אחרי התחלה צולעת של החורף הישראלי, היום (ב') הגיעה הסופה האמיתית הראשונה. מדובר בסופה 'ברברה', סופה משמעותית על פי גורמי החיזוי, והיא צפויה להשפיע על איזורים נרחבים במדינה וכמו כל פעם, ככל הנראה גם לגרום לנזקים. כלקח מאירועים דומים בשנים קודמות החליטו בהתאחדות קבלני השיפוצים להקדים תרופה למכה ולהפעיל קו חם בשיחת חינם בטלפון שמספרו - 1-700-700-426.
בהתאחדות קבלני השיפוצים מסבירים כי הקו יפעל במשך כל שעות היממה: "מדובר במהלך לטובת הציבור כדי להעניק עזרה במציאת קבלנים בחלקים השונים של הארץ. כמו כן יינתן ייעוץ חינם בנושאים השונים שתביא איתם סופת "ברברה" כגון - נזילות, איטום, ציוד חוץ, דודים ועוד. במידה וביתכם ניזוק מהסופה הציבור יותר ממוזמן לחייג ולהיעזר בגוף היציג של קבלני השיפוצים בישראל". כך נמסר מהתאחדות קבלני השיפוצים. עוד מזכירים בהתאחדות קבלני השיפוצים כי חשוב להעזר בקבלן רשום, וגם בכך ישמחו בהתאחדות לסייע.
1 צפייה בגלריה
ערן סיב
ערן סיב
ערן סיב יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים
(צילום: אולפן ynet)
כמו כן, בהתאחדות ציינו שכדאי להיערך לקראת ימי הסופה בעוג מועד על ידי כמה פעולות מניעה פשוטות. בין היתר, מומלץ לקשור ציוד שעשוי לעוף בגינות ובמרפסות. מדובר בשולחנות הממוקמים מחוץ לבית, כסאות, מתקני מנגל, טרמפולינות ועוד. במקביל מזכירים בהתאחדות שמומלץ להיערך לחורף עם איטום גגות, בדיקת דודי חשמל, ניקוי מרזבים ועוד.
ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים: "בהתאחדות נערכים בכוחות מתוגברים לקראת הסופה היום על מנת לתמוך בציבור הרחב. על פי ניסיון העבר בסופות הקודמות רוב הקריאות יגיעו מנזילות בבתים פרטיים ובניינים כולל חניונים שמהווים סכנה ברורה ומידית. כמו כן, מרזבים, נפילת עצים, ציוד גינה ומרפסות שניזוק, מעקות ועוד. אני קורא לציבור להיערך בנושא ולהיוועץ רק בגורמי מקצוע מוסמכים".