יום רביעי, 29.05.2024 שעה 11:41
ליגה גרמנית 23-24
9024-8934באייר לברקוזן1
7339-7834שטוטגרט2
7245-9434באיירן מינכן3
6539-7734לייפציג4
6343-6834דורטמונד5
4750-5134איינטרכט פרנקפורט6
4666-6634הופנהיים7
4255-5034היידנהיים8
4254-4834ורדר ברמן9
4258-4534פרייבורג10
3960-5034אוגסבורג11
3756-4134וולפסבורג12
3551-3934מיינץ13
3467-5634בורוסיה מנשנגלדבאך14
3358-3334אוניון ברלין15
3374-4234בוכום16
2760-2834פ.צ. קלן17
1786-3034דרמשטאט18
לוח משחקים
  • באייר לברקוזן
  • 1 - 2
  • אוגסבורג
  • דורטמונד
  • 0 - 4
  • דרמשטאט
  • איינטרכט פרנקפורט
  • 2 - 2
  • לייפציג
  • היידנהיים
  • 1 - 4
  • פ.צ. קלן
  • הופנהיים
  • 2 - 4
  • באיירן מינכן
  • שטוטגרט
  • 0 - 4
  • בורוסיה מנשנגלדבאך
  • אוניון ברלין
  • 1 - 2
  • פרייבורג
  • ורדר ברמן
  • 1 - 4
  • בוכום
  • וולפסבורג
  • 3 - 1
  • מיינץ

סרט הקפטן, נגלסמן והיום שאחרי: על סערת נוייר

שוער באיירן מינכן התבטא נגד המועדון אחרי פיטורי מאמן השוערים שהיה איש סודו. התמיכה בחדר ההלבשה, הקשר של המאמן לעזיבות והאם זהו תחילת הסוף?

|
מנואל נוייר ויוליאן נגלסמן מחובקים. בדרך לפיצוץ? (רויטרס)
מנואל נוייר ויוליאן נגלסמן מחובקים. בדרך לפיצוץ? (רויטרס)

אחרי שחזרה מהפגרה בצורה מגומגמת עם שלושה תוצאות תיקו רצופות, באיירן מינכן חזרה לדרך המלך בשני המשחקים האחרונים, אך העניינים בזאבנר שטראסה רחוקים מלהיות רגועים. כשברקע מתקרב המפגש מול פאריס סן ז’רמן בשמינית גמר ליגת האלופות, במועדון הבווארי עוסקים בימים האחרונים בדברים שמעבר למגרש ובעיקר באיש אחד – השוער והקפטן מנואל נוייר.

הכול החל כשבהחלטה מפתיעה הוכרז על פיטוריו של טוני טפאלוביץ’, מאמן השוערים, שהגיע למועדון יחד עם נוייר ונחשב לאיש סודו וחברו הטוב ביותר. הפיטורים הגיעו בזמן שנוייר מחלים מתאונת הסקי שחיסלה לו את העונה וכשבאיירן מנהלת מו”מ לצרף שוער חדש. את מקומו של הגרמני בין הקורות מילא יאן זומר מבורוסיה מנשנגלדבך, אך הראשון לא נשאר חייב.

“לא הבנתי למה פיטרו את טוני, זה ממש הוריד אותי”, אמר נוייר בראיון ל’אתלטיק’. “טוני היה שם עבור כולנו, הוא לא עבד רק איתי 11.5 שנים, אלא עם קבוצה שלמה של שוערים וצוות מאמנים. עבורי זו הייתה מכה, הרגשתי כאילו תולשים ממני את הלב, זה היה הדבר הכי ברוטלי שחוויתי בקריירה וחוויתי הרבה דברים, זה גרם לאנשים לבכות וזה אומר הכול”.

טוני טפאלוביץ' ומנואל נוייר (טוויטר)טוני טפאלוביץ' ומנואל נוייר (טוויטר)

תחילת הסוף של נוייר בבאיירן?

הראיון חולל רעידת אדמה של ממש באלופת גרמניה. ראשי המועדון הגיבו בזעם ותקפו את נוייר, שעמד בפני ועדת משמעת ואמור לספוג קנס כספי כבד. במקביל, בתקשורת צצו דיווחים כי הסיבה לפיטורים הייתה שטפאלוביץ’ הדליף מידע פנימי ורגיש מחדר ההלבשה. על השמועות האלו אמר נוייר: “זה ממש לא נכון, ב-100 אחוז שטוני בחיים לא עשה דבר כזה”.

מעבר לדיווחים על ההדלפות דבר אחד ברור: ההחלטה להעביר את טפאלוביץ’ מהתפקיד הגיעה קודם כל מכיוונו של המאמן יוליאן נגלסמן, שזוכה להערכה עצומה בקרב אנשי ההנהלה ומקבל גב מוחלט. בעיני נוייר הצעד של נגלסמן היה סימן ברור של הצהרת כוח ורבים בבוואריה מתחילים להאמין כי הפרשה הזו היא למעשה תחילת הסוף של נוייר בבאיירן מינכן.

בינתיים, נוייר משדר עסקים כרגיל כלפי חוץ. הוא ממשיך בתהליך ההחלמה ומתקדם מהר מהצפוי, המטרה שלו היא עדיין לחזור ולתפוס את אפודת השוער הראשון כבר בתחילת העונה הבאה. ב’בילד’ משוכנעים כי נוייר אינו חושב על פרישה ועזיבה והעובדה שהוא זוכה לתמיכה עצומה בחדר ההלבשה ושחקנים אף הזדהו עם דבריו בראיון, עוזרת לו ב”מלחמה” נגד נגלסמן.

מנואל נוייר ויוזואה קימיך. סרט הקפטן יעבור? (רויטרס)מנואל נוייר ויוזואה קימיך. סרט הקפטן יעבור? (רויטרס)

בעקבות הראיון, בגרמניה פורסם כי הנהלת באיירן מינכן תקיים ישיבה דחופה בה תדון במקרה. כאמור, השוער אינו צפוי לעזוב, אך יספוג עונש משמעותי כשגם סרט הקפטן נמצא על הפרק. במועדון מאוד מאוכזבים מההתנהלות של נוייר, גם אם ההחלטה לפטר את טפאלוביץ’ הייתה כואבת מאוד עבורו. אוליבר קאן למשל הזכיר את העזיבה של ספ מאייר מהנבחרת ב-2004, שהשפיע עליו מאוד אך הוא לא בחר לצאת בהצהרות כמו נוייר.

מי שעוקב מהצד אחרי ההתפתחויות הוא יוזואה קימיך. הקשר הפנטסטי שכבר מזמן הפך לפנים של המועדון, נחשב לאיש סודו של נגלסמן ועשוי להיות הקפטן בעונה הבאה, כשהמאמן לא שלל את האפשרות שנוייר יאבד את הסרט. “זו לא שאלה שצריך לענות עליה עכשיו”, אמר נגלסמן אחרי ה-2:4 על וולפסבורג. “המשימה של מאנו היא לחזור לכושר כעת, נחכה ונראה”.

ההכנות ליום שאחרי

ומה יהיה אם בסיום העונה יוחלט על פרידה? נוייר היה עמוד התווך של הקבוצה במשך למעלה מעשור וחסרונו אינו רק העובדה שהוא חומה בצורה בין הקורות. אחרי הפרישה של אוליבר קאן העמדה הבעייתית ביותר בקבוצה הייתה עמדת השוער, עד שהגיע מנואל נוייר והשתלט על הרחבה. בלי קשר לסערה האחרונה, נוייר כבר בן 37 וסיום הקריירה מבצבץ באופק.

יאן זומר. גם הוא אינו צעיר (רויטרס)יאן זומר. גם הוא אינו צעיר (רויטרס)

יאן זומר, שהגיע כדי למלא את המקום, גם אינו צעיר וכבר בן 34. אלכסנדר נובל אינו שש לחזור למינכן אחרי שמצא את מקומו במונאקו, אך ייתכן שפיטוריו של טפאלוביץ’, שלא היה אהוב עליו בלשון המעטה, ישנו את התמונה. כך או כך, בבאיירן מוכרחים לחשוב על היום שאחרי מנואל נוייר, בין אם זה יקרה כבר בקיץ הקרוב ובין עם בעוד כמה קיצים ספורים.

נגלסמן הוא הבעיה?

זו לא הפעם הראשונה שנגלסמן עומד במרכז סערה מול כוכב הקבוצה. בעונה שעברה היה זה רוברט לבנדובסקי שתקף את המאמן בפומבי על שיטת המשחק ועזב לבסוף לברצלונה בטונים צורמים. כעת זהו מנואל נוייר, שניים שהסתדרו היטב עם שורת מאמנים שעברה במינכן בשנים האחרונות. בגרמניה תהו האם תומאס מולר צריך לחשוש, בעקבות כך שהוא אחרון הוותרנים בסגל.

למרות כל חילוקי הדעות מול הכוכבים, שגם עוררו זעם רב בקרב האוהדים, מקומו של נגלסמן יציב מאי פעם. “אנחנו מאוד שמחים שיש לנו את יוליאן, אנחנו רואים בו כמוביל הפרויקט שנים ארוכות קדימה”, אמר המנהל המקצועי חסן סליהמידז’יץ אחרי ה-1:1 עם איינטרכט פרנקפורט. “אין עוד בעולם מאמן שאפתני כמוהו, אני עוקב מדי יום אחרי ההתפתחות שלו”.

יוליאן נגלסמן. מקבל גב רחב מהמועדון (רויטרס)יוליאן נגלסמן. מקבל גב רחב מהמועדון (רויטרס)

גם שלוש תוצאות תיקו רצופות לא הרעידו את המערכת, אבל ייתכן שבקיץ הקרוב דברים מעט ישתנו. כשהמאמן הגיע מר.ב לייפציג לפני שנתיים וחתם על חוזה ארוך טווח, הוא סיכם על סעיף שהבטיח לו “פיצוי גבוה במיוחד” אם יפוטר בשתי העונות הראשונות. החל מה-1 ביולי הקרוב הפיצוי יפחת משמעותית מה שעשוי לשנות את הדברים במקרה של אי הצלחה.

באיירן חזרה למסלול הניצחונות עם 0:4 על מיינץ בגביע ו-2:4 על וולפסבורג בליגה. כשברקע ממתינים ליאו מסי וסוללת הכוכבים של פאריס סן ז’רמן, הגרמנים מוכרחים להשתיק את הרעשים ולחכות לפחות עד הקיץ, אז, עזיבה של נוייר תהיה רעידת אדמה אמיתית במועדון שיודע לספק סערות בכוס מים, או כמו שאוהדי הקבוצה אוהבים לומר: “פ.צ הוליווד”.

אסור לפספס
נגןקאסמירו עובד עם היורש על ביעטה מעל החומה
קאסמירו מלמד את הבן שלו לבעוט מעל החומה
נגןהאם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
האם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
נגןמי משחקני ברצלונה מחזיק ברכב היקר ביותר?
מי משחקני ברצלונה נוהג ברכב היקר ביותר?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */