".
מה שהתחיל בבריכה הקטנה התפתח לתחרויות בירושלים ולאליפויות ישראל. "בגיל עשר החלטתי לעבור לאגודת ירושלים למאמנת אולימפית ששמה טטיאנה צים, שבזכותה עליתי ברמה והתחלתי לצאת גם לתחרויות בינלאומיות".
סאשה מוסיפה ואומרת כי "לא הרבה יודעים שמדובר בספורט אולימפי ושגם גברים יכולים להשתתף בו. זה שילוב של שחייה עם התעמלות אומנותית וזה דורש הרבה טכניקה".
3 צפייה בגלריה
טופ טאלנט 2 סאשה לרמן שחייה צורנית
טופ טאלנט 2 סאשה לרמן שחייה צורנית
סאשה לרמן
(צילום: יואב דודקביץ')
הישגים בולטים: סאשה זכתה במקום שישי באליפות אירופה לקדטים בתרגיל הסולו לשנת 2022, אלופת ישראל בתרגילי חובה ותרגיל הסולו לשנת 2022 ומדליות באליפות ישראל בשנים 2021 ו-2019.
כמה אני מתאמנת: "יש לנו שישה אימונים בשבוע. חלק מהאימונים נעשים במים וחלקם באולם שם אנחנו מתאמנים על גמישות, מתיחות וכוח. במים אני מתאמנת על גריפות, עצירת נשימה, גמישות, מצבים, הרגשת זוויות – כל זה צריך להיות מדויק. גם כשמתחרים בקבוצה או בדואט אנחנו צריכים להיות מסונכרנים, שהתנועות יהיו יחד".
בשנה שעברה היא התקבלה לנבחרת ישראל ולכן היא מתאמנת גם בירושלים וגם בוינגייט. "אני חד משמעית חושבת שהספורט הזה שינה בי תכונות. הביטחון העצמי שלי עלה מאוד, המשמעת העצמית גם בבית הספר".
מה החלום: "החלום שלי הוא להגיע לאולימפיאדת לוס אנג'לס 2028. אני משתדלת להאמין בעצמי ולעשות את ההכי טוב שלי".
3 צפייה בגלריה
טופ טאלנט 2 סאשה לרמן שחייה צורנית
טופ טאלנט 2 סאשה לרמן שחייה צורנית
"לא הרבה יודעים שמדובר בספורט אולימפי ושגם גברים יכולים להשתתף בו"
(צילום: יואב דודקביץ')
דבר המומחים: השייטת האולימפית ורד בוסקילה אומרת: "סאשה עשתה מעבר בין המאמנת שגידלה אותה, שהביאה אותה לספורט הזה, שהיא גם במקרה אמא שלה למאמנת אולימפית שהיא יודעת שתוכל להביא אותה לרמות הכי גבוהות. זה מעבר לא פשוט, זאת החלטה לא פשוטה לספורטאית לבחור מאמנת אחרת וזה מצביע על האופי שלה, על היכולת שלה לקחת שליטה על הדרך שלה ולעשות את זה בצורה הכי טובה שיש".
"כשאני מסתכל על הענף הזה תמיד זה נראה לי קשה. זה לא רק לשחות, זה לא רק לדעת התעמלות אומנותית – זה לעשות את הכל יחד במים ולפעמים בלי נשימה", מדגיש מאמן הכדורסל הבכיר פיני גרשון באתגרי הענף.
"בתוכנית שלה לטווח הארוך היא רואה שהיא צריכה להשקיע. אני חושב שבצורה הזאת מגיעים לטופ", מסכם הספורטאי האולימפי אלכס אברבוך.
3 צפייה בגלריה
דבר המומחים
דבר המומחים
המומחים: גרשון, בוסקילה ואברבוך
(צילום: אינטרוויזיה)
בשיתוף הטוטו