הקלה בחולון אחרי הניצחון על הפועל ת"א אתמול (שבת) בהיכל קבוצת שלמה 87:93. "מודים על הניצחון, אבל לא קופצים משמחה", אמרו במועדון והסבירו שהפסד היה יכול לגרום לכך שגליל עליון, לה כבר הפסידה חולון העונה בחוץ ונגדה תשחק במחזור הבא, תעקוף אותה בטבלה.
עוד סיפרו במועדון כי לעומת המשחקים האחרונים - נגד הפועל חיפה ברבע גמר גביע המדינה ונגד הפועל ירושלים בשבוע שעבר בטופ 16 בליגת האלופות של פיב"א - הפעם הם סידרו לעצמם יתרון גדול שנתן מרווח לנשימה. "כשמובילים ב-15-16 הפרש קל יותר", הוסיפו.
3 צפייה בגלריה
דאוסון חוגג
דאוסון חוגג
דאוסון חוגג
(חגי מיכאלי, ONE)
אבל הסיפור הגדול הוא שון דאוסון. מה לא נאמר עליו מתחילת העונה? ברירת מחדל אחרי העזיבה של רפי מנקו וגיא פניני, אין לו שוב ושוב מקום בחמישייה כי הוא לא הגבוה הישראלי שהאלופה חיפשה, עד שהוא טוב חולון מפסידה (בדיוק כמו המפגש הקודם נגד הפועל ת"א). הפעם לא רק הוא הצליח, אלא גם חולון הייתה בצד המנצח. משהו בדאוסון השתחרר. אולי זו הפציעה של פרדי בורדיון שגרמה לכך שיהפוך להיות אחד משני הישראלים היחידים שמשחקים, ואולי זה כי הסווינגמן הבין שזהו המאני-טיים ועליו להתעורר.
דאוסון, שקלע 24 נקודות ב-26 דקות (50% ל-2, 67% ל-3), חייך בסוף המשחק ואמר: "כל העונה אני מרגיש ויודע שיש לי המון לתרום לקבוצה. החיבור לא תמיד היה טבעי, עובדים על זה כל יום כדי שאוכל להתחבר יותר טוב ולבוא לידי ביטוי. אימצתי את התפקיד שיש לי פה, שהוא אחרת ממה שאני רגיל אליו. יותר בפוקוס הגנתי ופחות התקפי. שמח שהצלחנו לנצח".
3 צפייה בגלריה
דאוסון בפעולה. "יש לי המון מה לתרום"
דאוסון בפעולה. "יש לי המון מה לתרום"
דאוסון בפעולה. "יש לי המון מה לתרום"
(חגי מיכאלי)
דאוסון ויתר השחקנים בקבוצה עברו יומיים לא פשוטים אחרי ההפסד להפועל ירושלים, ששם אותם במצב בעייתי (2:0 בשלב הטופ 16) ערב הטיסה לדיז'ון לקראת משחק שעלול לקבוע את גורל העונה האירופית של חולון. על כך אמר גיא גודס: "באנו אחרי הפסד קשה וכואב, אבל ראיתי את הרצינות והנחישות בעיניים של השחקנים כדי להראות שזו מעידה וחוזרים לתלם. זה מראה הרבה על אופי וכוח של קבוצה. הגבנו בהתאם למרות שזה לא קל לנצח במקום הזה. ניצחון חשוב ומפה נתקדם קדימה. קבוצה נמדדת אחרי משחק כזה כמו ירושלים בו אתה מפסיד, כולם נגדך ואתה מרגיש מבואס".
כריס ג'ונסון, שלא חש בטוב אחרי שקיבל מכה בראש, היה במיון, אבל שוחרר לביתו אחרי בדיקת CT תקינה ואמור לטוס עם הקבוצה לצרפת. פרדי בורדיון יאלץ להעדר מהמגרשים לתקופה של חודשיים. מפענוח בדיקת ה-C.T אותה עבר בסוף השבוע עולה כי הפגיעה ממנה סובל השחקן בקרסול תצריך שימוש במגף דריכה לתקופה של שישה שבועות ומנוחה. לאחר מכן ישוב לאימונים ולפעילות בהתאם ליכולתו.

אכזבה בהפועל ת"א: "ברמת האנרגיות לא היינו שם מההתחלה"

מהעבר השני, בהפועל ת"א התאכזבו מאוד מההפסד, שקטע לאדומים רצף של חמישה ניצחונות ברציפות.
בהפועל ת"א סיכמו את המשחק בכך שכל הקבוצה עלתה לפרקט בחוסר ריכוז ובחוסר אנרגיות שלא תואמות לצורה בה הקבוצה שיחקה במשחקים האחרונים. חלק מזה נובע מכך שג'ייקובן בראון לא נכנס טוב למשחק וסיים אותו עם נקודה אחת בלבד ב-18 דקות. בראון לא היה אמור לשחק בגלל כאבים בכתפו, אבל ביקש מהצוות המקצועי כן להיות חלק מהרוטציה. בסופו של דבר הוא לא הצליח להביא את עצמו אל רמתו הרגילה.
3 צפייה בגלריה
לא היה ב-100%, אבל התעקש לשחק. בראון
לא היה ב-100%, אבל התעקש לשחק. בראון
לא היה ב-100%, אבל התעקש לשחק. בראון
(חגי מיכאלי, ONE)
"ברמת האנרגיות לא היינו שם מההתחלה", אמר גארד הפועל ת"א בר טימור בסיום, "לא טיפלנו טוב בפיק אנד רול, לא של רגלנד ולא של האריס. הם הענישו אותנו כמעט בכל פעם. בעיקר הראינו עייפות כזאת, זה לא תירוץ וזה לא מתקבל, אבל היינו עייפים וחסרי אנרגיות בעיקר".
טימור התייחס גם למצב של בראון: ״כשג'ייקובן רוצה לשחק אז כולם ילכו עם זה, הוא שחקן משמעותי. אנחנו מנצחים כקבוצה ומפסידים כקבוצה, אני לא חושב שזה פייר להפיל את זה עליו. כמו שידענו לנצח במשחקים שהוא היה פחות טוב בהם, זה עניין קבוצתי, ופחות עניין שלו".
בהפועל ת"א ינסו לשים את ההפסד הזה מאחוריהם וביום רביעי כבר מחכה להם משחק ביתי ביורוקאפ מול מובילת הבית, גראן קנאריה, שנחשבת אולי לקבוצה הטובה במפעל. האדומים מדורגים במקום השלישי בבית עם מאזן זהה למקום השני, 4:9.