גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #780448 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 780448        
Like לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
3003 הודעות, 15 מדרגים, 24 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    18:19   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

מרד הכלכלנים אינו רק חסר אחריות, אלא גם חסר בסיס. האזהרות לא רק מנוגדות לעובדות - לפחות במקרה של ראשי הבנקים, גם מנוגדות לחוק (שלמה מעוז)  

 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 04.02.23 בשעה 18:40 בברכה, Like
 
לא מעט כלכלנים הזהירו השבוע מפני הרפורמה המשפטית של הממשלה. האזהרות שלהם הן לא רק מנוגדות לעובדות, אלא, לפחות במקרה של ראשי הבנקים, גם מנוגדות לחוק. הרפורמה המשפטית לא תפגע בכלכלה החזקה בעולם ולמרות זאת, היא מוכרחה לעבור כמה שינויים דחופים

שלמה מעוז

נקדים ונאמר: המשק הישראלי היום החזק ביותר בעולם, כך עפ"י בחינה של נתוני מקרו הניתנים למדידה בהשוואה בינלאומית. הנתונים מצוינים: העודף בחשבון השוטף של ישראל ביחס לתוצר 4.3%, דומה לזה של המעצמה הכלכלית והטכנולוגית היעילה, הולנד, טוב יותר מהמעצמה הגרמנית 3.4%, רק דנמרק ושוויץ במצב טוב יותר - דנמרק עם 15.2% ושוויץ עם 11.7%.

כלומר מרבית המדינות לשיתוף פעולה כלכלי ופיתוח, ה-OECD, נמצאות מאחורינו: בריטניה עם מינוס 3.1% ודרום קוריאה עם מינוס 1.9%.

הנתון האחרון לגוש היורו כולו, עומד על מינוס 1.2% וזה של שבע המדינות העשירות בעולם הוא מינוס 2.2%. העודף בחשבון השוטף נובע בעיקר בגלל שעשירית מהעובדים, קרוב ל-390,000 עובדים בתעשיית ההייטק, שישראל גילתה ומפיקה גז משדות בים התיכון (למרות שגורמים פנימיים חתרניים ניסו למנוע זאת) ואל אלה נוסיף גם את העלייה בחריצות הדור הצעיר שמגובה ביוצאי בריה"מ לשעבר, יוצאי יחידות מובחרות במודיעין ולוחמי קומנדו שיוצאים לשוק הפרטי לאחר השרות.

למי שאינו כלכלן נאמר כי החשבון השוטף הוא סך כל זרמי ההון בין ישראל וארצות הסחר שלה, כולל שירותים, סחורות והעברות חד צדדיות בין מדינה לרעותה כולל תשלומי שכר וזרמי רווחים בגין השקעות. מטבע הדברים חשבון השוטף מצביע על התחזקות המטבע במדינה בה יש עודף ומאלץ בדרך כלל בנקים מרכזיים לריבית נמוכה בכדי למנוע התחזקות המטבע יותר מדי, מה שעלול לפגוע בכושר התחרות של המדינה, מעבר לצורך להעלות הפריון באמצאות שער חליפין חזק.

צייצו וברחו
לפתע באה דבוקת כלכלנים, רובם עם סדר יום אנטי-ביבי, מזהירה מפני הרפורמה במערכת המשפט וטוענת, בלי הסבר נקודתי, כי הכסף וההשקעות יברחו מישראל. הדבוקה, אולי דבוקות, לא הסבירו כיצד הרפורמה תפגע ותבריח המשקיעים, רק צייצו מבלי לפרט. אז נזכיר לחברים היקרים כי ההייטק בישראל צומח ויישאר בישראל, כי כרגע יש ריכוזי מחקר אדירים בעולם: עמק הסיליקון בקליפורניה, מסצ'וסטס ואזור ניו אינגלנד במערב ארה"ב, יפן, דרום קוריאה, גרמניה, מחוזות בסין ו... עדיין - ישראל עם הציון הגבוה ביותר.

אין כיום חברת רכב או חברה טכנולוגית המכבדת עצמה בעולם, שאין לה סניף בישראל, לכן מלאו משרדים בתל אביב גם בעורכי דין ורואה חשבון בנוסף להייטקיסטים כולם מוכוונים לשרת את החברות הזרות הצמאות ליכולות הטכנולוגיות של ישראל. מפחידים אותנו מבריחת חברות?

לאן יברחו? לאוקראינה שהייתה קבלנית משנה לחברות ישראליות שבימים אלה מלאה שנה לפלישה הרוסית ההרס או לסין שם לא בטוח שהרעיון שהעלתה והפטנט יישאר בחזקתך הבלעדית? או אולי לבריטניה המצטמקת או לגרמניה שנמצאת בקיפאון כלכלי? כוח ההייטק בישראל הוא תוצר לוואי של הצבא ומערכות המודיעין הנמצאים פה בישראל. מה חושבים הרוטנים? אולי שיחידת 8,200 תעבור פתאום לדרום קוריאה? או אולי המפלט נמצא בקליפורניה, הרחק מהמשפחה בחגי תשרי ופסח?

חלק מהמאיימים טוענים שחברות זרות לא ישקיעו בישראל, היכן ישקיעו? באירלנד שם סדר היום הוא שיכר? גם כרגע היקף ההשקעות הזרות בישראל מסתכם ב- 227 מיליארד דולר ועוד 186 מיליארד דולר בני"ע. כלומר: מי שיברח יפסיד את המרכז והידע השזורים פה בין החברות מול החברות המשקיעות מחו"ל.

חברות אחרות מחכות בתור להשקיע בישראל. ישראל היא לא אותה מדינה ענייה שהייתה בזמן מלחמת המפרץ עת חובותיה נטו היו 35% מהתוצר, ישראל מלווה נטו במכשירי חוב 193 מיליארד דולר, סכום המהווה 37% מהתוצר, כן ממינוס 35% לפלוס 35%. כן, העולם חייב לישראל כסף רב ולא ישראל חייבת לעולם! זה בנטו חובות שהם פחות ממכשירי החוב שהעולם חייב למשק הישראלי.

עומדים בתור
המאיימים, אולי בעיקר מבוגרים לא מעודכנים, עדיין בטראומה של משק ישראלי חלש עם חובות אדירים וקשיי גיוס הון, לא עוד. חברות בינלאומיות ומלווים עומדים בתור כדי להשקיע בישראל. הכסף מחפש תשואה ורווחים, ופה בישראל הרווחים הגדולים הם בשוק האג"ח, עם כושר החזר מצוין של המדינה ודירוג אשראי -AA.

חברות דירוג האשראי בוחנות עוד פרמטרים: לישראל היה בשנת 2022 עודף תקציבי של 0.6% מהתוצר, בין הבודדות בעולם עם עודף כזה. לא זו בלבד, היחס של החוב לתוצר הוא כבר פחות מ-60%, יש מעט מדינות עם הישג כזה כגון גרמניה ופינלנד.

לאן רוצים לברוח? לסינגפור עם משטר חצי טוטליטרי עם חוב לתוצר של 126%, אולי ליפן עם חוב של 237% לתוצר בנוסף לקשיי השפה והתרבות, או לספרד עם חוב לתוצר 96%, או אולי לבריטניה הנסוגה כלכלית - עם חוב לתוצר של 81%, או אולי לארה"ב המבטיחה עם 107% חוב לתוצר וללא סבסוד ממשלתי כולל הנחות במס כנהוג בישראל?

את כל הפרמטרים האלה בודקות חברות דירוג האשראי. עוד נזכיר לכל דבוקת הכלכלנים שדירוג האשראי הוא יחסי למדינות אחרות, ככל שמצבן של המשקים בעולם גרוע יותר, כך כרגע המצב כי מרבית העולם בקיפאון ונסיגה, כך דירוג האשראי של ישראל גבוה יותר ובהתאמה, האטרקטיביות להשקיע בישראל עולה דווקא בשנת 2023. מה לעשות? הכל יחסי.

חברות דירוג האשראי אינן בוחנות רק מצב נוכחי אלא גם עתידי, כמו כושר צמיחה רציף. ישראל עושה זאת היטב מאז 2003, מזה עשרים שנה - והרציפות היא עוד נקודה לזכותה של ישראל. בעוד שישראל נהנתה עד כה מצמיחה בזכות מחיר האנרגיה הנמוך (בשל גילוי מרבצי הגז בים התיכון) ותעשיית ההייטק, נוסף בשנה האחרונה ולשנים הבאות אלמנט נוסף שדבוקת הכלכלנים שכחה, המחזק אף הוא את המשק הישראלי, נתון שאליו ישימו לב דווקא חברות דירוג האשראי: הביקוש האדיר למוצרי בטחון, הגנה והתקפי, כולל מערכות אלקטרוניקה צבאיות, שרוב הצבאות בעולם המערבי משחרים לפתחנו כדי לרכוש או להשכיר, על רקע המלחמה באוקראינה.

המלחמה מעודדת את אירופה לרכוש ציוד בישראל והמתיחות בין סין וצפון קוריאה למדינות המערביות בדרום מזרח אסיה, מעודדת רכישת וקניות ושיתוף פעולה אפילו מצד יפן, נוסף לדרום קוריאה וממנה עד לאוסטרליה. את סוד התעשייה הביטחונית הישראלים סוכנויות דירוג האשראי רואות ויראו, מה שאין דבוקת הכלכלנים יכולה לראות מפני שטחו עינה מהשנאה לביבי.

שינוי ברפורמה
ללא ספק חייבים לשנות את מבנה הרפורמה בתחום המשפטי, שממשלת הימין הקיצוני דוחפת בעיניים שטחו מלראות את ההשלכות. אבל בניגוד לדבוקת הכלכלנים, אנחנו נפרט.

שינוי שיטת בחירת השופטים חיונית. אין לזה אח ורע בעולם, שגילדה של שופטים חברה בוועדה לבחירת שופטים בבחינת חבר מביא חבר. זהו נפוטיזם המעלה קבס. לא זו בלבד, הנפוטיזם מביא לכך שאין ייצוג הולם לכלל השכבות בבית המשפט העליון, בעיקר מדובר בהדרת מזרחיים. השיטה צריכה שהממשלה והכנסת, קואליציה ואופוזיציה, ייבחרו את השופטים, לא רק הממשלה.

השינוי שהממשלה רוצה לבצע בתחום פסקת ההתגברות גרוע מאוד, התגברות באמצעות 61 ח"כים בלבד, אינה הולמת - כי כל חוק שבית המשפט העליון יפסול או ישנה אפשר יהיה מיד לבטל באמצעות פסקת ההתגברות.

צריך להפעיל פסקת ההתגברות ברוב של 70-80 חברי כנסת, כלומר בהסכמה רחבה. החשש בנושא זה קיים, כאשר מה שצריך להדאיג הוא פגיעה בזכויות הקניין, דבר שאם יקרה עלול להדיר מכאן השקעות. אין סיכוי שנתניהו - למרות שנדחק לפינה - יאפשר הדרה של זכויות קניין, זה ממש בניגוד מוחלטת לתפיסתו. כרגע שולטת ממשלה סופר ימנית וקפיטליסטית ששר האוצר שלה קיצוני בתחום זה כפי שאף לא שר אוצר היה בעבר. אז ממה המשקיעים יכולים לחשוש?

חברת דירוג האשראי מודיס עדכנה בסוף נובמבר את שיטת ההערכה שלה לחוב של מדינות שהיא מכסה. היא בוחנת את התנודתיות בשינוי בהיקף גידול התוצר מקו המגמה, את המדיניות המוניטרית והפיסקלית לסף האינפלציה הנסבלת, עורכת בחינה מדוקדקת של מבנה התקציב וסעיפיו הגלויים והסמויים, בכדי לבחון את מגמת החוב של השלטון, סוקרת את החוב החיצוני של המדינה במט"ח, את הנכסים הכספיים של המדינה ומוסיפה בחינה מדוקדקת כיצד מתחשבים בפקטורים של ה-ESG במדיניות בפועל.

כאמור, אחת הטענות שנשמעו היא שחייבים להתחשב ב-ESG, איכות הסביבה עבור E, סוציאליות וחברתיות עבור S וממשל תאגידי עבור G, אם תרצו Environmental, Social, Governance. הדרישה במקרה שלפנינו, כי במדינה וזרועותיה, בממשל תאגידי, Governance, יהיה ייצוג הולם לכל שכבות האוכלוסייה וענפיה, במקרה שלנו, כי בבית המשפט העליון יהיה ייצוג לכל ענפי האוכלוסייה ללא אפליה בגין צבע מין והשתייכות חברתית.

כלומר, האבסורד הוא שכרגע קבוצה אחת שולטת בבית המשפט העליון, הגיוון - שיש לקוות כי הממשלה הנוכחית תביא - יגרום דווקא לחיזוקו של הממשל התאגידי, במקרה שלנו המדינתי. במסגרת הגיוון נקווה לראות בית משפט שבו יותר מזרחיים וחרדים, דבר שיביא דווקא לחיזוק דירוג האשראי של ישראל.

כאמור, חברות דירוג האשראי בוחנות גם את שעורי האינפלציה הקיימים והצפויים. אם הממשלה תתמיד לבצע שינויים שהחלה בהם, כגון פתיחת המשק לתחרות של ממש בפני העולם ואף תשתתף בהפחתת העלאות מחירים יזומות ע"י הממשלה בימים מטורפים אלה בעולם (כפי שמדינות רבות באירופה עושות), הדירוג דווקא יתחזק. אם מסתכלות חברות דירוג האשראי על שעור האבטלה, בישראל הוא קרוב לחיכוכי ועומד על כ-3.8%-4.2% בחודשים האחרונים.

דווקא בתחום ה- E - איכות הסביבה, הממשלה הנוכחית תקבל ניקוד רע בשל ההחלטה לבטל את המיסוי על כלים חד פעמיים. עוד נדרשת מדינה מתקדמת לבצע מגוון פעולות לפינוי פסולת קיימת ומניעת הצטברות פסולת נוספת בכל התחומים, תוך דאגה למחזור.

תהיה חקירה?
ישנה גם אחריות תאגידית בנושא ה-S, הסוציאל. משקיעים מחפשים חברות וגופים אשר מקדמים אתיקה בתחום הסוציאלי והצדק, כולל גיוון, קהילות מבוזרות, צדק חברתי ועוד. חברות הנלחמות נגד גזענות ונגד אפליה מגדרית.

ההכרזה של חלק מראשי הבנקים בפגישה עם ראש הממשלה על כך שגופים מסוימים החלו להוציא כסף ממערכת הבנקאות ומישראל, אינה חוקית, עפ"י חוקי המדינה, צריך לדווח על שינויים כאלה רק במגנא, שהיא מערכת של הרשות הסטטורית לני"ע, בה צריך לעבור כל המידע להפצה דרך האינטרנט של מכלול הדיווחים הנדרשים עפ"י חוק, הכפופים לפיקוחה של רשות ניירות הערך.

האם דברי חלק מהבנקאים שהביאה לתבהלה בשוק ני"ע ייחקר על ידי רשות ניירות הערך או ע"י המפקח על הבנקים או לחילופין ע"י רשות שוק ההון? נמתין לראות מה היועצים המשפטיים הנוכחיים של האוצר, הרשות לני"ע והיועצת המשפטית לממשלה יעשו.

בחירת יועצים משפטיים למשרדי הממשלה היא סבוכה, בעשרות השנים האחרונות היועצים המשפטים במשרדי הממשלה הפכו חלקית לשומרי הסף הכפופים ליועץ המשפטי לממשלה הם בוחנים עניינית הצעות לשינויים, אך בשנים האחרונות מתוך עצמאות יתר שלעתים גררה לכך שמשרדי ממשלה או שרים לא יכלו להכתיב מדיניות. ההצעה הנוכחית של הממשלה דרקונית, אין חובה לקבל שתהיה עצה משפטית שתינתן לשרים ולא תחייבם.

אבל המצב הנוכחי ששרים כבולים לעתים בצורה מוגזמת ע"י היועצים המשפטיים דווקאיים (כאמור: מול השינוי המוצע שאף הוא גרוע), מחייב למצוא מוצא סביר של ייעוץ, התדיינות והגעה להסכמה. סוגיה זו כלל לא קלה לפתרון ועלולה לפגוע בתפקוד משרדי הממשלה אפילו בצורה קשה יותר מאשר היום. הרי הנפגעים ייפנו לבתי המשפט, אז מה? יחוקקו פסקת התגברות ברוב זעיר של 61 חברי כנסת לכל החלטה של בית המשפט העליון, אליו יפנו הנפגעים מפעילות השרים?

אכן לא פשוט, אבל מפה ועד הפחתת דירוג האשראי של ישראל על כלכלתה החזקה מאוד, הדרך ארוכה.
https://finance.walla.co.il/item/3555653



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  לא מאמין לתעמולה משני הצדדים. חייבים רפורמה, אבל רק מתוך דיאלוג קונסטרוקטיבי, לא תגובות ברך וכיפוף ידיים חדה 04.02.23 18:22 1
     צר''את טהורה יקירי... צרא''ת טהורה... 25 שנים של גנבת דעת הקרנף של סרטר 04.02.23 18:27 4
         נהיה נפוץ פתאום ה''צריך רפורמה אבל...'' הזה. Spook 04.02.23 18:32 9
         ++ השמאל מוזמן לעשות דיאלוג עם עצמו על למה לא העביר רפורמה משפטית עד היום אם הוא מסכים שהיא כל כך נצרכת. כינוי 04.02.23 18:48 30
             השמאל השמאל... כל מה שלא מתאים לך זה שמאל אקסאחד 04.02.23 18:56 36
                 חחח. אני מבין שקנית את התעמולה הזולה. עם שמאלנים כמוך אין מה להתדיין. אתה שטוף מוח שלא מסוגל לחשוב בעצמו. כינוי 04.02.23 18:59 40
                     +++ ערוצי התעמולה הפכו לערוצי ההפיכה ופועלים לגרום נזק למדינת ישראל ויוצרים שיח שלילי. למרות הכל הכלכלה תנצח AAA 04.02.23 19:09 50
                     מה שלא נוח לך זה תעמולה ומה שלא נוח לך זה שמאל.. קל אקסאחד 04.02.23 20:05 58
                 נשמה של ברבור, 90% ממדינות העולם מקנאות בכלכלה הישראלית, אנו בעשירון העליון של כלכלת העולם! dudi_du2 04.02.23 20:07 59
         השמאל לא מעוניין בטובת המדינה אלא רק בטובת עצמו הבוטח אליך 04.02.23 19:01 41
             מספיק עם הקשקוש הזה... אני שמאל... ודניאל פרידמן שמאל... ויצחק רבין ורות גביזון היו שמאל... זו לא כנסייה של שמאל הקרנף של סרטר 04.02.23 19:08 48
     עוד דרך למסמס הכל. יש דיונים בוועדת חוקה חוק ומשפט כולם מוזמנים להידבר שם. זו הכנסת זה המקום. Ofer H 04.02.23 18:39 15
     הדיאלוג היה והעם החליט שהוא רוצה רפורמה בבחירות האחרונות didiram 04.02.23 18:39 17
         ככה אמרנו בזמן בנט לפיד. העם נתן מנדט מירי 04.02.23 18:57 37
             לא זכור לי שקראו למלחמת אזרחים ולירידה מהארץ בזמן ממשלת לפיד-גנץ. השמאל החליט הפעם לשרוף את המדינה כי הפסיד בבחירות. כינוי 04.02.23 19:06 45
                 לפיד וגנץ בטח לא... מירי 04.02.23 19:08 47
                     מה הנושא? מלחמת האחים שהשמאל רוצה? אתם מתכוונים לרצוח את הילדים שלנו ברחובות? תעשו הכל כדי לרצות את המנהיגים שלכם גנץ ולפיד? כינוי 04.02.23 19:21 53
                         אם אתה מצפה שאוציא מהבוידם את הנאצות שלכם? מירי 04.02.23 19:32 54
     מר ברק עשה דיאלוג לפני המהפכה המשפטית שלו? לפיד עשה דיאלוג לפני שמסר שטחים וגז לחזבאללה? פתאום צריך ''דיאלוג'' כשהימין בשלטון. לכו לעזאזל. כינוי 04.02.23 18:47 28
         על אפך ועל חמתך! מירי 04.02.23 18:58 39
             על אפי וחמתי תלכו לעזאזל? אין לי בעיה עם זה. בהצלחה. כינוי 04.02.23 19:07 46
                 רק מראה מי אתה. ראיתי לך מירי 04.02.23 19:09 49
     כן..ממש...דיאלוג כמו זה שהיה בהסכם עם לבנון...או אולי זה שהיה עם הדיינים? יצחק היקר 04.02.23 19:47 56
  אין לאף אחד לאן לברוח מהסיבה הפשוטה שלא יקבלו ויזות עבודה. זה לא שמחכים לישראלים בארה''ב ובאירופה. כינוי 04.02.23 18:22 2
  הם ניצלו יום אחד של ירידות בבורסה לנסות להטריל מדינה שלמה עם אינספור פושים לפלאפונים, מאז הבורסה כל פעם עולה ואז הימין מטריל אותם חזרה totoloto 04.02.23 18:24 3
     יש פה מישהו שעשה את זה ע''ס גרף קלוש ואינטרפטציה סובייקטיבית שבאה ממשאלות לב להחלשות השקל. Spook 04.02.23 18:34 11
         בוא נגיד שכל אותם עיתונ(א)ים הרסו לעצמם את השם בצורה בלתי ניתנת לתיקון totoloto 04.02.23 18:35 13
             אי אפשר להרוס מה שהיה מקולקל מלכתחילה מחדד עפרונות 04.02.23 18:41 20
                 הם רק חיזקו את זה בצורה הכי ברורה totoloto 04.02.23 18:41 21
             לא אכפת לקוראים שלהם מעובדות. Ofer H 04.02.23 18:48 31
     הם ניצלו יום אחד של ירידות בבורסה?! יהודי ביער 04.02.23 20:01 57
  ומי יקח אחריות על הזנק שהם גורמים? לפיד ימשיך להאשים את הימין. הבלגי 04.02.23 18:27 5
  לפיד החליט לשרוף את המדינה BlackHawkIL 04.02.23 18:28 6
     יד ביד עם ביבי מלמ 04.02.23 18:31 7
  ביביסטים בתגובה... כולם טועים. רק האל ביבי צודק איש 1 04.02.23 18:31 8
     תודה רבה על תגובתך התורמת, אני משוכנע שכולם החכימו המון. Spook 04.02.23 18:35 12
         זאת הרמה של השמאל. לא פלא שהם בחרו מחולל סיסמאות בתור המנהיג שלהם. כינוי 04.02.23 18:51 35
  מדובר במלחמת זהות, מלחמה, על כל המשתמע. Law 04.02.23 18:34 10
  לפחות כשאתה מביא מאמר דעה לפורום חדשות תרשום שלמה מעוז נקודתיים. אנשים עלולים לחשוב שזו עובדה תשבץ 04.02.23 18:36 14
     למה אתה מלין עליו-בסוף הכותרת כתוב במפורש (שלמה מעוז) וכל מי שמבין משהו על כלכלה מכיר את השם הזה מחדד עפרונות 04.02.23 18:44 23
         הוא ערך אחרי התגובה שלי...עכשיו זה נהיר תודה תשבץ 04.02.23 18:45 24
             + מחדד עפרונות 04.02.23 18:58 38
         מכירים את השם... תלוי אם לטובה או לרעה מירי 04.02.23 19:02 42
  שלמה מעוז הוא אדם מבריק וכלכלן מוכשר ומלא וגדוש בידע רוניר 04.02.23 18:39 16
     מעכשו גם אקדמאי משכיל ומסודר פיננסית שרוצה להכנס לחיים הפוליטיים זה משהו שלילי? (אחרת הסיפא שלך מיותרת) מחדד עפרונות 04.02.23 18:46 25
         ההפך. אבל כשההבנה לקויה או מוטה , אפשר לומר הכל רוניר 04.02.23 19:20 52
     ומדוע שמת משפט עיקר בסוף? מירי 04.02.23 19:03 43
         כיוון שאני מעריך את האיש וגם שומר על כבודו והעניין הפוליטי לגביו רוניר 04.02.23 19:42 55
  האובססיה של חלק מהשמאל ל״שרוף את המועדון״ מצריכה מחקר מדעי בנושא micmic 04.02.23 18:40 18
     נעשו מחקרים-חפש את ד''ר פודובסיק מהאוניברסיטה העברית (הבחנה-מחלה חשוכת מרפא) מחדד עפרונות 04.02.23 18:47 27
     בוקר טוב מירי 04.02.23 19:04 44
  מזה ? זה מאמר דעה Cat Catul 04.02.23 18:40 19
  מאלף האזרח ע 04.02.23 18:44 22
  לא צריך כתבה מצויינת כזו בכדי להבין שהתזמורת שיש לנו בחודשים האחרונים, מתוזמרת HAIM 04.02.23 18:47 26
  שלמה מעוז מנסה לספק טיעונים רציונליים לעדר הדוהר באמוק כשהוא שטוף שנאה? Q 04.02.23 18:48 29
  אי מבין מהאשכול הזה שכללי הפורום השתנו, ויש מעכשיו אישור להביא מאמרי דעה. תודה על העדכון Androidog 04.02.23 18:49 32
  כל אחד שמתנגד לשינוי מערכת המשפט ישאל את עצמו כיצד אנשים, נושאי משרה, מרשים לעצמם לפעול בניגוד עניינים עפרנח 04.02.23 18:49 33
  הכל בסדר. בלי לחץ. רפורמה בכל הכח. תם עידן ה0מול גדליה הפיל 04.02.23 18:49 34
  לדברי שלמה מעוז, ממשלת השינוי השאירה משק חזק כל כך (בניגוד לשקרי נתניהו ותועמלניו) יהודי ביער 04.02.23 19:18 51
  שלמה מעוז מתעלם מהמציאות ומאזהרות בעולם ונשמע כמו עיתונאי רוסי שמסביר שאף אחד לא יחרים את רוסיה אקטואלי 04.02.23 20:10 60
  סוף סוף כלכלן שמחוייב למציאות eli19 04.02.23 20:35 61
  כמה עובדות כמה ורד הרים 04.02.23 21:56 62
  איזה הבדל בין ההסברים המלומדים של מעוז לסיסמאות הנבובות של מתנגדי הרפורמה על ''רקע כלכלי'' האדם החושב 05.02.23 07:59 63

   
   
חדה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.7.17
3867 הודעות, 46 מדרגים, 17 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    18:22   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. לא מאמין לתעמולה משני הצדדים. חייבים רפורמה, אבל רק מתוך דיאלוג קונסטרוקטיבי, לא תגובות ברך וכיפוף ידיים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הקרנף של סרטר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.6.19
11883 הודעות, 182 מדרגים, 343 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    18:27   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. צר''את טהורה יקירי... צרא''ת טהורה... 25 שנים של גנבת דעת  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
את ה"צריך רפורמה... אבל" כבר שמענו יותר משני עשורים.

מי שרוצה רפורמה - עושה רפורמה.

מי שלא רוצה - ממציא קשקושים של "תמיכה רחבה" // "מועד מתאים" // "תהליך ארוך טווח" // או "מיד אחרי שהילד מסיים את התיכון".


עם מגלומניה לא מתמודדים במילים יפות.
לא מכיר בהיסטוריה האנושית יותר מדי דוגמאות לאנשים שוויתרו מיוזמתם על כוח בלתי מוגבל בלי שהוכרחו לעשות את זה.


אני לא שם לב לנכונות גדולה מדי מצד הכנסייה הברקית לוותר על משהו



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Spook לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.12.12
27744 הודעות, 154 מדרגים, 304 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    18:32   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. נהיה נפוץ פתאום ה''צריך רפורמה אבל...'' הזה.  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כינוי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.6.21
29985 הודעות, 78 מדרגים, 126 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    18:48   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  30. ++ השמאל מוזמן לעשות דיאלוג עם עצמו על למה לא העביר רפורמה משפטית עד היום אם הוא מסכים שהיא כל כך נצרכת.  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אקסאחד לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.4.22
687 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    18:56   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  36. השמאל השמאל... כל מה שלא מתאים לך זה שמאל  
בתגובה להודעה מספר 30
 
  
הבנקים זה שמאל, הכלכלנים זה שמאל גיי פי מורגן זה שמאל, הפקדונות השקליים זה שמאל, כל נגידי הבנק זה שמאל, בגלל כך אנשי ההיי טק זה שמאל...

ח אתה מביך



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כינוי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.6.21
29985 הודעות, 78 מדרגים, 126 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    18:59   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  40. חחח. אני מבין שקנית את התעמולה הזולה. עם שמאלנים כמוך אין מה להתדיין. אתה שטוף מוח שלא מסוגל לחשוב בעצמו.  
בתגובה להודעה מספר 36
 
  
עלאק "כל אנשי ההייטק" "כל נגידי הבנק".
אדם קטן ומסכן שלא מסוגל לראות תעמולה גם כשהיא נמצאת מולו.
אני באמת מרחם על אנשים שכמוך ומקווה שלא תחנך את ילדיך להיות חסרי יכולת לחשוב לבד כי יש בארץ מספיק מצביעי לפיד רפי שכל.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
AAA לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.6.19
7968 הודעות, 72 מדרגים, 103 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    19:09   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  50. +++ ערוצי התעמולה הפכו לערוצי ההפיכה ופועלים לגרום נזק למדינת ישראל ויוצרים שיח שלילי. למרות הכל הכלכלה תנצח  
בתגובה להודעה מספר 40
 
  
ולא יעזרו להם הספינים ההפחדות והשקרים



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אקסאחד לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.4.22
687 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    20:05   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  58. מה שלא נוח לך זה תעמולה ומה שלא נוח לך זה שמאל.. קל  
בתגובה להודעה מספר 40
 
  
פשוט לא ייאמן.
תקשיב, רפורמה כזו גם אם חשובה מאוד לא עושים בחופזה ובטוח שלא עושים כדי להוציא ראש ממשלה עם כתבי אישום זכאי, רפורמה חשובה כזו עושים בדו שיח עם כלכלנים ולוקחים את הזמן כולל משאל עם, מציגים תוכנית מסודרת ואפילו מבטיחים שתיקים פעילים של ראשי ממשלה בפועל לא יכללו.

אבל למה להסתכל על עובדות ולמה להיות מקצועי? פשוט נקרא להכל תעמולה ולהכל שמאל.

אוי לאטימות של כת ביבי.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
dudi_du2 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.6.09
22470 הודעות, 200 מדרגים, 363 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    20:07   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  59. נשמה של ברבור, 90% ממדינות העולם מקנאות בכלכלה הישראלית, אנו בעשירון העליון של כלכלת העולם!  
בתגובה להודעה מספר 36
 
  
אבל הבכי והנהי, אוי אוי אוי



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הבוטח אליך לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.2.15
13387 הודעות, 72 מדרגים, 136 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    19:01   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  41. השמאל לא מעוניין בטובת המדינה אלא רק בטובת עצמו  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  
עכשיו רואים זאת לעיני כל.

שנים התהדרו בזה שהם אלילי הצדק והמוסר. עכשיו מסתבר שהוא רחוקים מהם כרחוק מזרח ממערב.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הקרנף של סרטר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.6.19
11883 הודעות, 182 מדרגים, 343 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    19:08   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  48. מספיק עם הקשקוש הזה... אני שמאל... ודניאל פרידמן שמאל... ויצחק רבין ורות גביזון היו שמאל... זו לא כנסייה של שמאל  
בתגובה להודעה מספר 41
 
  
יש בה הרבה מאמינים מהצד השמאלי של המפה
אבל לא חסרים לה גם המון המון מעריצים מימין.


הראשונים שקפצו נגד ההפיכה הפיראטית של אהרון ברק - היו אנשי שמאל

לא טוב לשכוח את זה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Ofer H
חבר מתאריך 9.8.18
45167 הודעות
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    18:39   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. עוד דרך למסמס הכל. יש דיונים בוועדת חוקה חוק ומשפט כולם מוזמנים להידבר שם. זו הכנסת זה המקום.  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
אבל רק מתוך דיאלוג



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
didiram לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.12.13
575 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    18:39   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. הדיאלוג היה והעם החליט שהוא רוצה רפורמה בבחירות האחרונות  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
את הסכם אוסלו לא עשו תוך כדי דיאלוג עם האופוזיציה ותוך שוחד לעריק..
את מתן השטחים ללבנון גם לא
וגם את חוק יסוד כבוד האדם וחרותו
אז שיפסיקו לבלבל במוח ויקבלו את החלטת העם, במידה והעם יחליט שלא מתאים הוא יכול לשנות עוד 4 שנים בבחירות הבאות



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מירי
חבר מתאריך 27.8.19
12576 הודעות
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    18:57   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  37. ככה אמרנו בזמן בנט לפיד. העם נתן מנדט  
בתגובה להודעה מספר 17
 
  
והעם החליט. ומי שהתנגד, עשה טרור.
אז כל אחד כאן קם בבוקר והחליט שהוא עם...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כינוי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.6.21
29985 הודעות, 78 מדרגים, 126 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    19:06   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  45. לא זכור לי שקראו למלחמת אזרחים ולירידה מהארץ בזמן ממשלת לפיד-גנץ. השמאל החליט הפעם לשרוף את המדינה כי הפסיד בבחירות.  
בתגובה להודעה מספר 37
 
  
את באמת בעד להתחיל לירות בילדים שלנו ברחובות? תצאי עם נשק ותירי בילדים שלי? זאת מלחמת אזרחים ולזה קראו המנהיגים שלך.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מירי
חבר מתאריך 27.8.19
12576 הודעות
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    19:08   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  47. לפיד וגנץ בטח לא...  
בתגובה להודעה מספר 45
 
  
בכל אופן, סטית מהנושא



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כינוי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.6.21
29985 הודעות, 78 מדרגים, 126 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    19:21   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  53. מה הנושא? מלחמת האחים שהשמאל רוצה? אתם מתכוונים לרצוח את הילדים שלנו ברחובות? תעשו הכל כדי לרצות את המנהיגים שלכם גנץ ולפיד?  
בתגובה להודעה מספר 47
 
  
גנץ לנתניהו: "אם תמשיך במהפכה המשפטית - האחריות למלחמת האחים תהיה עליך"
לפיד הוסיף: "נלחמים על עצם קיומה של ישראל"

https://news.walla.co.il/item/3550625



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מירי
חבר מתאריך 27.8.19
12576 הודעות
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    19:32   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  54. אם אתה מצפה שאוציא מהבוידם את הנאצות שלכם?  
בתגובה להודעה מספר 53
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כינוי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.6.21
29985 הודעות, 78 מדרגים, 126 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    18:47   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  28. מר ברק עשה דיאלוג לפני המהפכה המשפטית שלו? לפיד עשה דיאלוג לפני שמסר שטחים וגז לחזבאללה? פתאום צריך ''דיאלוג'' כשהימין בשלטון. לכו לעזאזל.  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מירי
חבר מתאריך 27.8.19
12576 הודעות
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    18:58   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  39. על אפך ועל חמתך!  
בתגובה להודעה מספר 28
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כינוי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.6.21
29985 הודעות, 78 מדרגים, 126 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    19:07   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  46. על אפי וחמתי תלכו לעזאזל? אין לי בעיה עם זה. בהצלחה.  
בתגובה להודעה מספר 39
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מירי
חבר מתאריך 27.8.19
12576 הודעות
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    19:09   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  49. רק מראה מי אתה. ראיתי לך  
בתגובה להודעה מספר 46
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יצחק היקר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.6.15
13985 הודעות, 89 מדרגים, 169 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    19:47   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  56. כן..ממש...דיאלוג כמו זה שהיה בהסכם עם לבנון...או אולי זה שהיה עם הדיינים?  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
אוי הצביעות הצביעות...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כינוי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.6.21
29985 הודעות, 78 מדרגים, 126 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    18:22   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. אין לאף אחד לאן לברוח מהסיבה הפשוטה שלא יקבלו ויזות עבודה. זה לא שמחכים לישראלים בארה''ב ובאירופה.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ביחס למזרח אירופה ולהודו - השוק הישראלי יקר יותר ופחות איכותי.
היתרון המרכזי בישראל זה הפיתוח המהיר (תוך כדי חפיפניקיות) וזה טוב מאוד לסטרטאפים ולמו"פים. כל שאר הייטק בארץ (שש הוא רוב ההייטק) חי על גבי אלו שעושים את העבודה הזאת.
למזלנו בגלל פערי שפה ותרבות - ישראל קיבלה בחינם את אלו שעושים את העבודה השחורה בהייטק ואף אחד לא מחכה לא באירופה ולא בארה"ב.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
totoloto לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.4.12
20307 הודעות, 173 מדרגים, 339 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    18:24   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. הם ניצלו יום אחד של ירידות בבורסה לנסות להטריל מדינה שלמה עם אינספור פושים לפלאפונים, מאז הבורסה כל פעם עולה ואז הימין מטריל אותם חזרה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Spook לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.12.12
27744 הודעות, 154 מדרגים, 304 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    18:34   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. יש פה מישהו שעשה את זה ע''ס גרף קלוש ואינטרפטציה סובייקטיבית שבאה ממשאלות לב להחלשות השקל.  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  
רגע של שפל מבחינתי כאן, אבל למרות זאת מעניין מבחינות אחרות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
totoloto לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.4.12
20307 הודעות, 173 מדרגים, 339 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    18:35   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. בוא נגיד שכל אותם עיתונ(א)ים הרסו לעצמם את השם בצורה בלתי ניתנת לתיקון  
בתגובה להודעה מספר 11
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מחדד עפרונות לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.10.20
9069 הודעות, 33 מדרגים, 64 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    18:41   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. אי אפשר להרוס מה שהיה מקולקל מלכתחילה  
בתגובה להודעה מספר 13
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
totoloto לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.4.12
20307 הודעות, 173 מדרגים, 339 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    18:41   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. הם רק חיזקו את זה בצורה הכי ברורה  
בתגובה להודעה מספר 20
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Ofer H
חבר מתאריך 9.8.18
45167 הודעות
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    18:48   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  31. לא אכפת לקוראים שלהם מעובדות.  
בתגובה להודעה מספר 13
 
  
לאותם עיתונאים יש עדת מאמינים שמקדמת אג'נדה נטולת עובדות שמסרבת לקבל את הכרעת הבוחר.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יהודי ביער
חבר מתאריך 11.1.23
129 הודעות
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    20:01   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  57. הם ניצלו יום אחד של ירידות בבורסה?!  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  
התשואה של הבורסה מאז הבחירות ועד לסוף ינואר (3 חודשים) ביחס לעולם, הייתה הגרועה ביותר מאז שנת 2000!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הבלגי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.6.16
4287 הודעות, 21 מדרגים, 41 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    18:27   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. ומי יקח אחריות על הזנק שהם גורמים? לפיד ימשיך להאשים את הימין.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
חבורה של אפסים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
BlackHawkIL לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.9.16
39086 הודעות, 139 מדרגים, 266 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    18:28   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. לפיד החליט לשרוף את המדינה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מלמ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.3.21
5463 הודעות, 17 מדרגים, 26 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    18:31   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. יד ביד עם ביבי  
בתגובה להודעה מספר 6
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
איש 1
חבר מתאריך 19.8.18
608 הודעות, 1 מדרגים, מינוס 2 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    18:31   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. ביביסטים בתגובה... כולם טועים. רק האל ביבי צודק  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Spook לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.12.12
27744 הודעות, 154 מדרגים, 304 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    18:35   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. תודה רבה על תגובתך התורמת, אני משוכנע שכולם החכימו המון.  
בתגובה להודעה מספר 8
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כינוי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.6.21
29985 הודעות, 78 מדרגים, 126 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    18:51   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  35. זאת הרמה של השמאל. לא פלא שהם בחרו מחולל סיסמאות בתור המנהיג שלהם.  
בתגובה להודעה מספר 12
 
  
אשכרה היה אפשר להחליף את לפיד ברובוט מחולל סיסמאות ואף אחד לא היה שם לב.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Law לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.10.18
14166 הודעות, 120 מדרגים, 227 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    18:34   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. מדובר במלחמת זהות, מלחמה, על כל המשתמע.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
המיעוט הכל אזרחי שהשתלט על מדינתנו היחידה בערמומיות, שינה את זהותה הרשמית ומסר את צדקת קיומה ודרכה לא יוותר בקלות על הכח שהשיג.

הרפורמה אמנם טובה וחשובה, היא הכיוון הנכון בדרך, נברך שתעבור ושחלילה הגוש שמכונה ימין לא יפול לזעקות הקוזאק הנגזל ודמעות התנין של מיעוט כל אזרחיה, זו אולי הזדמנות שלא תשוב, אבל חשוב להבין שגם היא עדיין לא פיתרון לבעיה מיסודה.

עוד נכונו לכולנו עלילות..



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תשבץ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.10.04
88420 הודעות, 359 מדרגים, 664 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    18:36   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. לפחות כשאתה מביא מאמר דעה לפורום חדשות תרשום שלמה מעוז נקודתיים. אנשים עלולים לחשוב שזו עובדה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מחדד עפרונות לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.10.20
9069 הודעות, 33 מדרגים, 64 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    18:44   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. למה אתה מלין עליו-בסוף הכותרת כתוב במפורש (שלמה מעוז) וכל מי שמבין משהו על כלכלה מכיר את השם הזה  
בתגובה להודעה מספר 14
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תשבץ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.10.04
88420 הודעות, 359 מדרגים, 664 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    18:45   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. הוא ערך אחרי התגובה שלי...עכשיו זה נהיר תודה  
בתגובה להודעה מספר 23
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מחדד עפרונות לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.10.20
9069 הודעות, 33 מדרגים, 64 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    18:58   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  38. +  
בתגובה להודעה מספר 24
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מירי
חבר מתאריך 27.8.19
12576 הודעות
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    19:02   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  42. מכירים את השם... תלוי אם לטובה או לרעה  
בתגובה להודעה מספר 23
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רוניר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.5.22
7981 הודעות, 36 מדרגים, 18 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    18:39   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. שלמה מעוז הוא אדם מבריק וכלכלן מוכשר ומלא וגדוש בידע  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אבל צריך לשים לב שלצד ביקורת לא מעטה על מבקרי הריפורמה גם הוא חושב שהריפורמה כפי שהוצגה חלקית היא מרחיקת לכת.

ובמילים שלי ולא שלו , נדרשים הרבה תיקונים בריפורמה כדי שתהיה נאמנה לשמה ולא מסווה למהפיכה חוקתית.

ואזכיר רק במקצת שמדובר בליכודניק שגם ניסה להגיע לכנסת ולקבל תפקיד כלכלי משמעותי בממשלת הליכוד.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מחדד עפרונות לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.10.20
9069 הודעות, 33 מדרגים, 64 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    18:46   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. מעכשו גם אקדמאי משכיל ומסודר פיננסית שרוצה להכנס לחיים הפוליטיים זה משהו שלילי? (אחרת הסיפא שלך מיותרת)  
בתגובה להודעה מספר 16
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רוניר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.5.22
7981 הודעות, 36 מדרגים, 18 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    19:20   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  52. ההפך. אבל כשההבנה לקויה או מוטה , אפשר לומר הכל  
בתגובה להודעה מספר 25
 
  
ולענינינו הכוונה באיזכור נטיתו הפוליטית של מעוז נועד לומר שכדאי לחשוד , קצת, שלא הכל נאמר באוביקטיביות יתרה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מירי
חבר מתאריך 27.8.19
12576 הודעות
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    19:03   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  43. ומדוע שמת משפט עיקר בסוף?  
בתגובה להודעה מספר 16
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רוניר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.5.22
7981 הודעות, 36 מדרגים, 18 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    19:42   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  55. כיוון שאני מעריך את האיש וגם שומר על כבודו והעניין הפוליטי לגביו  
בתגובה להודעה מספר 43
 
  
הוא לא המהות ולא העיקר.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
micmic לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 21.12.14
105983 הודעות, 298 מדרגים, 526 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    18:40   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. האובססיה של חלק מהשמאל ל״שרוף את המועדון״ מצריכה מחקר מדעי בנושא  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מחדד עפרונות לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.10.20
9069 הודעות, 33 מדרגים, 64 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    18:47   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. נעשו מחקרים-חפש את ד''ר פודובסיק מהאוניברסיטה העברית (הבחנה-מחלה חשוכת מרפא)  
בתגובה להודעה מספר 18
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מירי
חבר מתאריך 27.8.19
12576 הודעות
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    19:04   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  44. בוקר טוב  
בתגובה להודעה מספר 18
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Cat Catul לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.4.20
8699 הודעות, 28 מדרגים, 42 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    18:40   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. מזה ? זה מאמר דעה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מה גם שהכלכלה בישראל היא לא הכי חזקה בעולם, היא מאוד חזקה כי עובדים פה מאוד מאוד קשה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
האזרח ע לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 21.10.15
15606 הודעות, 116 מדרגים, 228 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    18:44   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. מאלף  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
HAIM לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 31.12.08
6897 הודעות, 94 מדרגים, 168 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    18:47   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. לא צריך כתבה מצויינת כזו בכדי להבין שהתזמורת שיש לנו בחודשים האחרונים, מתוזמרת  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
בידי שמאלנים, שונאי עמם, ואוהבי כוח.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Q לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.10.01
38726 הודעות, 166 מדרגים, 324 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    18:48   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  29. שלמה מעוז מנסה לספק טיעונים רציונליים לעדר הדוהר באמוק כשהוא שטוף שנאה?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Androidog לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.2.19
13772 הודעות, 54 מדרגים, 74 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    18:49   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  32. אי מבין מהאשכול הזה שכללי הפורום השתנו, ויש מעכשיו אישור להביא מאמרי דעה. תודה על העדכון  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עפרנח לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 16.4.09
18132 הודעות, 143 מדרגים, 279 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    18:49   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  33. כל אחד שמתנגד לשינוי מערכת המשפט ישאל את עצמו כיצד אנשים, נושאי משרה, מרשים לעצמם לפעול בניגוד עניינים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ולפעמים נגד החוק.
ברור לכולם שמערכת החוק מופנה לכיוון אחד בלבד.
איזור בו כל הזמן מחפשים ואיזור אחר אקס טריטוריאלי.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גדליה הפיל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.8.08
16253 הודעות, 157 מדרגים, 299 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    18:49   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  34. הכל בסדר. בלי לחץ. רפורמה בכל הכח. תם עידן ה0מול  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
חוזרים לשפיות



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יהודי ביער
חבר מתאריך 11.1.23
129 הודעות
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    19:18   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  51. לדברי שלמה מעוז, ממשלת השינוי השאירה משק חזק כל כך (בניגוד לשקרי נתניהו ותועמלניו)  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ולכן אי אפשר להרוס אותו?!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אקטואלי
חבר מתאריך 2.4.12
78257 הודעות
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    20:10   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  60. שלמה מעוז מתעלם מהמציאות ומאזהרות בעולם ונשמע כמו עיתונאי רוסי שמסביר שאף אחד לא יחרים את רוסיה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
eli19 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.10.13
16576 הודעות, 86 מדרגים, 146 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    20:35   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  61. סוף סוף כלכלן שמחוייב למציאות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ורד הרים לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.3.17
8684 הודעות, 46 מדרגים, 89 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ג    21:56   04.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  62. כמה עובדות כמה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אין אפשר להיות קצר יותר פופוליסט ורדוד? קצת להתאים את עצמך לתקופה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
האדם החושב לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.11.08
8364 הודעות, 69 מדרגים, 135 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ד בשבט תשפ''ג    07:59   05.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  63. איזה הבדל בין ההסברים המלומדים של מעוז לסיסמאות הנבובות של מתנגדי הרפורמה על ''רקע כלכלי''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות